Atlantis the Royal od lutego przyjmuje gości. Jak wygląda na żywo? [ZDJĘCIA]
Głośny projekt, mający ambicje być nowym wyznacznikiem luksusu w usługach hospitality, czyli hotel Atlantis The Royal, znajdujący się w Dubaju na wyspie Palm Jumeirah, przyjmuje już gości. O tym, czy motywy przewodnie kampanii promocyjnej, towarzyszącej budowie i otwarciu tego obiektu, mają swoje odzwierciedlenie w faktycznej jakości, mogli przekonać się uczestnicy targów ATM w Dubaju, którzy mieli okazję odwiedzić hotel.
Atlantis The Royal, najnowszy obiekt na scenie luksusowych hoteli w Dubaju, od momentu otwarcia się w lutym tego roku, cieszy się 70 proc. obłożeniem i utrzymuje ocenę 9,3 na portalu Booking.com. Twórcy hotelu zarzekali się, że wzniosą się na „nowy wymiar luksusu”, a wokół jego budowy głośno było w mediach już od kilku lat. Dużym echem odbiło się też otwarcie obiektu z udziałem m.in. Beyonce.
„Otwarcie było spektakularnym wydarzeniem, pokazywanym na całym świecie przez globalne media, związane z różnymi środowiskami i branżami. Więc niezależnie od tego, czy ktoś interesuje się modą, czy obserwuje celebrytów w mediach społecznościowych, czy interesuje się architekturą i designem, było wysoce prawdopodobne, że następnego ranka lub nawet w czasie imprezy, trafi na informację o Atlantis the Royal. Dotarcie do odbiorców z tematem imprezy otwarcia liczymy w milionach” – mówił w rozmowie z Waszą Turystyką wiceprezes ds. sprzedaży w Atlantis Dubai, Kyp Charalambous.
Atlantis the Royal, zlokalizowany na położonym na sztucznej wyspie The Palm Jumeirah w Dubaju, idzie w ślady swojego poprzednika – ikonicznego już Atlantis the Palm, którego otwarcie dwie dekady temu, odbyło się z podobną pompą. Sam hotel przez lata był synonimem luksusu w wydaniu emirackim, dziś jednak stał się już bardziej rodzinnym i przystępnym cenowo produktem. Firma Atlantis postanowiła więc wybudować na „palmie” nowy obiekt – the Royal, który promowany jest jako jedno z najbardziej ekskluzywnych miejsc na świecie. Świadoma polityka promocyjna wywołała dużą ciekawość tym, czego można oczekiwać po otwarciu obiektu.
„Pracę z branżą zaczęliśmy około grudnia 2017 roku, chcąc, aby touroperatorzy już wtedy zaczęli umieszczać ten projekt w swoich planach marketingowych i rozmawiać o nim z klientami. Dzięki temu już od pierwszych dni działalności notujemy wysokie obłożenie. Szczególnie popularne są apartamenty, od początku funkcjonowania obiektu obłożone na poziomie 75 proc. Średnie obłożenie całego obiektu nie spadło poniżej 70 proc., wzrastało zaś do 80 proc. w ciągu świąt wielkanocnych”
Trzy najważniejsze rynki dla Atlantis the Royal to Rosja, Wielka Brytania i USA, a także Niemcy, Francja i Włochy. Polska obecnie mieści się w 20 najważniejszych dla obiektu krajów źródłowych, pojawiło się już kilkoro klientów VIP pochodzących z naszego kraju.
„Pierwsze opinie są imponujące, nasi goście są bardzo zadowoleni z tego, czego doświadczają, kiedy przybywają do Atlantis the Royal. Ich podróż zaczyna się jeszcze przed przyjazdem – kontaktujemy się z gośćmi z wyprzedzeniem i pytamy o preferencje co do ich upodobań. Potem po przyjeździe, goście mogą albo zameldować się w recepcji w salonie VIP, albo w swoim pokoju. Oczekują luksusu, a my te oczekiwania spełniamy. Dzięki aranżacji przestrzeni, designowi, możliwości podniebnej kąpieli w strefie Cloud 22, czyli naszym basenie typu infinity z widokiem na ocean” – mówi Kyp Charalambous.
Jak hotel Atlantis the Royal wypada na żywo? Już samo jego zwiedzanie może potrwać tyle, co przechadzka po małym miasteczku. Powierzchnia obiektu to 406 tys. mkw, zaś teren, na którym hotel się znajduje się, ma 173 210 mkw. Obiekt ma 43 piętra i 178 m wysokości. Jedną z najważniejszych cech, które od początku miały wyróżniać ten obiekt, nawet w tak luksusowym mieście jak Dubaj, jest jego architektura i design. Hotel zaprojektowano asymetrycznie, składa się on z dwóch części, które są połączone mostem widokowym, czym nawiązuje do swojego poprzednika – pierwszego z symboli luksusu w Dubaju, hotelu Atlantis the Palm.
Głównym projektantem architektonicznym Atlantis the Royal jest jedna z najwybitniejszych firm architektonicznych na świecie, Kohn Pedersen Fox Associates (KPF) z siedzibą w Nowym Jorku, przy projekcie wnętrz pracowała renomowana firma wyspecjalizowana w designie hotelowym, Wimberly Interiors. Przy dekoracji wnętrz pracowała również firma Sybille de Margerie Paris, znana z projektowania wyjątkowych wnętrz, mebli i akcesoriów hotelowych. Współpracowano również z wyspecjalizowaną w projektowaniu luksusowych hoteli i kurortów firmą David Mexico Design Group.
Hotel Atlantis The Royal został pomyślany jako „dekonstrukcja” tradycyjnych rzeźbiarskich wież kojarzonych z Dubajem i przybrał formę stosu pojedynczych bloków. Poszczególne serie bloków sprawiają, że goście przebywają w pozornie mniejszej i bardziej intymnej scenerii. Luki między nimi stają się zewnętrznymi dziedzińcami, naturalnie wentylowanymi i zacienionymi, oferującymi widok na Dubaj i Zatokę Perską.
Wnętrze hotelu faktycznie robi wrażenie. Począwszy od wejścia do imponującego lobby, zaprojektowanego przez Sybille de Margerie, łączącego w sobie styl art déco z inspiracjami morskimi. Tuż przed wejściem do głównego holu znajduje się olbrzymia ściana ze szkła, na której zainstalowane są kurtyny wodne, tworzące efektowną kaskadę wody, podświetlaną pojawiającymi się zza niej płomieniami. Konstrukcja ta nawiązuje do historii Emiratów Arabskich, gdzie woda zawsze była kluczowym elementem życia.
W centralnym punkcie lobby uwagę przyciąga imponująca rzeźba rzeźba Droplets, która przedstawia pierwszą kroplę deszczu w suchym pustynnym krajobrazie. Mierząca 11,5 metra i ważąca 5,5 tony rzeźba z nierdzewnej stali oddaje hołd wodzie, najbardziej cenionemu w tej części świata żywiołowi. „Droplets” przedstawia każdemu, kto przekroczy próg lobby, wizualną reprezentację wody, którą można usłyszeć w całym holu dzięki różnym ciekom wodnym i kaskadowy wodospadom. Rzeźba jest także zapowiedzią wielu atrakcji wodnych i fontann, które można znaleźć w całym Atlantis The Royal. Wystrój lobby czerpie zresztą garściami z tradycji beduińskiej i oddaje hołd życiodajnej wodzie. W lobby można zobaczyć wiele dzieł sztuki związanych z tematyką morską. Za projekt odpowiada studio GA Group.
Kierując się na prawo od lobby dojść można do kolejnego bardzo charakterystycznego i rozpoznawalnego punktu w hotelu, czyli wielkich marmurowych schodów, oprawionych złotymi pilarami, tworzącymi „drzewa lawy”. Zaprojektowane przez czeską Lasvit, Atlantis Lava Trees The Royal wspinają się na wysokość sześciu metrów i wykonane są ręcznie z najwyższej jakości piasku krzemionkowego. Każde z nich osadzone jest w zbiorniku wodnym, przedstawiają zaś drzewa pozbawione kory, znajdujące się na linii brzegowej po ustąpieniu pustynnych deszczy.
Umieszczone na niższym poziomie alejek handlowych, tuż pod imponującymi schodami oprawionymi w „lava trees”, w połyskującym basenie osadzone są oświetlone od spodu kule wodne ze stali nierdzewnej. Dodatkową ozdobą są strumienie wody, które przecinają powietrze łukami i znikają w sąsiednich sferach, tworząc pokaz światła i wody.
Atlantis the Royal został zaprojektowany tak, by goście nie mieli w ogóle ochoty ani potrzeby wychodzić poza teren obiektu. Znajdują się tutaj m.in. centrum fitness, klub dziecięcy, korty tenisowe i wiele basenów, w tym jeden z największych basenów na świecie, który zajmuje powierzchnię 17 hektarów. Dla miłośników sportów wodnych dostępne są również atrakcje, takie jak nurkowanie z akwalungiem, windsurfing, kajakarstwo, jazda na nartach wodnych.
Do dyspozycji gości jest prywatna plaża o długości 2 km, a także ponad 90 różnych basenów, które składają się na różnego rodzaju oazy, wodne kanały i atrakcje. Baseny znajdują się zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz budynków. Oprócz tego, goście mają również dostęp do prywatnych basenów przy niektórych z apartamentów i penthouse’ów. W hotelu Atlantis the Royal znajdziemy również jeden z największych na świecie aquaparków, Aquaventure Waterpark, gdzie znajdują się zjeżdżalnie wodne dla dzieci i dorosłych, fale surferów oraz różnego rodzaju atrakcje wodne.
Największym basenem jest The Royal Pool. Znajduje się on na poziomie parteru, a jego powierzchnia wynosi ponad 4 tys. mkw. Rozciąga się z niego widok na morską panoramę oraz prywatną plażę.
Na 22. piętrze znajduje się niezwykły basen o nazwie Cloud 22. To basen infinity, z którego można podziwiać widoki na Dubaj i Zatokę Perską. Jest to basen przeznaczony wyłącznie dla dorosłych. Basen jest otoczony leżakami i podgrzewanymi jacuzzi, a jego powierzchnia wynosi około 200 mkw. Wystrój basenu został zaprojektowany w stylu tropikalnym z użyciem ciemnych, drewnianych mebli i roślinności, co dodaje mu egzotycznego klimatu. Basen jest oświetlony wieczorami, dzięki czemu tworzy się niepowtarzalna atmosfera. Z kolei w znajdującym się tuż obok klubie Cloud 22 znajdują się dwa bary, w tym pierwszy w Dubaju z piwem Warsteiner na beczce. Oferowane są również oryginalne koktajle stworzone przez znanego barmana, Arno Van Eijmeren.
Osobnym projektem prezentowanym pod marką WET jest system fontann i elementów wodnych, rozsianych po całej posiadłości. Seria fontann wodnych zlokalizowana jest wzdłuż głównej osi kurortu, mają one prowadzić odwiedzających od wejścia aż po największą atrakcję głównego dziedzińca, czyli serię fontann, gdzie wieczorami odbywają się pokazy światło – dźwięk.
Hotel oferuje 795 luksusowych pokoi, w tym 693 standardowe pokoje, 96 apartamentów i 6 penthouse’ów sygnowanych nazwiskami znanych projektantów wnętrz. W sumie w hotelu znajdują się 44 opcje zakwaterowania z prywatnymi basenami: Sky Pool Villa, Skyscape Penthouse, Horizon Penthouse, Panoramic Penthouse i Royal Mansion.
Tzw. Signature Penthouses są zaprojektowane z myślą o najbardziej wymagających gościach i wyposażone są w prywatne jacuzzi. Wszystkie pokoje wyposażone są w najnowsze technologie i udogodnienia, takie jak telewizory 4K i dostęp do bezprzewodowego Internetu o wysokiej prędkości. W pokojach zadbano o detale, takie jak czekoladowe miniaturki hotelu Atlantis the Royal.
Nie odmówiono sobie nawiązania do tradycyjnego umiłowania Dubaju dla najcenniejszego kruszcu i zaoferowania gościom pozłacanych utensyliów higienicznych. W apartamentach i suitach udogodnieniom nie ma końca – goście mogą liczyć na wybór typu preferowanej poduszki, spośród siedmiu opcji miękkości, w toalecie znajdą natomiast zaawansowany, uwzględniający osobiste preferencje i sterowany za pomocą panelu użytkownika, sprzęt firmy Toto.
Jedną z najbardziej luksusowych opcji zakwaterowania, dostępną od 12 tys. dirhamów za jedną noc, są pokoje typu Sky Pool Villa, powierzchni 270 mkw, zapewniające spektakularne widoki na ocean. Każda z tych willi ma prywatny basen na dachu oraz przestronny taras z widokiem na Palm Jumeirah i Dubaj, wyposażony w prysznic i strefę relaksu. W Sky Pool Villas znajdziemy sypialnię z łóżkiem typu king-size, salon, a także jadalnię. Goście mają dostęp do dodatkowych usług hotelowych, w tym prywatnej plaży, profesjonalnego serwisu concierge oraz prywatnej obsługi.
Hotel Atlantis the Royal jest znany ze swojego wyjątkowego wyboru restauracji i barów. Goście mogą wybierać spośród 21 różnych opcji kulinarnych, w tym ośmiu restauracji prowadzonych przez znanych szefów kuchni. Te ostatnie przyciągają gości spoza hotelu – stanowią oni 78 proc. klienteli tych lokali. Atlantis the Royal ma 22 nominacje w rankingach Gault & Millau i Michelin 2023, czyli najwięcej w Zjednoczonych Emiratach Arabskich.
Na przykład, Jaleo by José Andrés Spanish, to restauracja serwująca kuchnię hiszpańską. To miejsce dla miłośników tapas i innych przysmaków z Półwyspu Iberyjskiego. Restauracja ta słynie z wyjątkowej atmosfery oraz autorskich koktajli.
Z kolei The Little Venice Cake Company by Mich Turner to miejsce dla miłośników słodkości. Restauracja serwuje torty, ciasta, praliny i wiele innych wypieków stworzonych przez słynną cukierniczkę Mich Turner.
Malibu 90265 to kolejna restauracja w hotelu Atlantis The Royal, którą prowadzi słynny szef kuchni, Marcus Samuelsson. Restauracja jest inspirowana wyjątkowym duchem plaży w Kalifornii i oferuje dania z kuchni pacyficznej. Malibu 90265 składa się z dwóch pięter – na parterze znajduje się restauracja, a na pierwszym piętrze – bar i przestrzeń eventowa.
Ponadto w hotelu Atlantis the Royal znajdują się również inne miejsca, które warto odwiedzić. Do najpopularniejszych należą Seafire Steakhouse, który specjalizuje się w mięsach, i Hakkasan, oferujący kuchnię chińską.
W hotelu znajduje się szereg luksusowych butików, w tym sklep z biżuterią, butik z odzieżą haute couture oraz sklep z produktami kosmetycznymi. Goście hotelowi mają również możliwość skorzystania z usług personalnego stylisty, który pomoże w doborze odpowiedniego stroju na wieczorne wyjście. Wśród dostępnych sklepów dość wymienić marki takie jak Hermès, Bally czy L’Occitane, ale także The Royal Shop, czyli sklep z pamiątkami i prezentami, takimi jak biżuteria, kosmetyki i ubrania z logo hotelu, oraz Levant – sklep z modą i biżuterią inspirowaną kulturami Bliskiego Wschodu.
W hotelu znajduje się również niezwykłe muzeum w stylu Art Deco, które przybliża historię Dubaju i jego rozwoju. Jeśli chodzi o rozrywkę wieczorną, w hotelu Atlantis the Royal nie brakuje opcji. Goście mogą udać się do jednego z klubów nocnych, gdzie odbywają się występy artystów z całego świata lub wybrać się do kasyna.
Goście hotelowi mogą skorzystać także z prywatnego helikoptera, który oferuje panoramiczny lot nad miastem oraz z wyjątkowej oferty restauracji podwodnej o nazwie Ossiano, w której serwowane są potrawy z owoców morza.
Obiekt wyposażony jest w centrum konferencyjne, które może pomieścić do 1,2 tys. osób. Ma ono ponad 10 tys. mkw powierzchni, na której można organizować spotkania i wydarzenia, w tym salę balową na tysiąc osób oraz 20 sal konferencyjnych.
POWIĄZANE WPISY
18 grudnia 2024
Monika Wacowska-Maciąg na czele dwóch hoteli Leonardo Boutique w Krakowie
Monika Wacowska-Maciąg od grudnia 2024 roku objęła stanowisko hotel managera w Leonardo…
0 Komentarzy2 Minuty
17 grudnia 2024
Hilton w Pobierowie i Krynicy Morskiej. Nowe hotele w sieci Spark by Hilton w Polsce
Hilton otwiera dwa nowe hotele w Pobierowie i Krynicy Morskiej. Obiekty te, oferujące…
0 Komentarzy2 Minuty
17 grudnia 2024
Wyjątkowa oferta świąteczna z Wyndham Wroclaw Old Town
Święta Bożego Narodzenia to czas magii, radości i niezapomnianych chwil. Wrocław – z…
0 Komentarzy3 Minuty
17 grudnia 2024
IGHP: mniej gości w hotelach w listopadzie
Wyniki hoteli w listopadzie były słabsze niż w październiku, głównie za sprawą…
0 Komentarzy7 Minuty
16 grudnia 2024
Nocowanie.pl: Polacy wybierają święta poza domem
Polacy coraz chętniej spędzają święta Bożego Narodzenia i sylwestra poza domem,…
0 Komentarzy3 Minuty
16 grudnia 2024
Accor otworzył pierwszy Swissôtel na Słowacji
Swissôtel zadebiutował na Słowacji, otwierając Swissôtel Damian Jasna w regionie Liptów.…
0 Komentarzy1 Minuty
12 grudnia 2024
PHH podsumowuje trzy kwartały 2024: wyższe przychody i lepsze wskaźniki operacyjne
Polski Holding Hotelowy podsumował wyniki za trzy kwartały 2024 roku, notując przychody…
0 Komentarzy2 Minuty
11 grudnia 2024
Zmodernizowany Novotel Warszawa Centrum świętuje 50-lecie
Novotel Warszawa Centrum zakończył kompleksową modernizację obejmującą 364 pokoje,…
0 Komentarzy1 Minuty
6 grudnia 2024
Pierwszy hotel marki Tribe zostanie otwarty w 2025 roku w Krakowie
Marka Tribe, należąca do sieci Accor w 2025 roku zadebiutuje w Polsce otwierając hotel…
0 Komentarzy2 Minuty