Będzie nowy system sprzedaży w PKP – spełni oczekiwania agentów i światowe standardy
Będzie nowy „lotniczy” system sprzedaży w PKP ? Czy data wdrożenia 2023 jest realna ? Agenci czekają z utęsknieniem na koniec udręki.
Kolejne podejście do nowego systemu sprzedaży na kolei. Tym razem pomoże Krajowy Program Odbudowy, środki na przetarg mają pochodzić m.in. z tego projektu. Czy PKP Informatyka wyrobi się do 2023 roku? Branża agentów obsługujących podróże służbowe czeka z utęsknieniem. Zyskają też tour operatorzy.
PKP informatyka ogłasza przetarg na nowy system sprzedaży wdrożenie 2023
Wczoraj branżowe media poinformowały o tym istotnym z punktu widzenia całej, polskiej, turystycznej branży fakcie. PKP Informatyka podchodzi na poważnie do projektu nowego systemu sprzedaży. Sfinansowany ma być w dużej mierze ze środków krajowego planu odbudowy. To duża pomoc dla kolejowej spółki bez tego mogłaby nie udźwignąć wydatków liczonych w dziesiątkach milionów złotych. PKP Informatyka z optymizmem podchodzi do ewentualnego wdrożenia projektu. Podając wstępnie datę wdrożenia 2023 rok. Do takie optymizmu ma skłaniać wcześniej przeprowadzony dialog konkurencyjny. Z pewnością powinien ułatwić obecne postępowanie przetargowe.
PKP Intercity głównym użytkownikiem jego potrzeby zostaną uwzględnione, a agentów?
PKP Informatyka podkreśla, iż głównym użytkownikiem nowego systemu będzie PKP Intercity. Główny z punktu widzenia podróży służbowych przewoźnik w Polsce, miał być bardzo szeroko konsultowany w zakresie potrzeb związanych z nowym systemem. PKP Informatyka jasno daje też do zrozumienia, iż nowy system ma umożliwić komunikowanie się z międzynarodowymi narzędziami. Zapewne chodzi o globalne agencyjne systemy GDS i ewentualnych agregatorów typu Travel Fusion.
Otwarte pozostaje pytanie czy konsultowano się z agentami obsługującymi podróże służbowe? Czy pytano o potrzeby Tour Operatorów? W ostatnich latach współpraca agentów z PKP Intercity była bardzo ciężka, brak możliwości integracji przy rosnącej popularności kolei (Pendolino) sprawiało agentom niemały kłopot. Z informacji zebranych na rynku wynika, iż szeroka konsultacja z agentami nie była prowadzona. Ani pod kątem ich potrzeb w obsłudze off-line ani integracji nowego systemu z narzędziami do samodzielnej rezerwacji podroży służbowych. Otwarte pozostaje też pytanie, czy system pozwoli np. na digitalizacje produktu służbowego jakim są kolorowe karty? Z rynku Tour Operatorskiego dochodziły też w ostatnim czasie jasne sygnały o zainteresowaniu współpracą z PKP Intercity. Nekera byłaby chętna dodać PKP do własnej „polskiej” oferty. Dziś, jednak systemowo jest to w zasadzie niemożliwe, brak też rozwiązań podobnych do lotniczych taryf tour operatorskich. Nie mówiąc o sprawnej rezerwacji biletów grupowych, w modelu podobnym do tego lotniczego.
Nowy system da wreszcie możliwości szerokiej integracji i przygotuje firmę do konkurencji?
Miejmy jednak nadzieje, iż nowy system będzie jednak w pełni integrowalny ze światowymi narzędziami, pozwoli też szerokiej rzeszy partnerów integrować/ sprzedawać ofertę Intercity na swoich stronach. Powinien też pozwolić sprawnie obsłużyć ewentualne programy lojalnościowe skierowane zarówno do pasażera indywidualnego, jak i firm. Vide te, które mają linie lotnicze dla segmentu małych i średnich przedsiębiorstw.
Bez nowoczesnego systemu Intercity nie da rady rywalizować z oczekiwaną już od 2030 roku międzynarodową konkurencją. Jak jest ona agresywna, można się przekonać na przykładzie Hiszpanii, która właśnie uwolniła rynek kolejowy.
Podobnego scenariusza można się spodziewać na rynku polskim, szczególnie w zakresie najbardziej obleganych biznesowych relacji Kraków/ Katowice – Warszawa – Gdańsk, ale też linii do Wrocławia czy Poznania i dalej Berlina. Pamiętajmy, iż kolei będzie niezmiennie pomagało ciśnienie na likwidacje śladu węglowego, część krajowych połączeń LOT z pewnością zniknie. Głównymi kandydatami są oczywiście Katowice i Poznań. Nowy system i tu może pomóc, wreszcie będzie można pomyśle o produkcie FLY&RAIL z prawdziwego zdarzenia. Jest on wszak konieczny w związku z projektem Centralnego Portu Lotniczego.
Ostatni wywiad przedstawiciela PKP Intercity dla Pulsu Biznesu wskazuje, iż chęci do kopiowania modelu lotniczego są, pytanie czy są też wystarczające kompetencje. Już przecież po 2012 roku, w ramach „rewolucji na kolei” zapowiadano lotniczy cennik. Wtedy jednak z przetargu na moduł zarządzania ceną, Intercity się wycofało. Może teraz z pomocą państwowych środków uda się zbudować nową jakość. Trzymamy kciuki branży agentów obsługujących podróże służbowe ta zmiana jest bardzo potrzebna.
POWIĄZANE WPISY
21 stycznia 2025
Ryanair oferuje 20 mln miejsc z Polski w 2025 roku
Ryanair ogłosił rekordowy letni rozkład oferując ponad 20 mln miejsc na ponad 300 trasach…
0 Komentarzy2 Minuty
21 stycznia 2025
Ryanair połączy Katowice z Dubrownikiem
Ryanair uruchomi nowe połączenie z katowickiego lotniska – od 31 marca 2025 roku…
0 Komentarzy1 Minuty
21 stycznia 2025
Ecco Travel uruchomił promocje na wybrane wycieczki objazdowe
Ecco Travel ogłasza kolejną edycję promocji „Wielka obniżka”, która potrwa od 17 do 31…
0 Komentarzy1 Minuta
20 stycznia 2025
PLL LOT wprowadzają nowe rozwiązania dla podróżnych
Polskie Linie Lotnicze LOT wprowadzają nowe udogodnienia, które ułatwią planowanie…
0 Komentarzy4 Minuty
20 stycznia 2025
Enter Air otwiera bazę techniczną w Katowice Airport
Enter Air Services, spółka zależna największego polskiego przewoźnika czarterowego,…
0 Komentarzy4 Minuty
20 stycznia 2025
Rekordowy rok na lotnisku w Jasionce. Ponad 1,1 mln pasażerów obsłużonych w 2024
Dokładnie 1 145 257 pasażerów obsłużyło w 2024 roku lotnisko w podrzeszowskiej Jasionce.…
0 Komentarzy2 Minuty
20 stycznia 2025
Podróżuj teraz, zapłać później. LOT wprowadza płatności odroczone z PayPo
Polskie Linie Lotnicze LOT rozpoczęły współpracę z PayPo. Od teraz podróżujący mogą…
0 Komentarzy3 Minuty
20 stycznia 2025
Biura podróży – po dużym wzroście, ceny zaczęły powoli spadać
W ubiegłym tygodniu średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy3 Minuty
17 stycznia 2025
Wizz Air: 71 proc. pasażerów wierzy w potencjał SAF
Wizz Air, Airbus, a także Moeve i lotnisko Charleroi poinformowały o pomyślnym…
0 Komentarzy6 Minuty
[…] Więcej: https://www.waszaturystyka.pl/bedzie-nowy-system-sprzedazy-w-pkp-spelni-oczekiwania-agentow-i-swiato… […]
[…] Będzie nowy system sprzedaży w PKP – spełni oczekiwania agentów i światowe standardy […]