Biura podróży – brak zmian, mniej klientów niż przed rokiem
W biurach podróży sytuacja się nie zmienia – utrzymuje się tendencja spadkowa w porównaniu z ubiegłym rokiem. W porównaniu z analogicznym okresem roku 2015, w biurach podróży odnotowano spadek liczby rezerwacji w o minus 7,8 proc. oraz spadek o minus 9,7 proc. liczby klientów.
Raport podsumowujący sprzedaż wyjazdów turystycznych opracowany na podstawie danych systemu rezerwacyjnego MERLINX , który przedstawił PZOT (Polski Związek Organizatorów Turystyki) pokazuje, że imprezy samolotowe w ostatnim tygodniu, stanowiły 80,6 proc. sprzedaży, z dojazdem własnym – 9,6 proc. a autokarowe – 9,7 proc. W ostatnim tygodniu, w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego, wzrosła liczba sprzedanych imprez autokarowych – o 44,1 proc., imprez z dojazdem własnym wzrosła – o 34,3 proc., zaś liczba samolotówek zmalała o minus 16,6 proc.
Jeśli chodzi o sprzedaż oferty na imprezy od 1 listopada 2015 do 31 października 2016 roku, to pierwsza dziesiątka najchętniej wybieranych krajów nie zmienia się specjalnie, choć zwraca po raz dziesiąty wysoka (dziewiąta) pozycja Cypru. Dycha wygląda następująco: Hiszpania, Grecja, Bułgaria, Włochy, Egipt, Turcja, Chorwacja, Portugalia, Cypr i Dominikana. Wśród dziesiątki najpopularniejszych kierunków znajduje się cztery greckie i trzy hiszpańskie a na podium znajdują się Fuerteventura, Heraklion i Zakyntos. Najmniej kosztują imprezy w Hurghadzie (1 993 zł) i Burgas (2 100 zł). Najdrożej jest na Gran Canarii (3 086 zł) i na Teneryfie (2 836 zł).
Jeśli chodzi o dynamikę sprzedaży, to Raport PZOT pokazuje, że sprzedaż oferty lato 2016 zmalała w ostatnich czterech tygodniach o minus 10,3 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Sprzedaż wycieczek samolotowych zmalała o minus 15,4 proc., imprez z dojazdem własnym wzrosła o 21,9 proc., zaś autokarówek wzrosła o 24,6 proc. Od rozpoczęcia przedsprzedaży Lata 2016 liczba klientów zmalała o minus 7,8 proc. Wycieczki samolotowe stanowią 81,2 proc. wszystkich imprez.
Jeśli chodzi o porównanie pierwszej dziesiątki krajów, które najlepiej się sprzedają w porównaniu z ubiegłym sezonem, to pierwsza wygląda następująco. Na pierwszym miejscu znajduje się zaś Hiszpania (wzrost w porównaniu z ubiegłym rokiem +63 proc.). Dalej zaś: Grecja (+10 proc.), Bułgaria (+143 proc.), Włochy (+52 proc.), Egipt (minus 73 proc.), Turcja (minus 72 proc.), Portugalia (+ 80 proc.), Chorwacja (+101 proc.), Austria (+119 proc.), Cypr (+27 proc.). Zwracają uwagę znajdujące się na dwudziestej pozycji Czechy – wzrost w porównaniu z ubiegłym rokiem wyniósł 139 proc oraz na pozycji osiemnastej Polska ze wzrostem wynoszącym 189 proc.
POWIĄZANE WPISY
20 stycznia 2025
Biura podróży – po dużym wzroście, ceny zaczęły powoli spadać
W ubiegłym tygodniu średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy3 Minuty
15 stycznia 2025
Sun&Fun otwiera pierwszy salon w galerii handlowej
Sun&Fun otworzył swój pierwszy salon sprzedaży w warszawskim Centrum Handlowym Promenada.…
0 Komentarzy2 Minuty
14 stycznia 2025
Biura podróży – znaczny wzrost cen imprez turystycznych
W minionym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy3 Minuty
14 stycznia 2025
Turystyka w 2025 roku – co nas czeka?
Poznaj trendy w turystyce na 2025 rok: dynamiczne pakietowanie, AI i zintegrowane…
0 Komentarzy3 Minuty
10 stycznia 2025
Sabina Saikovskaja nową dyrektorką regionalną Join UP
Od stycznia 2025 roku, stanowisko dyrektorki regionalnej na Polskę i kraje bałtyckie…
0 Komentarzy2 Minuty
9 stycznia 2025
Wakacje.pl partnerem Gali Waszej Turystyki
Wakacje.pl będą partnerem czwartej edycji Gali Waszej Turystyki. Wydarzenie odbędzie się…
0 Komentarzy2 Minuty
9 stycznia 2025
Sykon w gronie partnerów Gali Waszej Turystyki
Sykon – specjalista w tworzeniu nowoczesnych systemów rezerwacyjnych dla biur podróży –…
0 Komentarzy2 Minuty
8 stycznia 2025
eTravel z nowym inwestorem. Enterprise Investors obejmuje mniejszościowy pakiet akcji
Enterprise Investors Fund IX wraz z Europejskim Bankiem Odbudowy i Rozwoju (EBOR) jako…
0 Komentarzy2 Minuty
2 stycznia 2025
Patryk Niewiadomski nowym dyrektorem sprzedaży i rozwoju w Anex Tour
Od stycznia do zespołu Anex Tour dołączył Patryk Niewiadomski. Dyrektor z długoletnim…
0 Komentarzy2 Minuty