Biura podróży – Bułgaria już na drugim miejscu
W ostatnim tygodniu w biurach podróży, jeśli chodzi o sprzedaż oferty do 31 października, na drugim miejscu – za Grecją –znalazła się Bułgaria.
Raport podsumowujący sprzedaż wyjazdów turystycznych opracowany na podstawie danych systemu rezerwacyjnego MERLINX, który przedstawił PZOT (Polski Związek Organizatorów Turystyki) pokazuje, że imprezy samolotowe sprzedawane na przyszły sezon w ostatnim tygodniu stanowiły 90,5 proc. sprzedaży, z dojazdem własnym – 4,8 proc. a autokarowe – 4,6 proc.
Jeśli chodzi o sprzedaż oferty na imprezy od 1 listopada 2018 do 31 października 2019 roku, to pierwsza dziesiątka wyglądała tak: Grecja, Bułgaria, Turcja, Hiszpania, Egipt, Albania, Włochy, Portugalia, Tunezja i Chorwacja,.
Wśród dziesiątki najpopularniejszych kierunków znajduje się sześć greckich i dwa bułgarskie.
Na podium znajdują się Burgas, Antalya i Zakyntos.
Najmniej w pierwszej dziesiątce najpopularniejszych kierunków kosztują imprezy w Burgas (2 035 zł) i w Warnie (2 008 zł). Najdrożej jest w Chanii (2 995 zł) i na Kos (3 017 zł).
W tym sezonie sprzedaż ofert last minute (czyli dokonana mniej niż 30 dni przed datą wyjazdu) wynosi 35 proc.
Od rozpoczęcia przedsprzedaży Lata 2019 liczba klientów zmalała w porównaniu do analogicznego okresu 2018 roku o 8,7 proc. Liczba sprzedanych imprez autokarowych zmalała o 3,2 proc., liczba imprez z dojazdem własnym zmalała – o 13,2 proc., zaś liczba samolotówek zmalała o 8,7 proc.
Wycieczki samolotowe stanowią 86,2 proc. wszystkich imprez.
Jeśli chodzi o porównanie pierwszej dziesiątki krajów, które najlepiej się sprzedają w porównaniu z ubiegłym sezonem, to na pierwszym miejscu znajduje się Grecja (spadek o 24,4 proc. w porównaniu z ostatnim sezonem), zaś na drugim – Turcja (wzrost o 17, 8 proc. w porównaniu z ostatnim sezonem). Dalej zaś: Egipt (+32,4 proc.), Hiszpania (spadek o 21,4 proc.), Bułgaria (minus 32 proc.), Włochy (minus 23,5 proc.), Albania (minus 35,6 proc.), Tunezja (+ 14,4 proc.), Portugalia (+9,7 proc.) i Chorwacja (minus 19,2 proc.).
Jeśli chodzi o podział rynku to najwięcej, bo 23,3 proc. sprzedanych imprez przypada na Grecję. Na Turcję – 18,8 proc., Egipt – 13,3 proc, Hiszpanię – 9,6 proc., Bułgarię – 5,4 proc, Włochy – 4,3 proc., Albanię – 2,3 proc., Tunezję – 2,1 proc., Portugalię- 1,7 proc. i Chorwację – 1,6 proc.
POWIĄZANE WPISY
20 stycznia 2025
Biura podróży – po dużym wzroście, ceny zaczęły powoli spadać
W ubiegłym tygodniu średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy3 Minuty
15 stycznia 2025
Sun&Fun otwiera pierwszy salon w galerii handlowej
Sun&Fun otworzył swój pierwszy salon sprzedaży w warszawskim Centrum Handlowym Promenada.…
0 Komentarzy2 Minuty
14 stycznia 2025
Biura podróży – znaczny wzrost cen imprez turystycznych
W minionym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy3 Minuty
14 stycznia 2025
Turystyka w 2025 roku – co nas czeka?
Poznaj trendy w turystyce na 2025 rok: dynamiczne pakietowanie, AI i zintegrowane…
0 Komentarzy3 Minuty
10 stycznia 2025
Sabina Saikovskaja nową dyrektorką regionalną Join UP
Od stycznia 2025 roku, stanowisko dyrektorki regionalnej na Polskę i kraje bałtyckie…
0 Komentarzy2 Minuty
9 stycznia 2025
Wakacje.pl partnerem Gali Waszej Turystyki
Wakacje.pl będą partnerem czwartej edycji Gali Waszej Turystyki. Wydarzenie odbędzie się…
0 Komentarzy2 Minuty
9 stycznia 2025
Sykon w gronie partnerów Gali Waszej Turystyki
Sykon – specjalista w tworzeniu nowoczesnych systemów rezerwacyjnych dla biur podróży –…
0 Komentarzy2 Minuty
8 stycznia 2025
eTravel z nowym inwestorem. Enterprise Investors obejmuje mniejszościowy pakiet akcji
Enterprise Investors Fund IX wraz z Europejskim Bankiem Odbudowy i Rozwoju (EBOR) jako…
0 Komentarzy2 Minuty
2 stycznia 2025
Patryk Niewiadomski nowym dyrektorem sprzedaży i rozwoju w Anex Tour
Od stycznia do zespołu Anex Tour dołączył Patryk Niewiadomski. Dyrektor z długoletnim…
0 Komentarzy2 Minuty