Austria dobra na każdą porę roku
W 2018 roku liczba noclegów wykupionych przez polskich turystów w Austrii po raz pierwszy przekroczyła 2 miliony. Polacy pod tym względem znaleźli się na 8.miejscu. Austriacy chcą, by jeszcze więcej Polaków przyjeżdżało do nich latem.
Na workshop zorganizowany przez warszawskie biuro austria.info w stolicy przyjechało 21 przedstawicieli 18 firm i regionów austriackich. Oprócz dwóch sieci hotelowych (Falkensteiner i a&ohostels) reprezentowane były: Górna Austria, Karyntia, Kraj Salzburski, Styria, Tyrol i Wiedeń. Z całej Polski (najwięcej z Waeszawy) zjechali się reprezentanci 45 polskich biur podróży.
Ewelina Chądzyńska z austria.info, powiedziała: „Austria jest coraz popularniejsza w Polsce. W ubiegłym roku po raz pierwszy w historii liczba noclegów wykupionych przez Polaków przekroczyła magiczną liczbę 2 milionów. Od listopada do końca lutego liczba gości z Polski wzrosła w Austrii o 5 proc.
Oczywiście zależy nam, żeby zwiększyć liczbę polskich turystów zwłaszcza poza sezonem zimowym. Potencjał rynku polskiego jest wielki i zauważają go Austriacy, o czym świadczy liczba wystawców, część z nich uczestniczy w workshopie w Polsce po raz kolejny.
Coraz częściej Polacy jeżdżą do Austrii na city breaks. Zmieniła się w ostatnich latach mentalność turystów z Polski. Coraz częściej szukają odpoczynku od hałaśliwej i zmieniającej się błyskawicznie rzeczywistości, szukają wyciszenia. A Austria jest idealnym miejscem do wypoczynku. Do Austrii na ogół przyjeżdżają latem inni turyści niż do Egiptu. Polacy polubili aktywny wypoczynek, stąd wzrost zainteresowania nie tylko trekkingiem, ale przede wszystkim trasami rowerowymi w Austrii.
Austria dla Polaków oznacza wysoką jakość. Tu hotel 4* zawsze oznacza hotel 4*. Austria to również przyjazne nastawienie do turysty, pewność wysokiej klasy usług. Austria jest uważana przez Polaków za kierunek bezpieczny.”
Markus Strutz z Regionu turystycznego Klagenfurtu i jeziora Wörthersee, zapytany, dlaczego uczestniczy w workshopie, odpowiedział: „Chciałbym nawiązać współpracę z polskimi biurami podróży, przekonać je do odwiedzin Klagenfurtu i okolic. Zimą, przy okazji wyjazdów narciarskich do stacji w Karyntii wielu turystów zagląda do naszego miasta. Klagenfurt jest atrakcyjny przez cały rok. Oferuje nie tylko zwiedzanie zabytków i przeboju wśród gości – parku miniatur Minimundus, ale i zakupy oraz wiele wydarzeń. Poza tym leży nad jeziorem, które samo w sobie jest atrakcją i daje wiele możliwości aktywnego wypoczynku.
W ubiegłym roku odwiedziło nas ponad 6 tysięcy Polaków, z czego 80 proc. – latem. Mamy pakiety dla grup, mamy też wiele propozycji dla turystów indywidulanych. Ze względu na wielkie wydarzenia oraz możliwości aktywnego wypoczynku, jesteśmy atrakcyjni dla studentów i dorosłych ceniących te formę spędzania wolnego czasu latem.”
W tym roku we wrześniu i październiku stadion piłkarski w Klagenfurcie będzie miejscem niezwykłego wydarzenia. Szwajcarski artysta MaxPeintner z Bazylei posadzi, w ramach projektu „Forforest” na murawie obiektu 300 drzew 50-60 letnich o wysokości 15 – 20 metrów. To największe publiczne wydarzenie w Austrii ma zwrócić uwagę, przede wszystkim ludzi młodych, na naturę, jej potęgę i znaczenie. „Las” będzie można podziwiać od 10 rano do 10 wieczorem, tylko w naturalnym świetle.
Po zakończeniu wydarzenia drzewa zostaną przesadzone z powrotem do środowiska naturalnego a stadion będzie służył piłkarzom i innym eventom(m.in. koncerty Bon Jovi, Ramazotti).
Markus Strutz zaprasza także imprezy kulinarne: Alpen Adria. Jeden to festiwal kulinarny prezentujący kuchnie regionalną z Alp i krajów nad Adriatykiem. Podczas festiwalu restauracje w Klagenfurcie będą serwować dania tych kuchni. Ponadto na deptaku rozstawione będą stragany i stoiska z regionalnymi produktami oraz oferujące uliczną kuchnię.
Z kolei Alpen Adria Craft Beer & Cider Festival – jak nazwa wskazuje – to impreza dala zwolenników małych, rzemieślniczych piw oraz cydru.
Zwiedzanie, aktywny wypoczynek, dobra kuchnia-jest po co jechać latem do Austrii.
POWIĄZANE WPISY
15 stycznia 2025
Sun&Fun otwiera pierwszy salon w galerii handlowej
Sun&Fun otworzył swój pierwszy salon sprzedaży w warszawskim Centrum Handlowym Promenada.…
0 Komentarzy2 Minuty
14 stycznia 2025
Biura podróży – znaczny wzrost cen imprez turystycznych
W minionym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy3 Minuty
14 stycznia 2025
Turystyka w 2025 roku – co nas czeka?
Poznaj trendy w turystyce na 2025 rok: dynamiczne pakietowanie, AI i zintegrowane…
0 Komentarzy3 Minuty
10 stycznia 2025
Sabina Saikovskaja nową dyrektorką regionalną Join UP
Od stycznia 2025 roku, stanowisko dyrektorki regionalnej na Polskę i kraje bałtyckie…
0 Komentarzy2 Minuty
9 stycznia 2025
Wakacje.pl partnerem Gali Waszej Turystyki
Wakacje.pl będą partnerem czwartej edycji Gali Waszej Turystyki. Wydarzenie odbędzie się…
0 Komentarzy2 Minuty
9 stycznia 2025
Sykon w gronie partnerów Gali Waszej Turystyki
Sykon – specjalista w tworzeniu nowoczesnych systemów rezerwacyjnych dla biur podróży –…
0 Komentarzy2 Minuty
8 stycznia 2025
eTravel z nowym inwestorem. Enterprise Investors obejmuje mniejszościowy pakiet akcji
Enterprise Investors Fund IX wraz z Europejskim Bankiem Odbudowy i Rozwoju (EBOR) jako…
0 Komentarzy2 Minuty
2 stycznia 2025
Patryk Niewiadomski nowym dyrektorem sprzedaży i rozwoju w Anex Tour
Od stycznia do zespołu Anex Tour dołączył Patryk Niewiadomski. Dyrektor z długoletnim…
0 Komentarzy2 Minuty
23 grudnia 2024
Właściciel Wakacje.pl przejmuje Travelplanet.pl. Wirtualna Polska zostanie właścicielem Invia Group za 239,7 mln euro
Wirtualna Polska Holding podpisała ramową umowę zakupu 100 proc. akcji Invia Group do…
0 Komentarzy6 Minuty