Arche stawia na MICE. Powstają nowe centra konferencyjne w całej Polsce

Notowana na Catalyst Arche SA stale zwiększa rentowności posiadanych resortów poprzez wykorzystanie zapotrzebowania na wielkie wielofunkcyjne przestrzenie kulturalno-rozrywkowe. Obecnie w swoich 20 obiektach na terenie całego kraju posiada już 133 sale konferencyjne. A w ostatnim czasie niemal, co miesiąc rusza nowy obiekt MICE należący do Arche, poszerzający unikatową przestrzeń konferencyjną w istniejących hotelach. To część długofalowej strategii multi funkcjonalności i dywersyfikacji źródeł przychodu tej firmy. 

Dla przykładu w czerwcu 2024 roku w ramach kompleksu Arche Fabryka Samolotów Mielno na terenie mającym 6,5 ha powstał „Hangar 3500” – o wysokości od 9 do 12 m i powierzchni ponad 3 tys. 500 mkw., oferujący jedną z największych przestrzeni eventowych w Polsce.

Pomieści on około 4 tys. osób i dysponuje parkingiem na 500 samochodów. Ponadto do tego dochodzą dodatkowe sale konferencyjne w jego wnętrzu. Z kolei otwarty na początku lipca Arche Hotel Nałęczów dawne „Sanatorium Milicyjne” zwiększy w ciągu roku swoje maksymalne możliwości MICE z 600 osób do łącznie ponad 1 tys. gości. A już w połowie sierpnia, 27 ha Pałac i Folwark Łochów koło Warszawy, stanie się jednym z największych centrów konferencyjno-targowych na Mazowszu – z kolejną, nową salą na 1 tys. 200 osób – o wysokości 8 m, posiadającą rozwiązania ProTech-owe, które ułatwiają prezentację i współpracę klientów.

Tamtejsza przestrzeń będzie odsłoną nowoczesnego designu, który łączy ze sobą tradycyjne elementy pałacu i industrialny styl Folwarku, a sale możemy wykorzystać jako połączoną, pełną powierzchnię dla konferencji, bankietów czy targów o wym. około 2 tys. mkw. Warto też dodać, że są to jedne z nielicznych przestrzeni o takich wysokościach w Polsce, które idealnie nadają się również dla branży filmowej i sportowej. Można je w łatwy sposób zaaranżować na pełnowymiarowe boiska do gry w piłkę siatkową, ręczną czy zewnętrzne profesjonalne boiska sportowe do piłki nożnej. Ponadto rynkowy bestseller Arche, czyli Cukrownia Żnin koło Bydgoszczy dysponująca 800 miejscami konferencyjnymi w 2025 roku zyska kolejne i będzie mogła przyjąć do 1 tys. 300 osób.

„Ludzie bardziej niż kiedykolwiek potrzebują bezpośrednich relacji ze sobą, chcą się spotykać, spędzać wspólnie czas i tworzyć nowe relacje. Firmy chcą więc organizować wydarzenia dla pracowników i kontrahentów. W Arche już notujemy ponad 50 proc. większe przychody z konferencji, targów, szkoleń, integracji i innych eventów dla korporacji niż przed pandemią. Tylko latem uruchomiliśmy ponad 7 tys. m. kw. nowych przestrzeni eventowych w hotelach w całej Polsce. Każdy obiekt w naszej kolekcji jest najpierw analizowany od strony możliwości budowy dużej sali MICE, to element naszej podstawowej strategii. A dzięki dostępnym terenom, które już posiadamy, możemy reinwestować nasze zyski w dalszą rozbudowę i budowę nowych obiektów konferencyjnych pod rosnące zapotrzebowanie rynku” – mówi prezes Arche Władysław Grochowski.

„Dodam, że w hotelach miejskich Arche dominuje typ wydarzeń krótszych i bardziej szablonowych, za to w naszych unikatowych nieoczywistych lokalizacjach są to dłuższe wyjazdowe pobyty. Często goście przedłużają wizyty na dodatkowy prywatny wypoczynek lub potem wracają do nas na wakacje z rodzinami i znajomymi. Dobrym przykładem jest sukces Cukrowni Żnin, gdzie dostępne terminy są zarezerwowane na wiele miesięcy do przodu, a wszystko przez unikatowość tego obiektu, która przekłada się na dodatkowe doświadczenie i emocje naszych klientów. Zdecydowanie dostrzegamy dalszy potencjał rozwoju w sektorze MICE” – Władysław Grochowski.