ATAS stworzył wyszukiwarkę kursów językowych

archiwum prasowe ATAS

Biuro turystyczne ATAS przygotowało stronę internetową, która ma pomóc wybrać zagraniczny kurs językowy. Jest ona wzorowana na serwisie Booking.com, użytkownicy mogą oceniać poszczególne oferty.

Obecnie największą popularnością cieszą się szkoły w Wielkiej Brytanii i na Malcie, coraz więcej osób decyduje się także na wakacje połączone z nauką angielskiego w bardziej egzotycznych rejonach, takich jak Nowa Zelandia, Australia albo RPA.

Klienci chętnie decydują się na kursy zagraniczne, mają jednak problem z wybraniem odpowiedniej oferty, tych jest bowiem na rynku coraz więcej. W samym Londynie jest kilkadziesiąt różnych ośrodków językowych do wyboru.

W dokonaniu wyboru pomóc może sprzedawca, jednak jak wynika z badań Buzz Media, 78 proc. Polaków przed zakupem nowego produktu lub usługi bierze pod uwagę opinie swojego otoczenia. Klienci polegają na rekomendacjach swoich znajomych, ale biorą pod uwagę również anonimowe opinie zamieszczane w sieci. Według Raportu „Polak na zakupach” przygotowanego przez Ceneo, aż 80 proc. kupujących, polega na umieszczonych na stronie sklepu opiniach i rekomendacjach internautów.

Na forach internetowych można znaleźć bardzo dużo komentarzy na temat różnych produktów i usług. Nieraz trudno odróżnić te prawdziwe od postów pisanych na zlecenie przez nieuczciwe agencje lub nadgorliwych pracowników z działów marketingu.

„Znaleźliśmy sposób, żeby sobie z tym poradzić.” – mówi Dorota Darnowska, kierownik Biura Wyjazdów Językowych ATAS. „W jednym miejscu zamieścimy opinie wszystkich osób, które pojechały z naszym biurem na kurs językowy. To ułatwi klientom wybór konkretnej szkoły w oparciu o obiektywną ocenę klientów, którzy byli na tym samym wyjeździe w poprzednich latach. Dokładnie tak samo, jak dzieje się w przypadku wyboru hoteli na Booking.com albo Trivago.pl.”

Każdy ośrodek nauczania języków obcych zostanie oceniony w skali szkolnej.
Kursanci przyznają oceny od 1 do 6 dla lokalizacji, poziomu nauczania, standardu zakwaterowania, atmosfery panującej w ośrodku oraz zajęć pozalekcyjnych organizowanych przez szkołę.

Oceny cząstkowe będą składały się na ocenę ogólną. Poza tym kursanci opiszą w pytaniach otwartych wady i zalety szkoły oraz wystawą ogólny komentarz na temat swojego pobytu.

„W tej chwili na stronie kursy.atas.pl są dostępne jedynie oceny wystawione przez biuro, ale już w trakcie wakacji zaczną pojawiać się recenzje klientów. Ankietę online otrzymają wszyscy klienci podczas swojego pobytu na kursie. W ten sposób będziemy mogli uzyskać kilkaset opinii.” – mówi Dorota Darnowska

O tym, jak ważne przy wyborze usługi turystycznej jest bazowanie na opiniach innych przekonuje Kamil Newczyński, znany bloger i redaktor portalu Traveladvisor.pl: „Według ostatnich badań Google (The 2013 Traveler’s Road to Decision), dotyczących aktywności internautów w kategorii „turystyka i podróże”, drugą najczęściej wykonywaną czynnością przed podjęciem decyzji o podróżniczych planach było czytanie opinii i ocen innych podróżników internecie. Oceny gości po pobycie w hotelu to jeden z kluczowych czynników, który ja osobiście biorę pod uwagę przy podejmowaniu ostatecznej decyzji. Podobne systemy są zawsze niezwykle pomocne, bo wiemy, że opinie powstały w efekcie realnego kontaktu z usługami przez samych uczestników ankiety.”

System oceny szkół językowych jest wprowadzany na stronie ATAS od tego roku. ATAS jest biurem podróży specjalizującym się w wyjazdach językowych dla dzieci, młodzieży i dorosłych. Jest przedstawicielem renomowanych szkół językowych za granicą i posiada kilkaset ofert kursów: wakacyjnych, całorocznych, standardowych, intensywnych, specjalistycznych oraz wyjazdów grupowych. W tym roku obchodzi 25-lecie działalności.