Będzie państwowy holding hotelowy?
Rząd chce połączyć hotele i ośrodki wczasowe należące do spółek skarbu państwa i stworzyć Polski Holding Hotelowy – informuje dzisiejszy “Puls Biznesu”.
Jak podaje dziennik, rząd chce połączyć hotele i ośrodki wczasowe należące do spółek skarbu państwa i stworzyć Polski Holding Hotelowy. Pomysł pojawił się kilkanaście dni temu. Stoi za nim Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa. Ministerstwa zwróciły się z prośbą do podlegających im spółek o przedstawienie wykazu hoteli i ośrodków wypoczynkowych, a także związanej z nimi dokumentacji (w tym finansowej). Resort energii wysłał pisma w tej sprawie m.in. do PGE, PGNiG i KW.
“Analizujemy różne scenariusze dla Geovity. Jeśli przestawiona propozycja okaże się korzystna od strony biznesowej i będzie zawierać ciekawe propozycje rozwoju – rozważymy udział w projekcie” – skomentowało propozycję sprzedaży swojej sieci hotelarskiej biuro prasowe PGNiG.
Z koleii cytowany przez Puls Bisnesu Mariusz Szpikowski, dyrektor naczelny PPL, które zarządza Lotniskiem Chopina, stwierdził: “Rozwijamy działalność hotelową. Jeśli nadejdzie moment, by robić to w sposób bardziej skonsolidowany, jesteśmy na to otwarci, przyglądamy się pomysłowi PPH.”
Andrzej Kindler, wiceprezes Polskiej Izby Turystyki, powiedział dziennikowi: “Pomysł pojawiał się kilkakrotnie w ostatnich latach. Działania, które sieciują hotele, są pozytywne, bo oznaczają podwyższenie jakości, wprowadzenie jednego standardu, a to w usługach jest najważniejsze. Ważne, by struktura zarządcza bazowała na fachowcach z branży, bo nie ma w hotelarstwie przypadku, by bez tego ktoś odniósł sukces.”
Sceptycznie nastawiony jest zaś Ireneusz Węgłowski, wiceprezes giełdowego Orbisu, w Pulsie Biznesu przytoczona jest jego wypowiedź: “Nie wiadomo, na czym miałoby polegać przekazanie hoteli przez spółki skarbu państwa. Czy przekazano by same nieruchomości, czy zorganizowane części przedsiębiorstwa? Kto miałby je przejąć, kto zarządzać działalnością operacyjną w tych obiektach itd.? Krótko mówiąc, komentowanie planu powołania PHH bez znajomości modelu biznesowego i powiązań kapitałowych nowego podmiotu jest przedwczesne. Nie rozważamy takiej możliwości. Marka jest własnością spółki Orbis notowanej od 1997 r. na GPW, o silnie utrwalonej nazwie i renomie. Orbis jest liderem w branży hotelowej w Polsce i Europie Wschodniej, inwestuje i zarządza siecią hoteli w dziewięciu krajach regionu. 117 hoteli działa pod ośmioma markami należącymi do AccorHotels, strategicznego partnera Orbisu.”
POWIĄZANE WPISY
20 listopada 2024
Hotel HP Park Plaza we Wrocławiu świętuje swoje 25-lecie
Hotel HP Park Plaza we Wrocławiu świętował jubileusz 25-lecia swojej działalności.…
0 Komentarzy1 Minuty
14 listopada 2024
Arche otwiera nowy hotel w XIX-wiecznym klasztorze we Wrocławiu
Rusza kolejny, dwudziesty pierwszy obiekt Arche — największej w kraju sieci hotelowej z…
0 Komentarzy4 Minuty
14 listopada 2024
IGHP: stabilny październik w hotelach
Wyniki października w hotelach okazały się podobne do wrześniowych, głównie dzięki…
0 Komentarzy4 Minuty
7 listopada 2024
Sieć Mercure otworzyła pierwszy hotel w Bułgarii
Mercure, marka hotelowa grupy Accor, otworzyła pierwszy obiekt w Bułgarii – Mercure Sofia…
0 Komentarzy1 Minuty
4 listopada 2024
Sieć a&o Hostels otworzyła pierwszy hostel w Belgii
Europejska sieć hosteli a&o Hostels otworzyła pierwszy obiekt w Belgii – a&o Antwerpen…
0 Komentarzy1 Minuty
30 października 2024
Accor z przychodem 1,4 mld euro w III kwartale 2024
Grupa Accor zamknęła trzeci kwartał 2024 z przychodami wynoszącymi 1,434 mld euro, co…
0 Komentarzy1 Minuty
28 października 2024
B&B Hotels redukuje emisję CO2 i walczy z marnowaniem żywności
Sieć B&B Hotels opublikowała raport za 2023 rok, w którym podsumowuje swoje działania na…
0 Komentarzy4 Minuty
25 października 2024
Travelist.pl: listopadowe wyjazdy zyskują na popularności. Polacy wybierają góry i morze
Od kilku lat koniec wakacji nie oznacza końca sezonu urlopowego. Wzrost liczby rezerwacji…
0 Komentarzy3 Minuty
25 października 2024
Marriott International wprowadza program Connect Responsibly. Marka stawia na zrównoważony rozwój w organizacji spotkań
Marriott International ogłosił wprowadzenie programu Connect Responsibly, który ma na…
0 Komentarzy3 Minuty