„Autokary umierają na COVID-19”. W centrum Warszawy protestuje 400 pojazdów
Tym razem widać ich i słychać. Rozpoczął się protest turystycznych przewoźników autokarowych w Warszawie. „To już się dzieje – ludzie popadają w długi, firmy są przejmowane przez zagraniczny kapitał. Pomoc rządu jest koniecznością” – mówią protestujący.
Do ścisłego centrum Warszawy przyjechało około 400 pojazdów. Część widać na parkingu pod PKiN, ale zdecydowana większość krąży ulicami otaczającymi Plac Defilad: Marszałkowską, Alejami Jerozolimskimi, Emilii Plater i Świętokrzyską. Słychać ich już z daleka – demonstranci sygnalizują swoją obecność nie tylko powolnym przejazdem, który blokuje ruch, ale również sygnałem klaksonów. Jak deklarują uczestnicy – ich celem jest pokazanie problemów branży, nie zaś utrudnienie życia mieszkańcom stolicy.
Umiera duma polskiej gospodarki
„Nie chcemy uprzykrzać życia zwykłym ludziom, ale chcemy rozmawiać z rządem. Gdybyśmy chcieli sparaliżować ruch, moglibyśmy to zrobić inaczej i skuteczniej. Jesteśmy w dramatycznej sytuacji i to rząd jest od tego, żeby załatwiać takie sprawy” – mówił Grzegorz Urbanik z firmy Grek Tour.
W Warszawie protestują nie tylko autokary ze stolicy. Stanowią jedną trzecią protestujących, podobna liczba przyjechała z Małopolski. Reszta – ze wszystkich pozostałych województw w kraju.
Jak podkreślała jedna z inicjatorek protestu, Alina Dybaś, prezes Turystycznej Organizacji Otwartej, firmy transportowe to duma polskiej gospodarki.
„Jesteśmy najlepsi w Europie jeśli chodzi o transport autokarowy. Nasze firmy zdominowały ten rynek. Zaraz to wszystko zostanie zaprzepaszczone. Turystyka przecież w końcu się odrodzi, kto będzie wtedy obsługiwał klientów? Polskich firm już nie będzie, przejmuje nas zagraniczny kapitał” – komentowała.
Całe rodziny będą bez środków do życia
„Transport, w tym transport turystyczny, jest jedną z najważniejszych gałęzi gospodarskimi. To z niego jest najwięcej wpływów do budżetu państwa. W znacznej mierze są to firmy rodzinne, przedsiębiorstwa będące jedynym źródłem utrzymania dla wielu osób. Są bez przychodów od początku roku i już nie widzą wyjścia z sytuacji. Nie mają jak spłacać rat leasingu, ale nawet oddanie autokarów firmom leasingowym nic nie da. Zapaść w tym sektorze byłaby katastrofą dla całej turystyki, bo to są naczynia połączone” – komentowała Iwona Masłowska z Turystycznej Organizacji Otwartej.
POWIĄZANE WPISY
21 stycznia 2025
Ryanair oferuje 20 mln miejsc z Polski w 2025 roku
Ryanair ogłosił rekordowy letni rozkład oferując ponad 20 mln miejsc na ponad 300 trasach…
0 Komentarzy2 Minuty
21 stycznia 2025
Ryanair połączy Katowice z Dubrownikiem
Ryanair uruchomi nowe połączenie z katowickiego lotniska – od 31 marca 2025 roku…
0 Komentarzy1 Minuty
20 stycznia 2025
PLL LOT wprowadzają nowe rozwiązania dla podróżnych
Polskie Linie Lotnicze LOT wprowadzają nowe udogodnienia, które ułatwią planowanie…
0 Komentarzy4 Minuty
20 stycznia 2025
Enter Air otwiera bazę techniczną w Katowice Airport
Enter Air Services, spółka zależna największego polskiego przewoźnika czarterowego,…
0 Komentarzy4 Minuty
20 stycznia 2025
Rekordowy rok na lotnisku w Jasionce. Ponad 1,1 mln pasażerów obsłużonych w 2024
Dokładnie 1 145 257 pasażerów obsłużyło w 2024 roku lotnisko w podrzeszowskiej Jasionce.…
0 Komentarzy2 Minuty
20 stycznia 2025
Podróżuj teraz, zapłać później. LOT wprowadza płatności odroczone z PayPo
Polskie Linie Lotnicze LOT rozpoczęły współpracę z PayPo. Od teraz podróżujący mogą…
0 Komentarzy3 Minuty
17 stycznia 2025
Wizz Air: 71 proc. pasażerów wierzy w potencjał SAF
Wizz Air, Airbus, a także Moeve i lotnisko Charleroi poinformowały o pomyślnym…
0 Komentarzy6 Minuty
16 stycznia 2025
Ryanair uruchamia loty z Lublina do Barcelony
Ryanair poinformował o letnim rozkładzie lotów na sezon 2025, obejmującym pięć kierunków,…
0 Komentarzy2 Minuty
16 stycznia 2025
Innowacyjna współpraca Coigdzie i Jakdojade. Nowe partnerstwo ułatwi planowanie czasu
Platforma Coigdzie.pl nawiązała strategiczną współpracę z Jakdojade. Dzięki temu…
0 Komentarzy3 Minuty