Będzie nowy system sprzedaży w PKP – spełni oczekiwania agentów i światowe standardy
Będzie nowy „lotniczy” system sprzedaży w PKP ? Czy data wdrożenia 2023 jest realna ? Agenci czekają z utęsknieniem na koniec udręki.
Kolejne podejście do nowego systemu sprzedaży na kolei. Tym razem pomoże Krajowy Program Odbudowy, środki na przetarg mają pochodzić m.in. z tego projektu. Czy PKP Informatyka wyrobi się do 2023 roku? Branża agentów obsługujących podróże służbowe czeka z utęsknieniem. Zyskają też tour operatorzy.
PKP informatyka ogłasza przetarg na nowy system sprzedaży wdrożenie 2023
Wczoraj branżowe media poinformowały o tym istotnym z punktu widzenia całej, polskiej, turystycznej branży fakcie. PKP Informatyka podchodzi na poważnie do projektu nowego systemu sprzedaży. Sfinansowany ma być w dużej mierze ze środków krajowego planu odbudowy. To duża pomoc dla kolejowej spółki bez tego mogłaby nie udźwignąć wydatków liczonych w dziesiątkach milionów złotych. PKP Informatyka z optymizmem podchodzi do ewentualnego wdrożenia projektu. Podając wstępnie datę wdrożenia 2023 rok. Do takie optymizmu ma skłaniać wcześniej przeprowadzony dialog konkurencyjny. Z pewnością powinien ułatwić obecne postępowanie przetargowe.
PKP Intercity głównym użytkownikiem jego potrzeby zostaną uwzględnione, a agentów?
PKP Informatyka podkreśla, iż głównym użytkownikiem nowego systemu będzie PKP Intercity. Główny z punktu widzenia podróży służbowych przewoźnik w Polsce, miał być bardzo szeroko konsultowany w zakresie potrzeb związanych z nowym systemem. PKP Informatyka jasno daje też do zrozumienia, iż nowy system ma umożliwić komunikowanie się z międzynarodowymi narzędziami. Zapewne chodzi o globalne agencyjne systemy GDS i ewentualnych agregatorów typu Travel Fusion.
Otwarte pozostaje pytanie czy konsultowano się z agentami obsługującymi podróże służbowe? Czy pytano o potrzeby Tour Operatorów? W ostatnich latach współpraca agentów z PKP Intercity była bardzo ciężka, brak możliwości integracji przy rosnącej popularności kolei (Pendolino) sprawiało agentom niemały kłopot. Z informacji zebranych na rynku wynika, iż szeroka konsultacja z agentami nie była prowadzona. Ani pod kątem ich potrzeb w obsłudze off-line ani integracji nowego systemu z narzędziami do samodzielnej rezerwacji podroży służbowych. Otwarte pozostaje też pytanie, czy system pozwoli np. na digitalizacje produktu służbowego jakim są kolorowe karty? Z rynku Tour Operatorskiego dochodziły też w ostatnim czasie jasne sygnały o zainteresowaniu współpracą z PKP Intercity. Nekera byłaby chętna dodać PKP do własnej „polskiej” oferty. Dziś, jednak systemowo jest to w zasadzie niemożliwe, brak też rozwiązań podobnych do lotniczych taryf tour operatorskich. Nie mówiąc o sprawnej rezerwacji biletów grupowych, w modelu podobnym do tego lotniczego.
Nowy system da wreszcie możliwości szerokiej integracji i przygotuje firmę do konkurencji?
Miejmy jednak nadzieje, iż nowy system będzie jednak w pełni integrowalny ze światowymi narzędziami, pozwoli też szerokiej rzeszy partnerów integrować/ sprzedawać ofertę Intercity na swoich stronach. Powinien też pozwolić sprawnie obsłużyć ewentualne programy lojalnościowe skierowane zarówno do pasażera indywidualnego, jak i firm. Vide te, które mają linie lotnicze dla segmentu małych i średnich przedsiębiorstw.
Bez nowoczesnego systemu Intercity nie da rady rywalizować z oczekiwaną już od 2030 roku międzynarodową konkurencją. Jak jest ona agresywna, można się przekonać na przykładzie Hiszpanii, która właśnie uwolniła rynek kolejowy.
Podobnego scenariusza można się spodziewać na rynku polskim, szczególnie w zakresie najbardziej obleganych biznesowych relacji Kraków/ Katowice – Warszawa – Gdańsk, ale też linii do Wrocławia czy Poznania i dalej Berlina. Pamiętajmy, iż kolei będzie niezmiennie pomagało ciśnienie na likwidacje śladu węglowego, część krajowych połączeń LOT z pewnością zniknie. Głównymi kandydatami są oczywiście Katowice i Poznań. Nowy system i tu może pomóc, wreszcie będzie można pomyśle o produkcie FLY&RAIL z prawdziwego zdarzenia. Jest on wszak konieczny w związku z projektem Centralnego Portu Lotniczego.
Ostatni wywiad przedstawiciela PKP Intercity dla Pulsu Biznesu wskazuje, iż chęci do kopiowania modelu lotniczego są, pytanie czy są też wystarczające kompetencje. Już przecież po 2012 roku, w ramach „rewolucji na kolei” zapowiadano lotniczy cennik. Wtedy jednak z przetargu na moduł zarządzania ceną, Intercity się wycofało. Może teraz z pomocą państwowych środków uda się zbudować nową jakość. Trzymamy kciuki branży agentów obsługujących podróże służbowe ta zmiana jest bardzo potrzebna.
POWIĄZANE WPISY
20 grudnia 2024
NKAR Travel & Tours ze Sri Lanki dołącza do Polhotrep
Polhotrep Travel Representation, firma specjalizująca się w reprezentacji DMC na polskim…
0 Komentarzy1 Minuty
20 grudnia 2024
Lotnisko Rzeszów-Jasionka zainwestuje ponad 50 mln zł w infrastrukturę i technologie
Port Lotniczy Rzeszów-Jasionka pozyskał ponad 31 mln zł dofinansowania z funduszy…
0 Komentarzy2 Minuty
20 grudnia 2024
PPL i POT będą wspólnie promować polską kulturę i turystykę
PPLS.A. i POT podpisały porozumienie o wspólnej promocji Polski na arenie…
0 Komentarzy3 Minuty
20 grudnia 2024
Grupa eSky prezentuje aplikację eSky 3.0. Personalizowane oferty i elastyczne wyszukiwanie w jednym miejscu
Grupa eSky zaprezentowała zaktualizowaną wersję swojej aplikacji mobilnej eSky 3.0…
0 Komentarzy1 Minuty
19 grudnia 2024
Tydzień w Kolumbii z Rainbow do zdobycia podczas licytacji na IV Gali Waszej Turystyki
Już 10 stycznia 2025 roku w warszawskim Hotelu Renaissance odbędzie się IV Gala Waszej…
0 Komentarzy1 Minuty
18 grudnia 2024
Wizz Air rozszerza siatkę połączeń z Warszawy. Cztery nowe trasy w 2025 roku
Wizz Air ogłosił dalszy rozwój swojej bazy na warszawskim lotnisku Chopina. W czerwcu…
0 Komentarzy2 Minuty
17 grudnia 2024
Linie SAS wracają do Wrocławia. Loty do Kopenhagi w codziennej ofercie
Po kilkuletniej przerwie linie lotnicze SAS wracają do Portu Lotniczego we Wrocławiu,…
0 Komentarzy1 Minuty
17 grudnia 2024
Rekordowy listopad na lotnisku Rzeszów-Jasionka: ponad 76 tys. obsłużonych pasażerów
Lotnisko w podrzeszowskiej Jasionce obsłużyło w listopadzie ponad 76 tys. pasażerów, co…
0 Komentarzy2 Minuty
17 grudnia 2024
Nekera otworzyła sezon narciarski. Ponad 200 uczestników na „Ski Opening” w Dolomitach
Podczas „Ski Opening z Nekera” ponad 200 klientów i agentów świętowało zimowy początek na…
0 Komentarzy3 Minuty
[…] Więcej: https://www.waszaturystyka.pl/bedzie-nowy-system-sprzedazy-w-pkp-spelni-oczekiwania-agentow-i-swiato… […]
[…] Będzie nowy system sprzedaży w PKP – spełni oczekiwania agentów i światowe standardy […]