Będzie rewolucja w turystyce krajowej? Nowe narzędzie do sprzedaży polskiej oferty
Jeszcze podczas IV Forum Promocji Turystycznej uczestnicy debaty poświęconej turystyce krajowej doszli do wniosku, że potrzebna jest platforma do sprzedaży polskiego produktu turystycznego. Taki projekt już wtedy powstawał, ale dopiero teraz ma swoją premierę. Hello! Poland to na razie bilety wstępu do obiektów, ale plany są dalekosiężne.
W październiku 2018 roku zastanawialiśmy się, dlaczego tak mało biur podróży ma w swojej ofercie wyjazdy po Polsce. Jednym z wniosków było to, że brakuje narzędzia, które służyłoby hotelarzom i biurom podróży do dokonywania rezerwacji. Projekt Hello! Poland co prawda na razie skierowany jest tylko do klienta, ale jego twórcy zamierzają rozbudować portfolio produktów i dać narzędzie sprzedażowe również przedsiębiorcom turystycznym. W turystyce krajowej to może być rewolucja.
Bilety wstępu na jednej platformie
Hello! Poland obecnie jest serwisem online dającym możliwość zakupienia biletów wstępu do różnych atrakcji w Polsce. Zintegrowany system pozwala znaleźć atrakcje w danym mieście i kupić bilety online. Z platformą, która działa jeszcze w wersji beta, jak na razie umowę podpisało 40 obiektów. Twórcy platformy zachęcają do współpracy kolejnych partnerów. Większościowym udziałowcem Hello Poland sp. z o.o. jest wrocławska spółka NowaEra.
„Chcemy stworzyć narzędzie które ułatwi turystom dostęp do lokalnej oferty. Większość obiektów w Polsce wcale nie udostępnia możliwości kupienia biletu online, a te które to robią są rozproszone i mało przystępne. Wygenerowanych biletów trzeba potem długo szukać w skrzynce mailowej, a czasem wręcz należy je wcześniej wydrukować, co w podróży bywa niewykonalne – mówi Kamil Pakosz, prezes zarządu Hello Poland Sp. z o.o.
Jedna płatność, bilety w telefonie
Hello! Poland to platforma złożona z witryny internetowej oraz aplikacji mobilnej. Umożliwia wybór oferty, dowolne jej konfigurowanie i pozwala na zakup wszystkich usług w jednym miejscu. Bilety do wszystkich wybranych obiektów można kupić za pomocą jednej transakcji. Są one następnie przechowywane w aplikacji, w indywidualnym profilu użytkownika, dzięki czemu są łatwo dostępne podczas zwiedzania – turysta ma je zapisane we własnym telefonie. Ofertę można przeglądać za pomocą kalendarium wydarzeń, a w przyszłości użytkownicy zyskają dostęp do systemu ratingowego i opinii innych zwiedzających.
„Hello! Poland stanowi znakomity kanał sprzedażowy dla atrakcji i pozwala ich operatorom docierać do nowych klientów bez dodatkowych inwestycji w marketing. Przekonała nas bardzo użyteczna dla użytkownika końcowego formuła serwisu, ale także fakt że obecność na platformie nie wymaga ponoszenia żadnych kosztów początkowych” – mówi Jakub Paczyński, pomysłodawca i twórca Kolejkowa, czyli wystaw prezentujących fascynujący świat miniaturowych makiet.
„Kolejkowo dołączyło do serwisu jako jedna z pierwszych atrakcji – Płatność w formie prowizji następuje dopiero po dokonaniu sprzedaży, więc to dla nas czysty zysk” – dodaje Jakub Paczyński.
Rewolucja cyfrowa w turystyce krajowej?
„Wierzę, że nasze narzędzie stanie się naturalnym wyborem dla operatorów atrakcji, którzy skorzystają z szansy na dołączenie do cyfrowej rewolucji. Obecnie tylko ok. 10 proc. polskich obiektów umożliwia zakup biletów online, podczas gdy w Europie to aż 82 proc. Liczę, że dzięki Hello! Poland nasz rynek szybko dogoni sąsiadów” – podsumowuje Kamil Pakosz.
Twórcy platformy zapewniają, że mają szeroko zakrojone plany. Oferta krajowa jest bardzo rozproszona i aż prosi się, żeby stworzyć dla polskich produktów system rezerwacyjny. W przyszłości Hello! Poland ma służyć jako narzędzie B2B. Pierwotnie pomysł zakładał jedynie współpracę z obiektami turystycznymi, ale zainteresowanie tym kanałem sprzedaży przejawiają już polscy hotelarze. Być może narzędzie to pozwoli w przyszłości agentom turystycznym sprzedawać, a touroperatorom pakietować wyjazdy po Polsce.
POWIĄZANE WPISY
20 grudnia 2024
Certyfikaty POT: najlepsze produkty turystyczne 2024 roku
Złoty Certyfikat POT dla Bałtowskiego Kompleksu Turystycznego, Morskie Centrum Nauki…
0 Komentarzy3 Minuty
20 grudnia 2024
Wakacyjne plany Polaków na 2025 rok: poszukiwanie rodzinnych korzeni, przygody z adrenaliną i odkrywanie kraju
Jak wynika z najnowszego raportu, apetyt na podróże w 2025 roku będzie nadal rósł.…
0 Komentarzy6 Minuty
20 grudnia 2024
Już cztery polskie regiony zostały wyróżnione przez Przewodnik Michelin
Zakończyła się selekcja lokali wyróżnionych przez znany i ceniony na świecie Przewodnik…
0 Komentarzy5 Minuty
20 grudnia 2024
Weekend w Krakowie z Tomaszem Karolakiem od Fly.pl. Oprowadzanie po Krakowie dziennym i nocnym z noclegiem w hotelu pięciogwiazdkowym będzie do wylicytowania na IV Gali Waszej Turystyki
Już 10 stycznia 2025 roku w warszawskim Hotelu Renaissance odbędzie się IV Gala Waszej…
0 Komentarzy1 Minuty
19 grudnia 2024
Boom na Polskę. Jak przyciągnąć turystów z Bliskiego Wschodu
W ostatnim czasie obserwujemy zwiększone zainteresowanie turystów arabskich szeroko…
0 Komentarzy2 Minuty
18 grudnia 2024
Warszawa w oczach zagranicznych dziennikarzy
Wizyty prasowe dla mediów zagranicznych stanowią doskonałą okazję do pokazania atrakcji…
0 Komentarzy4 Minuty
18 grudnia 2024
Kampania „Miasto Przygody” triumfuje: 17 mln wyświetleń i osiem międzynarodowych nagród
Wrocław podsumował kampanię „Miasto Przygody”, która w ciągu dwóch lat przyciągnęła uwagę…
0 Komentarzy3 Minuty
16 grudnia 2024
Kolacja z Robertem Makłowiczem będzie do wylicytowania podczas IV Gali Waszej Turystyki
Podczas IV Gali Waszej Turystyki, która odbędzie się 10 stycznia 2025 roku w warszawskim…
0 Komentarzy1 Minuty
12 grudnia 2024
Video Podcast Waszej Turystyki: Mazowsze – region, który zaskakuje na każdym kroku
W trakcie XV Forum Promocji Turystycznej, Izabela Stelmańska, zastępczyni dyrektora…
0 Komentarzy1 Minuty