B&B Hotels redukuje emisję CO2 i walczy z marnowaniem żywności
Sieć B&B Hotels opublikowała raport za 2023 rok, w którym podsumowuje swoje działania na rzecz zrównoważonego rozwoju i społecznej odpowiedzialności. Wśród kluczowych osiągnięć znajduje się uzyskanie certyfikatu ekologicznego SOCOTEC dla ponad 90 proc., spośród ponad 800 hoteli, redukcja emisji CO2 do poziomu 1 kg na pokój oraz współpraca z Too Good To Go, dzięki której uratowano 42 tony żywności. Firma skupia się także na rozszerzaniu portfolio. W zeszłym roku powstała nowa marka – B&B Home, a w ciągu najbliższych 10 lat sieć chce mieć 3 tys. obiektów.
Jednym z kluczowych celów B&B Hotels w ramach strategii zrównoważonego rozwoju jest ograniczenie emisji CO2. Grupa wyznaczyła sobie ambitne cele w tym zakresie do 2030 roku. W 2023 roku osiągnęła jeden z najniższych w branży ślad węglowy, wynoszący 1 kg CO2 na pokój. Było to możliwe dzięki połączeniu oszczędnego, wydajnego modelu biznesowego z działaniami na rzecz poprawy efektywności energetycznej i wykorzystaniem energii ze źródeł odnawialnych.
B&B Hotels aktywnie włącza się również w rozwiązanie globalnego problemu marnowania żywności. W tym celu nawiązała współpracę z Too Good To Go, dzięki której jej dania są dostępne dla szerszej społeczności, a niesprzedane nadwyżki jedzenia nie trafiają do kosza, tylko do konsumentów. W 2023 roku do programu dołączyły 182 hotele w Niemczech, Austrii, Hiszpanii, Francji, Polsce i Portugalii. Wspólnie udało im się uratować około 42 tony żywności, co pozwoliło uniknąć emisji 113 ton CO2 do atmosfery, czyli tyle ile generują 82 loty samolotem z Paryża do Nowego Jorku.
Zrównoważony rozwój w B&B Hotels obejmuje również kwestie społeczne. Sieć podkreśla, że 45 proc. członków Komitetu Wykonawczego i 43 proc. osób zajmujących stanowiska kierownicze w strukturach, to kobiety.
„Nasza strategia zrównoważonego rozwoju to wyraz głębokiego przekonania, że wzrost i odpowiedzialność mogą iść ze sobą w parze. W B&B Hotels wierzymy, że CSR to nie tylko obowiązek, lecz także szansa na realny, pozytywny wpływ na przyszłość naszej branży oraz naszej planety. Dlatego dążymy do tego, by nasze hotele były nie tylko komfortowym miejscem odpoczynku, ale również symbolem pozytywnej zmiany. Jako Grupa inwestujemy w przyszłość – od działań na rzecz ochrony środowiska, przez włączenie się do walki z problemem marnowania żywności, po budowanie kultury równości. To dla nas nie tylko zobowiązanie, ale długoterminowa wizja” – komentuje Łukasz Kaleta, dyrektor operacyjny w B&B Hotels Polska.
W 2023 roku B&B Hotels powołało do życia nową markę – B&B Home, uzupełniającą jej ofertę o koncept hotelowy – koncept domu – otwarty, integracyjny, zaangażowany w zrównoważony rozwój. B&B Home to koncepcja hotelu zaprojektowana tak, aby stworzyć nowy rodzaj gościnności, który łączy podróżnych z lokalną społecznością. Pierwszy obiekt B&B Home został otwarty we francuskiej miejscowości Saint-Ouen w maju ubiegłego roku, a już dziś planowane są kolejne.
B&B Hotels posiada obecnie ponad 800 hoteli w 17 krajach, m.in. Francji, Niemczech, Włoszech, Hiszpanii, Brazylii czy Stanach Zjednoczonych. Z usług sieci można skorzystać także w Polsce. Do 15 już istniejących obiektów, wkrótce dołączą nowe w Kaliszu i Lesznie, a w planach są kolejne lokalizacje.
POWIĄZANE WPISY
21 stycznia 2025
B&B Hotels Polska podsumowuje rok 2024 i zapowiada dalszy rozwój
Sieć B&B Hotels realizuje założenia strategii dla polskiego rynku, mówiącej o…
0 Komentarzy4 Minuty
20 stycznia 2025
OLX: Zakopane liderem wśród ulubionych kierunków Polaków
Podczas ferii zimowych 2025 większość Polaków wybierze wypoczynek w górach. Tak wynika z…
0 Komentarzy3 Minuty
17 stycznia 2025
a&o Hostels otwierają drugi obiekt w Belgii
Europejska sieć hosteli otworzyła swój 42. obiekt, znajdujący się w stolicy Belgii.…
0 Komentarzy1 Minuty
17 stycznia 2025
All: w 2025 więcej wellness, kultury i ekologicznych rozwiązań
Rok 2024 był punktem zwrotnym w globalnej turystyce. Wrócono niemal całkowicie do…
0 Komentarzy2 Minuty
17 stycznia 2025
Chorwacja: Polacy na czwartym miejscu wśród turystów w 2024 roku
Według danych systemu eVisitor od 1 stycznia do 31 grudnia 2024 roku, do Chorwacji…
0 Komentarzy5 Minuty
16 stycznia 2025
Innowacyjna współpraca Coigdzie i Jakdojade. Nowe partnerstwo ułatwi planowanie czasu
Platforma Coigdzie.pl nawiązała strategiczną współpracę z Jakdojade. Dzięki temu…
0 Komentarzy3 Minuty
16 stycznia 2025
Ferie 2025: coraz mniej wolnych miejsc, a ceny rosną
Do rozpoczęcia ferii zimowych w Polsce pozostało kilka dni. Jako pierwsi, swój zimowy…
0 Komentarzy4 Minuty
15 stycznia 2025
Tribe debiutuje w Polsce. Trwa nabór do zespołu nowego hotelu
Tribe designerska i lifestylowa marka hotelarska grupy Accor przygotowuje swój debiut w…
0 Komentarzy1 Minuty
15 stycznia 2025
Anastazja Szerkus nową prezeską Site Poland
Tradycyjne noworoczne spotkanie członków stowarzyszenia, które odbyło się w hotelu Grand…
0 Komentarzy3 Minuty