Amadeus – nowy produkt dla przewoźników

Nowy pakiet produktów Amadeus Performance Insight pozwala przewoźnikom różnej wielkości podejmować świadome decyzje biznesowe i odkrywać nowe możliwości rozwoju.

Nowe rozwiązanie Amadeus Performance Insight pomaga liniom lotniczym lepiej mierzyć osiąganą wydajność oraz wykorzystać dane do podejmowania trafniejszych decyzji biznesowych.

Otwarta, oparta na chmurze obliczeniowej architektura technologii stanowiącej podstawę rozwiązania Amadeus Performance Insight umożliwia integrację wielu źródeł danych. Ponadto jest ona skalowalna i można ją dostosować do różnych linii lotniczych oraz przetwarzać za jej pomocą nieograniczone ilości danych.

Dzięki Amadeus Performance Insight przewoźnicy mogą uzyskać cenne informacje na temat zachowań klientów oraz przyczyny spadków czy wzrostów ich aktywności zakupowych. Pozwala to lepiej zarządzać popytem i tworzyć spersonalizowane oferty. Linie lotnicze mogą również analizować zapotrzebowanie pasażerów na poszczególne połączenia, co umożliwia tworzenie skutecznych strategii cenowych, zwiększenie rentowności i usprawnienie działalności przez wykrywanie przypadków nieefektywności i monitorowanie punktualności.

Pascal Clement, dyrektor ds. analizy danych w firmie Amadeus, powiedział: „Większość międzynarodowych przewoźników każdego roku odnotowuje wzrost ilości generowanych danych o 50%. Zarówno duże, jak i małe linie lotnicze często przechowują i przetwarzają jedynie niewielką ich część, z każdą chwilą tracąc w ten sposób setki możliwości biznesowych.
Z uwagi na rozproszone systemy oraz dużą różnorodność formatów danych szybkie uzyskiwanie cennych informacji wymaga zastosowania zaawansowanych narzędzi analitycznych. Amadeus Performance Insight idealnie nadaje się do tego celu. Rozwiązanie to oferuje przewoźnikom możliwość dokonywania trafniejszych prognoz biznesowych, zapewnia natychmiastowy wgląd w efekty swojej działalności oraz pozwala zaoszczędzić czas i pieniądze dzięki wyeliminowaniu konieczności ręcznego przetwarzania danych.”

Floyd Smith, dyrektor sprzedaży i marketingu linii Air Vanuatu, dodał: „Analiza danych odgrywa kluczową rolę w podejmowaniu decyzji, zwłaszcza w obszarach działalności biznesowej i strategii. Amadeus Performance Insight pomaga nam szybko zorientować się w naszej aktualnej sytuacji, bez konieczności poświęcania czasu na ręczne wprowadzanie danych. Dzięki temu możemy się skupić na potrzebach pasażerów i rynkowych trendach oraz uwzględnić je w naszej strategii”.

Standardowa wersja pakietu Amadeus Performance Insight dla linii lotniczych, które dopiero zaczynają wdrażać strategię business intelligence, obejmuje pięć kluczowych tablic wskaźników (tzw. dashboardów). Dostarczają one cennych informacji kierownictwu najwyższego szczebla oraz działom marketingu, sprzedaży, operacji i zarządzania przychodami. Dla bardziej dojrzałych przedsiębiorstw Amadeus opracował serię zaawansowanych modułów, które integrują nowe źródła danych z dotychczasowymi systemami linii lotniczych, co pozwala znaleźć nowe możliwości rozwoju. Ponadto pakiet obejmuje rozwiązania niestandardowe, dostosowane do potrzeb linii lotniczych w zakresie integracji danych, hostingu, przetwarzania i wizualizacji.

Wśród pierwszych linii lotniczych, które zaczęły stosować narzędzie Amadeus Performance Insight, znalazły się m.in. Avianca Brasil, Air Vanuatu i ECAir.