Będziemy latali żabimi skokami jak przed wojną? Szansa dla regionów?
Pandemia zmusi do latania żabimi skokami? Czy mogą na tym zyskać lotniska regionalne? Pojawią się nowe destynacje?
Nie wygląda na to by ruch służbowy wrócił wcześniej niż na wiosnę 2022 roku. To może zmusić linie do szukania kreatywnych rozwiązań w zakresie oferowanych polaczeń. Takim może być latanie żabimi skokami tak jak to miało miejsce przed II wojna światową. Vide rozkład Lotu sprzed wojny.
Znikomy potencjał na podróże służbowe wymusi łącznie potencjałów
Międzynarodowy ruch służbowy w dużej mierze wyparował. To powoduje istotne konsekwencje dla linii nastawionych do tej pory stricte na ten segment rynku. Odpowiedzią przynajmniej na najbliższe 2-3 sezony może być łączenie rejsów, by łączyć resztkowe potencjały dla poszczególnych destynacji.
Z pewnością w polskim przypadku największy potencjał do tego typu praktyk widać w łączeniu rejsów krajowych z międzynarodowymi. Idealnymi kandydatami do takowych wydają się takie trasy jak Warszaw-Katowice-Turyn, Lublin-Warszawa-Malpensa, Warszawa-Wrocław-Bruksela czy Warszaw-Wrocław-Stuttgart.
Próby tego typu działań mają już miejsce LOT lata do Pragi ze stopem w Ostrawie. Nabyte doświadczenie może pomóc w przypadku innych podobnych tras.
Szukając synergii między różnymi potencjałami – turystyka i pielgrzymki?
Poza stricte biznesowymi kierunkami o których była mowa wyżej. Można wyobrazić sobie połączenia, w przypadku których uzyskamy synergie turystyczno/pielgrzymkowe lub turystyczno/biznesowe.
Dobrym hipotetycznym przykładem może być rejs Warszaw-Mostar-Rzym. LOT mógłby tu wyzyskać potencjał pielgrzymkowy/turystyczny obu tych połączeń. Przy okazji wrócić po latach do Rzymu. Mało tego , w przypadku Mostaru potencjalnie byłaby też szansa na połączenie Warszawa-Mostar-Bejrut. I w ten sposób ratowanie połącznia do Libanu.
Oczywiście w powyższym casie dochodzą prawa handlowe i umowy międzynarodowe które mogą blokować możliwości. Pandemia jednak i spowodowane przez nią spustoszenie na rynku będzie otwierać wiele drzwi.
LOT połączy rejsy krajowe i międzynarodowe operacje szansą dla regionalnych lotnisk
Takie łączenie rejsów krajowych z międzynarodowymi w jedną operacje to także szansa dla regionalnych lotnisk. Przede wszystkim by ratować połączenia z centrami biznesowymi. Dla wspomnianego wyżej Wrocławia kluczowe będą Stuttgart , Zurich i Bruksela, Kraków będzie walczył o Genewę, a Katowice o Turyn. W przypadku Lublina – kluczowy jest Mediolan.
A gdyby spróbować z long-haulem ? Wrocław – Warszawa – Seul i Seul -Wrocław-Warszawa
Dużo trudniejsza wydaje się sprawa jeżeli chodzi o rejsy long haul. Można sobie jednak i w tym przypadku wyobrazić podobne działanie. Kandydatem na test były Wrocław-Warszawa-Seul. Rosnące inwestycje Koreańskie na Dolnym Śląsku będą wymagały obsłużenia, zarówno w obszarze pasażerskim jak i cargo.
Z pewnością operacja tego typu to większe wyzwanie, także kosztowe. Jednak wsparcie organizacji turystycznych/wspierających inwestycje zarówno na szczeblu krajowym jak i lokalnym mogłoby istotnie pomóc w przeprowadzeniu tego tupu projektu.
Być może bardziej łaskawym okiem na współprace z LOT spojrzy Korean air on już za moment całkowicie straci partnera w Pradze. Czeskie linie są bowiem na skraju upadłości.
Z pewnością latanie metodą żabich skoków jest cofnięciem się lotnictwa o kilka kroków w tył. Może jednak nie być innego wyboru by utrzymać choćby ułomne połączenia z kluczowymi punktami na mapie Europy i świata. Rosnący potencjał Cargo mógłby pomóc w zbliżeniu się do rentowności tego typu konceptu.
Agenci obsługujący ruch służbowy „uciekają w Cargo” – koniunktura sprzyja
POWIĄZANE WPISY
21 listopada 2024
Joanna Wiśniewska nową dyrektorką sprzedaży i marketingu w Exim Tours
Biuro podróży Exim Tours ma nową dyrektorkę sprzedaży i marketingu. Od listopada funkcję…
0 Komentarzy1 Minuty
20 listopada 2024
Ryanair uruchamia promocje na Cyber Week 2024
Od 25 listopada do 2 grudnia Ryanair zaprasza na największą wyprzedaż roku w ramach Cyber…
0 Komentarzy1 Minuty
20 listopada 2024
Startuje nowe połączenie kolejowe z Pragi do Gdyni
Podczas konferencji „Polski Dzień Logistyki 2024” w Pradze ogłoszono uruchomienie Baltic…
0 Komentarzy3 Minuty
20 listopada 2024
Katowice Airport: Wizz Air uruchamia loty do Madrytu, Agadiru, Pizy i Kiszyniowa
Wizz Air ogłosił cztery nowe kierunki, które będzie realizował w 2025 roku z lotniska w…
0 Komentarzy2 Minuty
19 listopada 2024
Lotnisko Chopina: blisko 15 proc. wzrost liczby pasażerów w październiku
Lotnisko Chopina w Warszawie odnotowało znaczny wzrost liczby pasażerów w październiku.…
0 Komentarzy4 Minuty
19 listopada 2024
Gotowy na Wakacje – technologiczny Skok w Przyszłość wielu biur podróży
W świecie, gdzie technologia nieustannie pędzi naprzód, firma Sykon znana z…
0 Komentarzy3 Minuty
19 listopada 2024
Costa Cruises prezentuje specjalne rejsy „Costa Voyages”
Costa Cruises zaprasza na rejsy „Costa Voyages Special Edition” na pokładzie statku Costa…
0 Komentarzy1 Minuty
19 listopada 2024
Raport GfK i eSky.pl: Polacy stawiają na Azję, Amerykę Północną i Afrykę
Coraz więcej Polaków wybiera podróże poza tradycyjnym sezonem turystycznym, doceniając…
0 Komentarzy6 Minuty
19 listopada 2024
Ryanair połączy Bydgoszcz z Alicante
Ryanair uruchamia nowe połączenia z lotniska w Bydgoszczy. Od 31 marca 2025 roku…
0 Komentarzy1 Minuty
[…] Będziemy latali żabimi skokami jak przed wojną? Szansa dla regionów? […]