Austria chce przyciągnąć Polaków latem
Nowa prezes zarządu polskiego oddziału Austria.info Gabriele Lenger przejęła obowiązki po France Kobenter. O jej planach promocyjnych na polskim rynku i celach, jakie stawia przed nią wiedeńska centrala rozmawia redakcja WaszejTurystyki.pl. Jak Austria.info ocenia miniony sezon letni? Ilu Polaków wybrało w tym roku Austrię?
Liczba Polaków, którzy odwiedziłi Austrię od maja do końca września , była wyższa niż oczekiwaliśmy. Było ich o 12 proc. więcej niż przed rokiem. Polska jest dwunastym co do wielkości rynkiem jeśli chodzi o przyjazdy do Austrii w sezonie letnim. W czołówce znajdują się Niemcy, Szwajcarzy oraz Włosi.
Obecnie opracowujemy strategię na lata 2015-2020. Skupimy się w niej właśnie na promocji Austrii jako kierunku turystycznego w sezonie letnim. Chcielibyśmy, żeby nie tylko Polacy, ale i turyści z innych krajów Europy środkowo-wschodniej, zaczęli postrzegać nasz kraj jako miejsce do odwiedzenia latem. Obecnie 60% turystów z tego regionu odwiedza nas zimą.
Jakimi środkami chcecie osiągnąć ten cel?
Przede wszystkim, nasza akacja promocyjna w Polsce będzie skierowana do ludzi lubiących aktywny wypoczynek. A więc promować będziemy takie formy aktywności ja wycieczki górskie, sporty wodne na jeziorach, jazdę na rowerach. Szczególną wagę przykładamy do turystyki rowerowej, bardzo popularnej wśród Polaków.
Chcemy krok po kroku zmienić wizerunek Austrii jako kierunku zimowego. Wiemy jednak, że nie jest to łatwe. Nasza kampania skupi się na internecie, bo to główny kanał komunikacji w krajach środkowoeuropejskich. Zamierzamy stosować reklamy, bannery, chcemy sprawić, aby nasza marka była rozpoznawalna. Oczywiście, będziemy się promować na portalach społecznościowych, szczególnie na bardzo popularnym w Polsce Facebooku.
A plany na sezon zimowy? Czy będą jeszcze jakieś działania promocyjne?
Nie potrzebujemy zbytnio promować Austrii przed zimą. Ja już nie mam nic do roboty, jeśli chodzi o najbliższy sezon zimowy. Myślę już o sezonie letnim i następnej zimie.
A jakie są oczekiwania odnośnie do polskiego rynku przed sezonem zimowym?
Tej zimy oczekujemy wzrostu liczby Polaków odpoczywających w Austrii. Ciężko przewidzieć konkretne liczby, ale będzie to najprawdopodobniej wzrost o kilka procent. Pamiętajmy, że zadecyduje o tym wiele czynników: sytuacja ekonomiczna w obu krajach, kurs euro, warunki pogodowe.
W jaki sposób współpracujecie z sektorem prywatnym, touroperatorami, agentami?
Współpraca polega głównie na pomocy przy budowie kampanii promocyjnych, dokładaniu się do reklam w internecie oraz wsparciu merytorycznym. Zapewniamy materiały informacyjne, wiedzę o produkcie. Ułatwiamy też kontakty z przedstawicielami austriackiej branży turystycznej.
Jakie zadania postawiła przez nią centrala w Wiedniu?
One się specjalnie nie zmieniły ze względu na moją osobę. Najważniejsza jest realizacja strategii promocyjnej na rok 2015 a potem na lata 2015-2020. Mamy spowodować, żeby większa liczba Polaków odwiedzała Austrię za równo zimą, jak i latem.
Czy ma Pani jakieś własne pomysły, które chciałaby Pani wprowadzić w życie?
Ciężko wprowadzić coś nowego. W zasadzie Franka Kobenter przez te 16 lat dowodzenia najpierw Austriackim Ośrodkiem Informacji Turystycznym a potem biurem austria.info, wszystko wymyśliła, wszystkich sposobów promocji spróbowała. Będę to kontynuowała, a więc jak do tej pory, organizowane będą imprezy, spotkania z prasą. Będziemy współpracować z naszymi regionami, chcącymi się promować w Polsce. Przykładem wielkiej kreatywności promocji w Polsce jest choćby Wiedeń. Nie zmieniamy naszej strategii, bo ona się w ostatnich latach świetnie sprawdziła. Zresztą, nie tylko my będziemy decydowali o ewentualnych jej zmianach. Nasi hotelarze, przedstawiciele regionów i stacji narciarskich przyjeżdżają do Polski przynajmniej raz do roku i spotykają się z touroperatorami, dziennikarzami. Z jednej strony dowiadują się o potrzebach i oczekiwaniach polskich turystów, z drugiej zaś – przekazują jak najbardziej aktualne informacje o wszelkich zmianach w infrastrukturze, promocjach, nowych hotelach i trasach.
Jakie regiony, atrakcje będą szczególnie promowane w roku 2015 w Polsce?
Zimą mocno promują się Ischgl, Kutzbuhel, Zillertal i Ski Amade. Przed sezonem letnim na pewno promować się będzie Tyrol oraz Karyntia – ten region chce się przedstawiać jako kraj gór i jezior. Chciałabym jeszcze raz podkreślić, trudno jest przedstawić Polakom Austrię, jako kierunek na lato. Promować sezon zimowy jest łatwo, Polacy polubili nasze stoki i wielu z nich uważa – słusznie – Austrię za raj narciarski.
Jakie różnice widzi Pani między rynkiem rumuńskim a polskim?
Polacy uwielbiają aktywny wypoczynek, niezależnie od tego czy zimą czy latem. Rumuni też kochają góry, ale oni latem na każdy szczyt czy przełęcz – jeśli się da – wjeżdżają kolejką gondolową lub krzesełkową. Polacy – wchodzą pieszo lub wjeżdżają rowerem. Poza tym Polacy kochają turystykę rowerową pod każdą postacią, Rumuni raczej nie.
Czy chce Pani nauczyć się języka polskiego?
Tak, oczywiście. Nigdy co prawda nie uczyłam się żadnego ze słowiańskich języków, ale wiem, że musze jak najszybciej nauczyć się podstaw. Niedługo zaczynam 60-godzinny intensywny kurs. Wiem, ze Franka uczyła się mniej więcej dwa lata. Gdy opanuję podstawy, zamierzam próbować rozmawiać po polsku. Chciałabym prosić, żeby moi polscy rozmówcy, dziennikarze, przedstawiciele branży, odpowiadali mi w języku polskim, a nie przechodzili na niemiecki lub angielski.
Rozmawiali: Marzena Zarzycka i Adam Gąsior
POWIĄZANE WPISY
21 listopada 2024
Atrakcje południowych Czech
Podczas konferencji prasowej w ubiegłym tygodniu w Warszawie, Czech Tourism wraz…
0 Komentarzy3 Minuty
21 listopada 2024
Niemcy – ojczyzna bożonarodzeniowych jarmarków
Z końcem listopada nad niemieckimi miastami zaczynają się unosić zapachy korzennych…
0 Komentarzy9 Minuty
15 listopada 2024
Rekordowe targi WTM w Londynie. Ponad 4 tys. wystawców z całego świata
W dniach 5-7 listopada 2024 roku londyńskie hale ExCeL gościły największe w historii…
0 Komentarzy2 Minuty
28 października 2024
Dubaj szykuje się na zakupowe szaleństwo
Rozrywka na żywo, koncerty gwiazd, wyjątkowe oferty i zakupowe szaleństwo w czystej…
0 Komentarzy1 Minuty
23 października 2024
Saksonia zaprasza na jarmarki bożonarodzeniowe
Saksończycy od wieków słyną z kultywowania tradycji bożonarodzeniowych. Nie bez kozery…
0 Komentarzy5 Minuty
16 października 2024
„Najlepszym środkiem promocji Korei Południowej jest K-pop”
Zwiększenie liczby polskich turystów do 30 tys. rocznie – taki cel stawia przed sobą…
0 Komentarzy4 Minuty
9 października 2024
Rekordowy wzrost zainteresowania Austrią wśród polskich turystów
0 Komentarzy3 Minuty
4 października 2024
Tabarka – w poszukiwaniu prawdziwej Tunezji
Położona tuż przy granicy z Algierią Tabarka zachwyca plażami i świetnymi warunkami do…
0 Komentarzy5 Minuty
3 października 2024
Hiszpańskie nowości Rainbow: Costa Blanca i Costa Dorada
Na lato 2025 Rainbow przygotował kilka nowych kierunków w sprawdzonych już przez Polaków…
0 Komentarzy8 Minuty