Best Reisen – zysk wyższy o 18 proc.

archiwum Best Reisen

Od 1 stycznia do 30 września wyraźnie zysk operacyjny Best Reisen wyniósł 2,13 mln zł i był o 18 proc. wyższy niż przed rokiem. Przychody z tytułu organizacji imprez turystycznych skoczyły o 68,1 proc. rok do roku, głównie za sprawą rosnącego popytu na wycieczki do dalekich krajów, które odpowiadają za 69,8 proc. całkowitych przychodów firmy. Obrót z tytułu sprzedaży wyjazdów egzotycznych zwiększył się o 86,7 proc. rok do roku.

Nadal najważniejszym kierunkiem dla Best Reisen są Zjednoczone Emiraty Arabskie, w pierwszych dziewięciu miesiącach przychody ze sprzedaży wyjazdów do tego kraju były o 104,15 proc. wyższe rok do roku, a liczba klientów przekroczyła 4 tys. osób. Drugą najszybciej rosnącą destynacją są Malediwy – tu wartość sprzedaży wzrosła o 53,95 proc.

Leila ben Arfi, prezes Best Reisen, powiedziała: „Choć rok jeszcze się nie skończył, widzimy, że będzie rekordowy zarówno pod względem przychodów jak i zysku operacyjnego, który już dziś przekroczył nasze oczekiwania. Wzrosty, jakie notujemy, są potwierdzeniem, że przyjęta przed laty strategia, sprawdza się. Nasza sytuacja finansowa jest bardzo stabilna, a w przyszłość spoglądamy z optymizmem.”

Polacy pokochali kierunki egzotyczne, dlatego Best Reisen stale poszerza swoją ofertę. W sezonie zimowym turyści polecą z biurem także do Meksyku i na Karaiby. Kolejną nowością są wyjazdy na Filipiny, zarówno pobytowe jak i w opcji „island hoping”, w czasie której odwiedza się kilka wysp.

Leila ben Arfi dodała: „Dzięki współpracy z bardzo doświadczonym partnerem oferujemy świetny produkt w atrakcyjnej cenie. To dobra wiadomość także dla agentów, którzy mogą zaproponować klientom jeszcze więcej opcji wyjazdowych z Best Reisen. To, że firma sprzedaje wycieczki w korzystnych cenach, potwierdza również Andrzej Betlej, prezes instytutu TravelDATA. W ostatniej analizie cen na Lato 2020 z 12.11.2019. wskazuje, że Best Reisen jest jednym z liderów pod względem ich atrakcyjności. Oferty touroperatora zostały opisane mianem „taniej od średniej”. Dla porównania w analogicznym okresie roku poprzedniego były droższe niż przeciętnie.
Touroperator dalej zamierza rozwijać ofertę do krajów europejskich i Afryki Północnej.

Częściowo programy te będą realizowane na bazie przelotów regularnych, głównie w oparciu o siatkę przewoźników niskokosztowych, częściowo w ramach rejsów czarterowych. W tym segmencie stawiamy głównie na Maltę i Egipt, ale będziemy rozwijać też programy do innych typowo wakacyjnych kierunków.

Egipt jest najważniejszym krajem w ofercie czarterowej – tu wzrost przychodów do września 2019 roku był wyższy o 55,78 proc. rok do roku. W kraju faraonów nowością są hotele znanych sieci Albatros i La Branda na gwarancji. Touroperator poszerzył też na Lato 2020 program do Turcji i Tunezji.”