Amadeus – przychody w 2017 większe o 8,5 proc.
Amadeus IT Group S.A. osiągnęła w 2017 roku skorygowany zysk w wysokości 1 116,1 mln euro, co stanowi wzrost o 22,5 proc. w porównaniu z 2016 roku.
Przychody ze sprzedaży Amadeus wzrosły w ubiegłym roku o 8,5 proc., do kwoty 4 852,7 mln euro, natomiast zysk EBITDA wzrósł o 9,7 proc., do poziomu 1 185,1 mln euro. Osiągnięcie tak wysokiego wzrostu zysku możliwe było między innymi dzięki dodatnim wynikom na działalności operacyjnej oraz zmniejszeniu kosztów finansowych i obciążeń podatkowych. Efektywna stawka podatku dochodowego zapłaconego w 2017 r. wyniosła 20,8 proc., a więc zmniejszyła się w porównaniu do stawki za 2016 r., wynoszącej 28,2 proc. Wpływ na jej obniżenie miały korekty rezerw z tytułu odroczonego podatku dochodowego we Francji i USA, wynikające z wprowadzenia w tych krajach niższych stawek podatku dochodowego od osób prawnych począwszy od 2018 r.
Luis Maroto, prezes i dyrektor generalny spółki Amadeus, powiedział: „W 2017 r. spółka Amadeus odnotowała dalszy solidny wzrost wyników finansowych. Dodatnie wyniki osiągnięte we wszystkich segmentach naszej działalności przełożyły się na wzrost EBITDA o 9,7 proc. i skorygowanego zysku o 22,5 proc. w ujęciu rocznym.
Segment Rozwiązań IT dla linii lotniczych realizował przełomowe przedsięwzięcia, m.in. przeprowadzoną w maju ubiegłego roku migrację obsługi lotów krajowych linii Southwest do Altéa. Podpisaliśmy również istotne umowy z czołowymi przewoźnikami, w tym Air Canada, co przyczyniło się do dalszej dywersyfikacji geograficznej naszej działalności. Znajduje to odzwierciedlenie w konkretnych liczbach.
W ubiegłym roku już 57,7 proc. odpraw pasażerów realizowanych za pomocą naszych systemów odbyło się poza Europą, podczas gdy w 2016 roku wskaźnik ten wynosił 54,1 proc..Stabilny wzrost odnotowaliśmy także w segmencie Dystrybucji. Liczba rezerwacji biletów lotniczych dokonywanych przez biura podróży wzrosła we wszystkich regionach, m.in. dzięki dobrej koniunkturze w branży oraz zwiększeniu naszego udziału w rynku2 o 0,6 pp, do poziomu 43,9 proc..
Również nasze nowe inwestycje rozwijały się pomyślnie. W listopadzie firma Premier Inn rozpoczęła korzystanie z dwóch kluczowe funkcji (CRS i PMS) oferowanych w ramach naszej platformy Hospitality. Liczba odbiorców naszych usług w branży rozwiązań technologicznych dla portów lotniczych wzrosła dzięki umowom, jakie zawarliśmy z lotniskami na całym świecie, od Australii po Francję, USA i region WNP.
Biorąc pod uwagę perspektywy wzrostu ruchu turystycznego i przyspieszenia gospodarczego na całym świecie, a także pozytywne trendy w naszej branży, jesteśmy pewni, że w 2018 r. Amadeus utrzyma wysokie tempo dalszego rozwoju.
POWIĄZANE WPISY
20 grudnia 2024
NKAR Travel & Tours ze Sri Lanki dołącza do Polhotrep
Polhotrep Travel Representation, firma specjalizująca się w reprezentacji DMC na polskim…
0 Komentarzy1 Minuty
19 grudnia 2024
Tydzień w Kolumbii z Rainbow do zdobycia podczas licytacji na IV Gali Waszej Turystyki
Już 10 stycznia 2025 roku w warszawskim Hotelu Renaissance odbędzie się IV Gala Waszej…
0 Komentarzy1 Minuty
17 grudnia 2024
Nekera otworzyła sezon narciarski. Ponad 200 uczestników na „Ski Opening” w Dolomitach
Podczas „Ski Opening z Nekera” ponad 200 klientów i agentów świętowało zimowy początek na…
0 Komentarzy3 Minuty
13 grudnia 2024
Gotowy na Wakacje – łatwy i szybki kontakt z klientem
Szkolenia będą podzielone na dwie grupy: dla firm posiadających system rezerwacyjny…
0 Komentarzy2 Minuty
9 grudnia 2024
Wakacje.pl: pierwszy milion klientów w jednym roku
Po raz pierwszy w historii Wakacje.pl przekroczyły barierę miliona obsłużonych klientów w…
0 Komentarzy1 Minuta
4 grudnia 2024
Łotewska gwarancja Join Up zaakceptowana. „To precedens, potencjalne problemy dla rynku i dla klientów”
Urząd Marszałkowski województwa mazowieckiego umorzył postępowanie w sprawie wykreślenia…
0 Komentarzy30 Minuty
4 grudnia 2024
Biura podróży – ceny imprez turystycznych naprzemiennie rosną i maleją
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy4 Minuty
2 grudnia 2024
Zmiany w sieci sprzedaży Itaki. Kacper Haluch dyrektorem, Michał Henicz jego zastępcą
Od 1 listopada 2024 roku Kacper Haluch objął stanowisko dyrektora sieci sprzedaży Itaki,…
0 Komentarzy1 Minuta
28 listopada 2024
Join Up bez prawidłowej gwarancji. Postępowanie w sprawie wykreślenia z rejestru
Urząd Marszałkowski województwa Mazowieckiego wszczął postępowanie w sprawie wykreślenia…
0 Komentarzy6 Minuty