Amadeus udostępnia platformę Selling Platform Connect z obsługą standardu NDC
Amadeus udostępnił innowacyjne rozwiązanie do sprzedaży biletów lotniczych oparte na standardzie NDC, które pozwoli biurom podróży kontynuować pracę w preferowanych przez nie systemach.
Dzięki chmurowej platformie rezerwacji biletów Selling Platform Connect biura podróży mogą zamawiać, kupować i obsługiwać oferty linii lotniczych oraz płacić za nie, korzystając z rozwiązania komunikacyjnego NDC.
Największą zaletą tego nowego rozwiązania jest możliwość wyświetlania i porównywania wszystkich dostępnych lotów i powiązanych z nimi usług dla dowolnej trasy na jednym ekranie niezależnie od tego, czy dane te pochodzą z systemów EDIFACT, NDC czy innych interfejsów API. Sprzedawcy usług turystycznych po raz pierwszy zyskali dostęp do tak obszernego zbioru informacji dotyczących podróży lotniczych w jednym miejscu.
Nowa wersja platformy Selling Platform Connect pozwala również na obsługę rezerwacji w systemie NDC. Biura podróży mogą anulować lub zmieniać loty, które zostały zarezerwowane za pomocą systemu NDC. Ponadto zmiany wymuszone lub zmiany wprowadzone przez linie lotnicze w istniejących rezerwacjach będą nadal obsługiwane przez znany już biurom podróży mechanizm kolejki.
Gianni Pisanello, wiceprezes ds. programu NDC [X] w firmie Amadeus, powiedział: „Mamy dwa cele. Po pierwsze, integrując standard NDC z platformą Selling Platform Connect, umożliwiamy liniom lotniczym większe zróżnicowanie ofert oraz szersze wykorzystanie treści zgodnych ze standardem NDC. Po drugie, chcemy, aby biura podróży mogły nadal pracować w preferowanych przez siebie środowiskach. Dzięki nowemu rozwiązaniu biura podróży należące do naszej sieci będą mogły wyświetlać na jednym ekranie zarówno informacje, jakie miały dotychczas do dyspozycji, jak i nowe treści pochodzące z systemu NDC.”
Jako klient pilotażowy firma Flight Centre Travel Group wraz ze swoim globalnym działem podróży służbowych FCM Travel Solutions była ściśle zaangażowana w cały proces rozwoju wersji platformy Selling Platform Connect z obsługą standardu NDC. Flight Centre i FCM dostarczały informacje zwrotne dotyczące wrażeń użytkowników, w tym wyglądu i sposobu obsługi systemu, a także funkcji wyszukiwania, rezerwacji i obsługi klienta. Informacje te pomogły w zaprojektowaniu ostatecznej wersji rozwiązania.
Nicola Ping, menedżer ds. ofert linii lotniczych i ich dystrybucji na region EMEA w firmie Flight Centre/FCM, skomentowała: „Współpraca z firmą Amadeus w charakterze klienta pilotażowego w ramach programu NDC [X] przyniosła nam wiele korzyści. Przyczyniliśmy się również do rozwoju standardu NDC, na czym skorzystamy nie tylko my, lecz również wszystkie biura podróży specjalizujące się w wyjazdach prywatnych i służbowych. Współpracę tę oceniamy bardzo wysoko. Mogliśmy przetestować interfejs użytkownika z obsługą standardu NDC na platformie Selling Platform Connect w środowiskach obsługujących zarówno wyjazdy wypoczynkowe, jak i służbowe. Przekazywaliśmy firmie Amadeus informacje zwrotne, które zostały uwzględnione w ostatecznym kształcie rozwiązania. W sierpniu zrealizowaliśmy ważny kamień milowy: nasi konsultanci zaczęli wykorzystywać treści NCD dostępne w nowym rozwiązaniu firmy Amadeus do rezerwacji biletów i obsługi klientów.
Najnowsza wersja platformy Selling Platform Connect pozwala nam pogodzić zalety nowości z wygodą, jaką zapewniają starsze rozwiązania. Nasi konsultanci zyskali dostęp do treści NDC, co jednak w niczym nie utrudniło im pracy. Wciąż mogą korzystać ze swoich typowych procesów biznesowych i prowadzić rezerwacje w znanym sobie środowisku technologicznym. Nowa platforma udostępnia więcej opcji ułatwiających indywidualizację obsługi klientów. W ten sposób również oni osiągną korzyści, jakie zapewnia standard NDC. W dodatku wszystkie te opcje są dostępne w jednym miejscu”.
POWIĄZANE WPISY
21 listopada 2024
Joanna Wiśniewska nową dyrektorką sprzedaży i marketingu w Exim Tours
Biuro podróży Exim Tours ma nową dyrektorkę sprzedaży i marketingu. Od listopada funkcję…
0 Komentarzy1 Minuty
19 listopada 2024
Gotowy na Wakacje – technologiczny Skok w Przyszłość wielu biur podróży
W świecie, gdzie technologia nieustannie pędzi naprzód, firma Sykon znana z…
0 Komentarzy3 Minuty
19 listopada 2024
Raport GfK i eSky.pl: Polacy stawiają na Azję, Amerykę Północną i Afrykę
Coraz więcej Polaków wybiera podróże poza tradycyjnym sezonem turystycznym, doceniając…
0 Komentarzy6 Minuty
18 listopada 2024
Biura podróży – ceny imprez turystycznych na lato 2025 z lekkim wzrostem
W ubiegłym tygodniu średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy4 Minuty
15 listopada 2024
Wakacje 2025: niższe ceny i wyższe zainteresowanie wczesnymi rezerwacjami
Zeszłoroczny wzrost wczesnych rezerwacji wakacyjnych przyniósł rekordowe zyski dla branży…
0 Komentarzy6 Minuty
15 listopada 2024
Langkawi czeka na Polaków. Itaka uruchomiła bezpośrednie czartery na egzotyczną wyspę
Pierwszy czarter Itaki na Langkawi, zrealizowany Dreamlinerem PLL LOT, zainaugurowano 28…
0 Komentarzy2 Minuty
14 listopada 2024
50 proc. więcej klientów i nowe kierunki w ofercie – biuro podróży Nekera planuje dynamiczny rozwój
Wzrost przychodów, nowe destynacje i innowacyjne usługi – biuro podróży Nekera świętuje…
0 Komentarzy3 Minuty
14 listopada 2024
Rainbow Tours S.A. umacnia swoją pozycję w Grecji. Nowy hotel White Olive z Aquaparkiem na Kos dołącza do oferty
13 listopada 2024 należąca do Rainbow Tours S.A. spółka White Olive A.E. zakupiła 100…
0 Komentarzy4 Minuty
13 listopada 2024
Górna Austria zaprasza Polaków. Atrakcje dla całej rodziny, zimowe szlaki i zabytki UNESCO
Na początku listopada odbyło się spotkanie dla dziennikarzy z przedstawicielami Górnej…
0 Komentarzy5 Minuty