Austria promuje się na sezon letni

MM

Zainteresowanie polskiej branży turystycznej możliwością organizowania wyjazdów letnich do miasteczek i regionów Austrii było celem workshopu, który Austria.info zorganizowało 12 kwietnia w Warszawie.

20 przedstawicieli austriackiej branży turystycznej i organizacji promujących regiony brało udział w czwartkowym workshopie w warszawskim hotelu Belotto. Wśród wystawców znaleźli się przedstawiciele: Burgenlandu, Karyntii, Górnej Austrii, Ziemi Salzburskiej, Styrii, Tyrolu i Wiednia, a także touroperator Travel Partner Group i przedstawiciel Salzburger Tourismu odpowiedzialny za promocję jubileuszu 200-lecia „Cichej nocy”.

„Jesteśmy bardzo popularnym kierunkiem dla Polaków zimą, chcemy jednak zwrócić uwagę polskiej branży i jej klientów na to, że Innsbruck wart jest odwiedzin również latem. Znani jesteśmy ze skoczni narciarskiej i sportów zimowych, ale mamy też ważne wydarzenia sportowe latem. To są eventy nie tylko dla sportowców, ale i dla całych rodzin, bo wokół nich mnóstwo się dzieje” – mówi Guido Vianello z Innsbruck Tourism.

W Innsbrucku w połowie września odbywają się mistrzostwa wspinaczkowe – Climbing World Championships – oraz kolarskie – UCI Road World Championships. Wydarzenie rowerowe, choć przeznaczone dla zawodowców, przyciąga do miasta ok. miliona ludzi. Dla amatorów w Innsbrucku również przygotowano dużo tras rowerowych.

Inną imprezą popularną imprezą dla cyklistów jest Crankworx Innsbruck, czyli zawody freestylowe. Towarzyszące im wydarzenia, takie jak targi dla rowerzystów przyciągają coraz więcej osób zainteresowanych wszystkim, co wiąże się z jazdą na dwóch kółkach. Zresztą Innsbruck jest dobrym miejscem, by rozpocząć przygodę z kolarstwem górskim, w góry można bowiem wjechać kolejką i wywieźć nią rower. Dzięki temu nawet osoby bez żelaznej kondycji mogą spróbować swoich sił na alpejskich ścieżkach.

Również stolica Karyntii promuje się turystyką rowerową, ale nie tylko. Położone nad jeziorem Wörthersee miasto chwali się tym, że nadaje się na wypoczynek nad wodą nie gorzej niż nadmorskie kurorty.

„Nasze jezioro jest czyste i ciepłe, latem temperatura wody sięga 27 stopni. Miasto zbudowane zostało we włoskim stylu, urokliwy rynek i kawiarenki zachęcają do spacerów. Poza tym mamy winnice, możliwość zorganizowania degustacji. Dla nas lato to najważniejszy sezon, jesteśmy kurortem wypoczynkowym. Można pływać w jeziorze, opalać się nad wodą, ale też zwiedzać, grać w golfa, jeździć na rowerach – wypożyczyć je na miejscu – albo wybrać się w góry pieszo” – mówi Markus Strutz z Tourismus Region Klagenfurt Am Wörthersee.

Podkreśla, że miasto jest dobrze skomunikowane, można dolecieć na miejsce z przesiadką w Wiedniu albo dojechać samochodem z Lubljany (85 km). Z Klagenfurtu można zaplanować też wyjazd nad Morze Śródziemne – to dwie godziny drogi. Markus Strutz zaprasza też do współpracy firmy incentive, w mieście są bowiem obiekty, które nadają się do zorganizowania eventu. Chodzi m.in. o Klagenfurt Messe, browar, salę koncertową i stadion.

Podczas workshopu prezentowała się również firma Svarowski, a konkretnie atrakcja turystyczna, którą jest Svarowski Kristallwelten, znajdująca się w Wattens, 20 min drogi od Innsbrucku. Odwiedzany przez 700 tys. osób rocznie obiekt jest jedną z najbardziej popularnych atrakcji turystycznych w Austrii.

„Wizyta u nas to cały dzień atrakcji dla rodzin. Co 2-3 lata zmieniamy ekspozycję, mamy największy na świecie sklep Svarowskiego, place zabaw, restaurację, sklep z pamiątkami. Możemy organizować wydarzenia, m.in. śluby. Z Polski przeważnie przyjeżdżają do nas narciarze i wycieczki autokarowe. Współpracujemy bezpośrednio z polskimi touroperatorami, np. z Rainbow Tours. Ale chcemy rozszerzyć to grono, zapraszamy do współpracy firmy eventowe i touroperatorów” – mówi Michael Eiter ze Svarowski Kristallwelten.