Amadeus: rynek podróży luksusowych będzie szybko rósł
Jak pokazuje nowy raport Amadeusa „Shaping the Future of Luxury Travel”, liczba luksusowych podróży zagranicznych z Polski wzrośnie 3,3-krotnie w okresie 2015-2025.
Na całym świecie następuje dynamiczny wzrost zapotrzebowania na luksusowe podróże.
Na przykład, w segmencie usług transportowych dla wymagających podróżnych, liczba zagranicznych lotów w klasach biznes oraz pierwszej rosła w latach 2011-2015 szybciej niż w klasach niższych – średnie skumulowane roczne tempo wzrostu (CAGR) wyniosło w tych dwóch segmentach odpowiednio 4,5 proc. i 4,2 proc.. Trend ten przyspieszy w ciągu najbliższej dekady – prognozowany wzrost liczby lotów „z najwyższej półki” wyniesie 6,2 proc. rocznie, czyli będzie niemal o 1/3 szybszy niż w pozostałych segmentach, gdzie ukształtuje się na poziomie 4,8 proc. rocznie.
Mimo, że wyjazdy „z najwyższej półki” stanowią dziś zaledwie niewielki ułamek podróży Polaków, nasz kraj znajduje się w gronie tych, gdzie ten segment rynku będzie rósł najbardziej dynamicznie. Liczba luksusowych podróży zagranicznych z Polski wzrośnie 3,3-krotnie w okresie 2015-2025. Średnie skumulowane roczne tempo (CAGR) wzrostu wartości tego segmentu rynku wyniesie więc 12,8 proc. w ciągu najbliższej dekady. W efekcie, w latach 2021-2025 udział podróży luksusowych we wszystkich wyjazdach Polaków wyniesie średnio 1,5 proc., w porównaniu z zaledwie 0,2 proc. dzisiaj.
Odsetek 1,5 proc. podróży luksusowych w przypadku Polaków to znacznie mniej niż w przypadku krajów Europy Zachodniej, gdzie udział podróży luksusowych w latach 2021-2025 wyniesie 3-5 proc., np.: Niemcy 3,7 proc., Francja 4,7 proc. czy Włochy 2,8 proc.. Europejskim „liderem rozrzutności” w kategorii podróży luksusowych jest Wlk. Brytania (ponad 10 proc. w latach 2021-2025), a globalnymi USA i Australia (ponad 30 proc. w obu przypadkach).
Największa dynamika wzrostu w segmencie podróży luksusowych będzie miała miejsce do 2025 roku we wschodzących gospodarkach azjatyckich: w Chinach, Indiach i Korei Płd. Odsetkiem bogatych podróżujących już dziś wyróżniają się azjatyckie „państwa-miasta”, czyli Hong-Kong i Singapur. Ameryka Północna i Europa Zachodnia odpowiadają za 64 proc. światowych zagranicznych wycieczek luksusowych, mimo że mieszka tam jedynie 18 proc. światowej populacji. Udział Polski w globalnym rynku usług podróży luksusowych pozostanie skromny i będzie odpowiadał niespełna 0,5 proc. liczby wszystkich podróży luksusowych na świecie.
W 2015 r. Amadeus opublikował raport „Future Traveller Tribes 2030”, który zidentyfikował sześć różnych „plemion” podróżujących, które mają różne potrzeby i wymagają innego rodzaju obsługi turystycznej. Używając podobnej metodologii, najnowszy raport wyróżnia sześć „plemion” najbardziej wymagających podróżujących, by pomóc firmom turystycznym lepiej poznać i zaspokoić ich potrzeby. Zidentyfikowane plemiona o różnych profilach to: „Zawsze wymagający” (4 proc.), „Poławiacze okazji” (20 proc.), „Zamożni biznesmeni” (31 proc.), „Zasobni w niedoczasie” (24 proc.), „Wystawni” (18 proc.) oraz „Niezależni bogacze” (3 proc.).
Opisana w raporcie „piramida potrzeb” zamożnych podróżujących obejmuje takie najważniejsze oczekiwania jak: wsparcie zaufanego „opiekuna”, wysoka jakość produktu turystycznego, kompleksowa obsługa, dostęp do autentycznej kultury i unikalnych doświadczeń (w odróżnieniu od turystyki masowej), możliwość zaspokojenia swoich „zachcianek”, a także poczucie prywatności i bezpieczeństwa zarezerwowane dla gości typu VIP. Tylko indywidualne podejście dostawców usług turystycznych do obsługi konkretnego podróżującego pozwoli zaoferować im jakość, której oczekują klienci.
Rob Sinclair-Barnes, dyrektor marketingu strategicznego w Amadeus IT Group, powiedział: „Dla każdego luksus oznacza coś innego. Podczas gdy na rynkach rozwijających się rosnąca w siłę klasa średnia zwraca uwagę na materialne aspekty luksusowych podróży, na bardziej dojrzałych rynkach ewolucja rynku skłania podróżnych do poszukiwania nowych rodzajów luksusu. Dlatego oferowanie zamożnym klientom dopasowanych i ekskluzywnych doświadczeń stanie się jeszcze ważniejsze. Wykorzystanie nowych technologii i innowacji do poprawy jakości obsługi w całej branży turystycznej pozwoli osiągnąć nowy, nieosiągalny dotąd poziom luksusu.”
Badanie zostało przeprowadzone przez Amadeus na podstawie danych z różnych krajów, w tym z Polski, oraz dziesiątek wywiadów z ekspertami w dziedzinie podróży luksusowych. Raport powstał dzięki współpracy Amadeus z licznymi partnerami z branży podróży luksusowych, a także z ośrodkiem badawczym Tourism Economics i firmą Connections. Badanie dotyczące preferencji podróżnych o różnych profilach przeprowadził wśród swoich czytelników The Telegraph.
POWIĄZANE WPISY
17 grudnia 2024
Nekera otworzyła sezon narciarski. Ponad 200 uczestników na „Ski Opening” w Dolomitach
Podczas „Ski Opening z Nekera” ponad 200 klientów i agentów świętowało zimowy początek na…
0 Komentarzy3 Minuty
13 grudnia 2024
Gotowy na Wakacje – łatwy i szybki kontakt z klientem
Szkolenia będą podzielone na dwie grupy: dla firm posiadających system rezerwacyjny…
0 Komentarzy2 Minuty
9 grudnia 2024
Wakacje.pl: pierwszy milion klientów w jednym roku
Po raz pierwszy w historii Wakacje.pl przekroczyły barierę miliona obsłużonych klientów w…
0 Komentarzy1 Minuta
4 grudnia 2024
Łotewska gwarancja Join Up zaakceptowana. „To precedens, potencjalne problemy dla rynku i dla klientów”
Urząd Marszałkowski województwa mazowieckiego umorzył postępowanie w sprawie wykreślenia…
0 Komentarzy30 Minuty
4 grudnia 2024
Biura podróży – ceny imprez turystycznych naprzemiennie rosną i maleją
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy4 Minuty
2 grudnia 2024
Zmiany w sieci sprzedaży Itaki. Kacper Haluch dyrektorem, Michał Henicz jego zastępcą
Od 1 listopada 2024 roku Kacper Haluch objął stanowisko dyrektora sieci sprzedaży Itaki,…
0 Komentarzy1 Minuta
28 listopada 2024
Join Up bez prawidłowej gwarancji. Postępowanie w sprawie wykreślenia z rejestru
Urząd Marszałkowski województwa Mazowieckiego wszczął postępowanie w sprawie wykreślenia…
0 Komentarzy6 Minuty
28 listopada 2024
Exim Tours podsumował sezon letni: wzrost liczby klientów o 30 proc.
Exim Tours podsumował sezon letni 2024, odnotowując blisko 30 proc. wzrost liczby…
0 Komentarzy4 Minuty
27 listopada 2024
Grzegorz Bosowski sprzedał udziały we Fly.pl inwestorowi spoza branży, pozostaje prezesem
Po 18 latach istnienia internetowe biuro podróży Fly.pl zostało sprzedane prywatnemu…
0 Komentarzy3 Minuty