ATPCO i Amadeus podpisały umowę w celu integracji i dystrybucji rozwiązania Routehappy Rich Content
Współpraca ta umożliwi liniom lotniczym znaczne zwiększenie możliwości sprzedaży przez zapewnienie biurom podróży dostępu do bogatej oferty połączeń, w tym w ramach programu NDC.
ATPCO i Amadeus poinformowały o podpisaniu długoterminowej umowy, która umożliwi firmie Amadeus integrację bogatej oferty połączeń ATPCO w ramach swojego szerokiego zakresu aplikacji i interfejsów do obsługi zakupu biletów lotniczych. Zakres dystrybucji obejmuje aplikacje dla sprzedawców i podróżujących obsługiwane przez firmę Amadeus, jak również jej interfejsy API do obsługi zakupu biletów lotniczych używane przez wiele narzędzi do rezerwowania podróży służbowych i internetowe biura podróży w celu uzyskiwania dostępu do oferty połączeń.
Umowa obejmuje również prawa do włączenia bogatej oferty połączeń do programu NDC, który pomaga liniom lotniczym skutecznie wyróżnić się na tle konkurencji. Ponadto w ramach zawartej umowy Amadeus będzie obsługiwać standard Next Generation Storefront™ (NGS) firmy ATPCO, który umożliwia usprawnienie obsługi klienta w kanałach sprzedaży. Współpraca znacznie zwiększy popularność rozwiązania Routehappy Rich Content, co pozwoli stworzyć solidne podstawy technologiczne dla kolejnej generacji rozwiązań do obsługi zakupów biletów lotniczych.
Po przejęciu Routehappy w lutym 2018 roku ATPCO włączył jego szeroką ofertę oraz oprogramowanie do własnej oferty rozwiązań do dystrybucji połączeń i zarządzania nimi. Rozwiązanie Routehappy Rich Content obejmuje:
• Udogodnienia: takie jak miejsce na nogi czy Wi-Fi.
• Atrybuty UTA (Universal Ticket Attributes): korzyści i ograniczenia, np. bagaż i wybór miejsca
• Zestaw danych UTA: nowy zestaw narzędzi, który umożliwia systemom tworzenie atrybutów UTA z wykorzystaniem danych ATPCO dotyczących cen i reguł.
• Atrybuty UPA (Universal Product Attributes): elementy graficzne i opisowe oferty, takie jak zdjęcia i filmy wideo.
Obecnie wiele linii lotniczych prezentuje swoje produkty i usługi w bardzo szczegółowy, atrakcyjny sposób. Udogodnienia i atrybuty UTA są wykorzystywane przez linie lotnicze posiadające odpowiednio ponad 95 i 92 proc. dostępnych miejsc na kilometr (ang. Available Seat Kilometers) w globalnym rozkładzie lotów. O ile w ujęciu globalnym atrybuty UPA są wykorzystywane w ponad jednej trzeciej miejsc na kilometr, to w niektórych regionach są używane częściej, np. w Ameryce Północnej (68 proc.), połączeniach transatlantyckich (65 proc.) i transpacyficznych (50 proc.).
Dzięki nowej umowie ATPCO stał się autoryzowanym dostawcą ofert połączeń lotniczych dla Amadeus, z kolei Amadeus jest obecnie autoryzowanym dystrybutorem rozwiązania Routehappy Rich Content. Oprócz dostępu za pomocą interfejsów API ATPCO po raz pierwszy zapewni firmie Amadeus dostęp do rozwiązania Routehappy Rich Content za pomocą pliku tekstowego. Pozwoli to przyspieszyć głęboką integrację ofert linii lotniczych z aplikacjami firmy Amadeus, takimi jak Amadeus Selling Platform Connect i Amadeus for Developers API, a tym samym zwiększy możliwości wyboru po stronie biur podróży i konsumentów.
W porównaniu z poprzednimi umowami obecna współpraca znacznie rozszerza dostęp do bogatej oferty połączeń ATPCO. Branża lotnicza ciągle udoskonala procesy obsługi zakupu biletów lotniczych, dlatego w najbliższych miesiącach i latach Amadeus zamierza rozszerzyć możliwości w tym zakresie dzięki rozwiązaniu ATPCO Routehappy Rich Content.
Decius Valmorbida, prezes Amadeus Travel Channels, powiedział: „Integracja bogatej oferty Routehappy z platformą Amadeus Travel Platform zapewni biurom podróży i ich klientom korzyści w postaci większej możliwości porównywania ofert dzięki atrybutom, zdjęciom i szczegółowym opisom. To kolejny krok w realizacji strategii Amadeus mającej na celu cyfrową transformację branży turystycznej. Oprócz tego wraz z ATPCO kontynuujemy prace nad rozwiązaniem Next Generation Storefront™ (NGS) oraz czynimy postępy w zakresie opracowywania nowych standardów, takich jak NDC i One Order. To kamienie milowe na drodze do stworzenia prawdziwie detalicznego środowiska w branży turystycznej, które wdrażamy we współpracy z naszymi klientami i partnerami”.
Robert Albert, wiceprezes działu sprzedaży detalicznej ATPCO (wcześniej założyciel i dyrektor generalny Routehappy, dodał: „Umowa pomiędzy ATPCO i Amadeus to zwieńczenie blisko dziesięcioletniej pracy wielu zaangażowanych, patrzących w przyszłość specjalistów branżowych, tworzących wysokiej jakości, skalowalne rozwiązania do udostępniania szerokiej oferty linii lotniczych. Dzięki rozwiązaniom, takim jak New Distribution Capability organizacji IATA, Next Generation Storefront™ firmy ATPCO i Routehappy Rich Content, oraz aktywnemu zaangażowaniu firmy Amadeus klienci nareszcie mogą korzystać z rozszerzonych możliwości dokonywania zakupów biletów lotniczych. W ciągu najbliższych pięciu lat zaawansowane możliwości detalicznej sprzedaży biletów lotniczych staną się normą. Dzięki temu będzie ona znacznie bardziej dochodowa dla branży lotniczej, z kolei dla konsumentów będzie to oznaczać większy wybór i lepszą obsługę. Dla branży lotniczej to ogromny krok naprzód.”
POWIĄZANE WPISY
17 grudnia 2024
Nekera otworzyła sezon narciarski. Ponad 200 uczestników na „Ski Opening” w Dolomitach
Podczas „Ski Opening z Nekera” ponad 200 klientów i agentów świętowało zimowy początek na…
0 Komentarzy3 Minuty
13 grudnia 2024
Gotowy na Wakacje – łatwy i szybki kontakt z klientem
Szkolenia będą podzielone na dwie grupy: dla firm posiadających system rezerwacyjny…
0 Komentarzy2 Minuty
9 grudnia 2024
Wakacje.pl: pierwszy milion klientów w jednym roku
Po raz pierwszy w historii Wakacje.pl przekroczyły barierę miliona obsłużonych klientów w…
0 Komentarzy1 Minuta
4 grudnia 2024
Łotewska gwarancja Join Up zaakceptowana. „To precedens, potencjalne problemy dla rynku i dla klientów”
Urząd Marszałkowski województwa mazowieckiego umorzył postępowanie w sprawie wykreślenia…
0 Komentarzy30 Minuty
4 grudnia 2024
Biura podróży – ceny imprez turystycznych naprzemiennie rosną i maleją
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy4 Minuty
2 grudnia 2024
Zmiany w sieci sprzedaży Itaki. Kacper Haluch dyrektorem, Michał Henicz jego zastępcą
Od 1 listopada 2024 roku Kacper Haluch objął stanowisko dyrektora sieci sprzedaży Itaki,…
0 Komentarzy1 Minuta
28 listopada 2024
Join Up bez prawidłowej gwarancji. Postępowanie w sprawie wykreślenia z rejestru
Urząd Marszałkowski województwa Mazowieckiego wszczął postępowanie w sprawie wykreślenia…
0 Komentarzy6 Minuty
28 listopada 2024
Exim Tours podsumował sezon letni: wzrost liczby klientów o 30 proc.
Exim Tours podsumował sezon letni 2024, odnotowując blisko 30 proc. wzrost liczby…
0 Komentarzy4 Minuty
27 listopada 2024
Grzegorz Bosowski sprzedał udziały we Fly.pl inwestorowi spoza branży, pozostaje prezesem
Po 18 latach istnienia internetowe biuro podróży Fly.pl zostało sprzedane prywatnemu…
0 Komentarzy3 Minuty