Biuro turystyczne ATAS przygotowało stronę internetową, która ma pomóc wybrać zagraniczny kurs językowy. Jest ona wzorowana na serwisie Booking.com, użytkownicy mogą oceniać poszczególne oferty.
Obecnie największą popularnością cieszą się szkoły w Wielkiej Brytanii i na Malcie, coraz więcej osób decyduje się także na wakacje połączone z nauką angielskiego w bardziej egzotycznych rejonach, takich jak Nowa Zelandia, Australia albo RPA.
Klienci chętnie decydują się na kursy zagraniczne, mają jednak problem z wybraniem odpowiedniej oferty, tych jest bowiem na rynku coraz więcej. W samym Londynie jest kilkadziesiąt różnych ośrodków językowych do wyboru.
W dokonaniu wyboru pomóc może sprzedawca, jednak jak wynika z badań Buzz Media, 78 proc. Polaków przed zakupem nowego produktu lub usługi bierze pod uwagę opinie swojego otoczenia. Klienci polegają na rekomendacjach swoich znajomych, ale biorą pod uwagę również anonimowe opinie zamieszczane w sieci. Według Raportu „Polak na zakupach” przygotowanego przez Ceneo, aż 80 proc. kupujących, polega na umieszczonych na stronie sklepu opiniach i rekomendacjach internautów.
Na forach internetowych można znaleźć bardzo dużo komentarzy na temat różnych produktów i usług. Nieraz trudno odróżnić te prawdziwe od postów pisanych na zlecenie przez nieuczciwe agencje lub nadgorliwych pracowników z działów marketingu.
„Znaleźliśmy sposób, żeby sobie z tym poradzić.” – mówi Dorota Darnowska, kierownik Biura Wyjazdów Językowych ATAS. „W jednym miejscu zamieścimy opinie wszystkich osób, które pojechały z naszym biurem na kurs językowy. To ułatwi klientom wybór konkretnej szkoły w oparciu o obiektywną ocenę klientów, którzy byli na tym samym wyjeździe w poprzednich latach. Dokładnie tak samo, jak dzieje się w przypadku wyboru hoteli na Booking.com albo Trivago.pl.”
Każdy ośrodek nauczania języków obcych zostanie oceniony w skali szkolnej.
Kursanci przyznają oceny od 1 do 6 dla lokalizacji, poziomu nauczania, standardu zakwaterowania, atmosfery panującej w ośrodku oraz zajęć pozalekcyjnych organizowanych przez szkołę.
Oceny cząstkowe będą składały się na ocenę ogólną. Poza tym kursanci opiszą w pytaniach otwartych wady i zalety szkoły oraz wystawą ogólny komentarz na temat swojego pobytu.
„W tej chwili na stronie kursy.atas.pl są dostępne jedynie oceny wystawione przez biuro, ale już w trakcie wakacji zaczną pojawiać się recenzje klientów. Ankietę online otrzymają wszyscy klienci podczas swojego pobytu na kursie. W ten sposób będziemy mogli uzyskać kilkaset opinii.” – mówi Dorota Darnowska
O tym, jak ważne przy wyborze usługi turystycznej jest bazowanie na opiniach innych przekonuje Kamil Newczyński, znany bloger i redaktor portalu Traveladvisor.pl: „Według ostatnich badań Google (The 2013 Traveler’s Road to Decision), dotyczących aktywności internautów w kategorii „turystyka i podróże”, drugą najczęściej wykonywaną czynnością przed podjęciem decyzji o podróżniczych planach było czytanie opinii i ocen innych podróżników internecie. Oceny gości po pobycie w hotelu to jeden z kluczowych czynników, który ja osobiście biorę pod uwagę przy podejmowaniu ostatecznej decyzji. Podobne systemy są zawsze niezwykle pomocne, bo wiemy, że opinie powstały w efekcie realnego kontaktu z usługami przez samych uczestników ankiety.”
System oceny szkół językowych jest wprowadzany na stronie ATAS od tego roku. ATAS jest biurem podróży specjalizującym się w wyjazdach językowych dla dzieci, młodzieży i dorosłych. Jest przedstawicielem renomowanych szkół językowych za granicą i posiada kilkaset ofert kursów: wakacyjnych, całorocznych, standardowych, intensywnych, specjalistycznych oraz wyjazdów grupowych. W tym roku obchodzi 25-lecie działalności.
POWIĄZANE WPISY
21 stycznia 2025
Ecco Travel uruchomił promocje na wybrane wycieczki objazdowe
Ecco Travel ogłasza kolejną edycję promocji „Wielka obniżka”, która potrwa od 17 do 31…
0 Komentarzy1 Minuta
20 stycznia 2025
Biura podróży – po dużym wzroście, ceny zaczęły powoli spadać
W ubiegłym tygodniu średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy3 Minuty
15 stycznia 2025
Sun&Fun otwiera pierwszy salon w galerii handlowej
Sun&Fun otworzył swój pierwszy salon sprzedaży w warszawskim Centrum Handlowym Promenada.…
0 Komentarzy2 Minuty
14 stycznia 2025
Biura podróży – znaczny wzrost cen imprez turystycznych
W minionym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy3 Minuty
14 stycznia 2025
Turystyka w 2025 roku – co nas czeka?
Poznaj trendy w turystyce na 2025 rok: dynamiczne pakietowanie, AI i zintegrowane…
0 Komentarzy3 Minuty
10 stycznia 2025
Sabina Saikovskaja nową dyrektorką regionalną Join UP
Od stycznia 2025 roku, stanowisko dyrektorki regionalnej na Polskę i kraje bałtyckie…
0 Komentarzy2 Minuty
9 stycznia 2025
Wakacje.pl partnerem Gali Waszej Turystyki
Wakacje.pl będą partnerem czwartej edycji Gali Waszej Turystyki. Wydarzenie odbędzie się…
0 Komentarzy2 Minuty
9 stycznia 2025
Sykon w gronie partnerów Gali Waszej Turystyki
Sykon – specjalista w tworzeniu nowoczesnych systemów rezerwacyjnych dla biur podróży –…
0 Komentarzy2 Minuty
8 stycznia 2025
eTravel z nowym inwestorem. Enterprise Investors obejmuje mniejszościowy pakiet akcji
Enterprise Investors Fund IX wraz z Europejskim Bankiem Odbudowy i Rozwoju (EBOR) jako…
0 Komentarzy2 Minuty