Best Reisen – najważniejsza jest różnorodność oferty
To jest trudny rok dla turystyki. Zamachy w Tunezji, wojna na Bliskim Wschodzie, ostrzeżenia polskiego MSZ przed wyjazdami do Egiptu i Turcji – wszystko to sprawiło, że jeszcze wyraźniej widać, jak ważna jest różnorodność oferty biura podróży. Te firmy, które skupiły się na jednym z kierunków arabskich mogły mieć w tym roku poważne problemy.
Leila Ben Arfi, prezes Best Reisen Group, powiedziała: „Duże problemy czy bankructwo jednego biura podróży to kłopot dla całej branży turystycznej. Nikt z branży bowiem nie cieszy się z bankructwa innego biura. To powoduje zamieszanie na rynku, panikę wśród mediów i klientów, przede wszystkim upadek zaufania do biur podróży.
Jak się zabezpieczyć przed kłopotami? My, w Best Reisen od początku działalności postawiliśmy na różnorodność oferty. Oczywiście, sprzedajemy te najbardziej popularne kierunki, ale duży akcent kładziemy na wyjazdy egzotyczne, które stały się naszym hitem. Sezon letni jeszcze trwa a my już ponad 20 proc. zimowych wyjazdów egzotycznych mamy sprzedane.
Aż 70 proc. naszej oferty dotyczy turystyki tzw. masowej, a więc kierunków najbardziej popularnych i co za tym tańszych, a 30 proc. stanowi „egzotyka”. Jednak trzeba podkreślić, że na ogół oferta egzotyczna bywa nawet kilka razy droższa od masowej. Te 30 proc. sprzedanej „egzotyki” zapewnia więc nam spokój. Jeśli, nie daj Boże, na jakimś kierunku ponosimy w sezonie straty (np. jak w tym roku w Tunezji), to zyski z „egzotyki” spokojnie pokrywają te straty. Plan działania Best Reisen od początku był taki: dawać na rynek jak najszerszą ofertę, nie dać się złapać w pułapkę jednego kierunku. Stąd w naszym katalogu: Europa, kraje arabskie, „egzotyka”.
Po za tym co roku dodajemy do naszej oferty coś nowego. Poza imprezami, nasi klienci kupują często same pobyty w hotelach. My z kolei wprowadzamy powoli pakiety dynamiczne.
Naszym przebojem jest oferta „Luksusowe duety”. To połączenie dwóch kierunków. Na przykład klienci lecą na dwa dni zwiedzania Dubaju a potem na siedem, dziesięć (ile wybiorą) dni na przykład na Malediwy. Mocna strona tej oferty, poza atrakcyjnością kierunków, jest to, że dzięki codziennym lotom Emirates z Warszawy do Dubaju, praktycznie codzienne możemy wysyłać indywidualnych klientów w wielu kierunkach. Są to na przykład: Dubaj + Sri Lanka, Dubaj + Indie, Dubaj +Malediwy, Dubaj + Seszele. Dzięki korzystaniu z Emirates mamy bardzo korzystne ceny biletów na całość przelotów w obie strony. Nowością w naszej ofercie są śluby w egzotycznych stronach. W nadchodzącym sezonie zimowym zaczniemy tez program „7 Emiratów w 7 dni”, będzie to zwiedzanie wszystkich Emiratów. Pomysłów nam nie zabraknie, śledzimy trendy na rynku, ale jeśli chodzi o ofertę egzotyczna, mamy jedną z bardziej oryginalnych ofert na rynku.”
Mariusz Raban, dyrektor biura Best Reisen dodał: „Dywersyfikacja oferty jest obecnie podstawą. My robimy nie tylko popularne kierunki czarterowe, ale również kierunki tzw. egzotyczne. Nasza oferta jest więc zróżnicowane nie tylko kierunkowo, ale i cenowo. W ten sposób walczymy na rynku zarówno o klienta masowego, zainteresowanego ofertą na niskim czy średnim poziomie, jak i tego, którego stać na wyjazdy dużo droższe. To daje nam możliwość zabezpieczenia się przed tym, co stało się z biurem Alfa Star – zawirowania na jednym kierunku nie są w stanie zachwiać poważnie nasza pozycją. Jeden, dwa kierunki to obecnie dla biura za mało. Nie można przewidzieć, co wydarzy się jeszcze, zwłaszcza w basenie Morza Śródziemnego. Dlatego mu staramy się od dawna dywersyfikować naszą ofertę, tak by mieć w niej zarówno kraje arabskie, jak i europejskie oraz kierunki dalekie, egzotyczne. Dywersyfikacja oferty jest naprawdę w obecnych czasach jedynym sposobem na przetrwanie.”
POWIĄZANE WPISY
21 stycznia 2025
Ecco Travel uruchomił promocje na wybrane wycieczki objazdowe
Ecco Travel ogłasza kolejną edycję promocji „Wielka obniżka”, która potrwa od 17 do 31…
0 Komentarzy1 Minuta
20 stycznia 2025
Biura podróży – po dużym wzroście, ceny zaczęły powoli spadać
W ubiegłym tygodniu średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy3 Minuty
15 stycznia 2025
Sun&Fun otwiera pierwszy salon w galerii handlowej
Sun&Fun otworzył swój pierwszy salon sprzedaży w warszawskim Centrum Handlowym Promenada.…
0 Komentarzy2 Minuty
14 stycznia 2025
Biura podróży – znaczny wzrost cen imprez turystycznych
W minionym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy3 Minuty
14 stycznia 2025
Turystyka w 2025 roku – co nas czeka?
Poznaj trendy w turystyce na 2025 rok: dynamiczne pakietowanie, AI i zintegrowane…
0 Komentarzy3 Minuty
10 stycznia 2025
Sabina Saikovskaja nową dyrektorką regionalną Join UP
Od stycznia 2025 roku, stanowisko dyrektorki regionalnej na Polskę i kraje bałtyckie…
0 Komentarzy2 Minuty
9 stycznia 2025
Wakacje.pl partnerem Gali Waszej Turystyki
Wakacje.pl będą partnerem czwartej edycji Gali Waszej Turystyki. Wydarzenie odbędzie się…
0 Komentarzy2 Minuty
9 stycznia 2025
Sykon w gronie partnerów Gali Waszej Turystyki
Sykon – specjalista w tworzeniu nowoczesnych systemów rezerwacyjnych dla biur podróży –…
0 Komentarzy2 Minuty
8 stycznia 2025
eTravel z nowym inwestorem. Enterprise Investors obejmuje mniejszościowy pakiet akcji
Enterprise Investors Fund IX wraz z Europejskim Bankiem Odbudowy i Rozwoju (EBOR) jako…
0 Komentarzy2 Minuty