Amadeus z nagrodą KE

W swoim dorocznym raporcie „EU Industrial R&D Investment Scoreboard” Komisja Europejska wyróżniła firmę Amadeus pierwszym miejscem w rankingu firm z branży podróży i turystyki, które najwięcej inwestują w badania i rozwój. Innowacja i rozwój technologii stanowią siłę napędową firmy. Stąd tak znaczące zaangażowanie Amadeus w inwestycje w badania i rozwój, których wartość wyniosła w 2014 r. 568,4 milionów euro.
Amadeus angażuje się w zwiększanie satysfakcji podróżujących przez inwestycje w innowacyjne systemy i rozwiązania technologiczne, co zostało docenione przez Komisję Europejską. Ambicją firmy jest łączyć kluczowych graczy z branży turystycznej, takich jak biura podróży, korporacje, linie i porty lotnicze, hotele czy przewoźnicy kolejowi, aby kształtować pozytywne doświadczenia setek milionów podróżnych, którzy co roku mają styczność z rozwiązaniami Amadeus.

Zaangażowanie Amadeus na rzecz innowacji odzwierciedla m.in. niezwykle wysoka wydajność przetwarzania transakcji z wykorzystaniem systemów otwartych Amadeus Cloud Services oraz przyjęcie przez firmę roli pioniera w opracowywaniu i rozwoju zaawansowanych technologii, takich jak NoSQL i systemy rozproszone.
Technologia Amadeus pomaga firmom z branży łączyć się z globalnym ekosystemem turystycznym, efektywniej zarządzać operacjami oraz dostarczać podróżnym usługi wyższej jakości niż kiedykolwiek przedtem. Firma pomaga podróżującym pokonać stres związany z zakłóceniami w rozkładach lotów dzięki Amadeus Personal Disruption Companion. Ponadto tworzy całkowicie nową generację systemów rezerwacji hotelowych, które będą stanowić standard dla całej branży, a także zapewnia niezawodne i bardziej efektywne rozwiązania IT dla portów lotniczych.

Herve Couturier, wiceprezes Amadeus ds. badań i rozwoju, powiedział: „Wyróżnienie Komisji Europejskiej to zaszczyt. Nasz zespół badań i rozwoju liczy ponad 5 tys. osób, a w latach 2004‑2014 zainwestowaliśmy w ten obszar ponad 3,5 miliarda euro. Najważniejszy jest jednak fakt, że dzięki tym inwestycjom poprawiamy jakość obsługi podróżujących – od zarządzania zakłóceniami w rozkładach lotów po usprawnianie procesu rezerwacji biletów. Dokonywanie tych realnych zmian motywuje nas do dalszej pracy i sprawia, że kształtowanie przyszłości podróży staje się naszą pasją”.