Biura podróży – ceny na sierpień dalej rosną

W minionym tygodniu, w biurach podróży w Polsce średnia cena dla wycieczek z wylotami pomiędzy 1 i 7 sierpnia 2022, wzrosła w porównaniu do poprzedniego tygodnia o 77 złotych. Największe wzrosty cen miały miejsce Malcie – o średnio 432 złote. Średnia cen wycieczki była wyższa wobec średniej ceny dla poprzedniego sezonu o 917 złotych.
Analiza cen imprez turystycznych opracowana przez Instytut Badań Rynku Turystycznego TravelDATA, zajmujący się gromadzeniem danych z rynku zorganizowanej turystyki wyjazdowej obejmuje ona okres pierwszy tydzień sierpnia, czyli 1 – 7 sierpnia 2022 roku.
W minionym tygodniu, średnia cena dla wycieczek z wylotami pomiędzy 1 i 7 sierpnia 2022, wzrosła o 77 złotych. Największe wzrosty cen miały miejsce Malcie – o średnio 432 złote, a istotnie mniejsze były podwyżki cen wyjazdów do Maroka i na wyspę Kos – o 302 i 291 złotych.
Największe spadki średnich cen wycieczek odnotowano na Fuerteventurze – o 80 złotych, a nieco mniejsze na Gran Canarii i Cyprze (poprzednio ceny na nim najbardziej wzrosły) – o 40 i 39 złotych.
Średnia cena imprezy wyższa o ponad 900 zł
Badanie średniej ceny imprez wobec cen sprzed roku dla wylotów w pierwszym tygodniu sierpnia 2022 pokazało, że średnia była wyższa wobec średniej ceny dla poprzedniego sezonu o 917 złotych.
Najbardziej w okresie roku kolejny raz podniosły się ceny wyjazdów do Hurghady – o średnio 1455 złotych, natomiast nieco mniejszy był wzrost cen wycieczek na półwysep Chalkidiki i Turecką Riwierę – o średnio 1265 i 1187 złotych. W minionym tygodniu na żadnym z monitorowanych kierunków średnie ceny wycieczek nie spadły.
Egipt, Turcja i Grecja – dużo droższe
Wśród wiodących kierunków największe roczne wzrosty cen wycieczek kolejny raz wystąpiły w Egipcie – o średnio 1261 złote, na kolejnych miejscach pod tym względem znalazły się Turcja i Grecja z wzrostami cen o 961 i 922 złote, zaś najmniej w skali rocznej wzrosły ceny wycieczek do Bułgarii i na Wyspy Kanaryjskie – o 838 i 809 złotych.
Cypr i Majorka – ponad tysiąc drożej niż w 2021 roku
Na mniej uczęszczanych kierunkach największe wzrosty cen wycieczek w ujęciu rocznym odnotowano na Cyprze i Majorce – o 1112 i 1078 złotych, nieco mniejsze zwyżki odnotowano na Malcie i w Hiszpanii kontynentalnej – o 953 i 915 złotych, a jeszcze mniejsze w Portugalii, Albanii i Tunezji – o średnio 786, 752 i 745 złotych, natomiast kierunkiem gdzie tym razem odnotowano najmniejszy wzrost cen wycieczek były Włochy – o 503 złote.
TUI liderem niskich cen
W tym, co dla turystów ma większe znaczenie, a zatem w liczbie najatrakcyjniejszych poziomów bieżących cen wycieczek, czyli na pierwszym lub drugim miejscu na 30 kierunkach sezonu letniego w trzech kategoriach hoteli, to w dwudziestym szóstym porównaniu dotyczącym szczytu sezonu letniego 2022 na pozycji lidera, podobnie jak przez znaczną większość poprzedniego sezonu, znalazło się biuro TUI Poland, z liczbą 47 ofert (poprzednio 49 ofert, przed rokiem 31, a przed dwoma laty 33 oferty). Z powodu znaczącej obniżki ofertowych cen wycieczek w biurze Itaka zostało ono z liczbą 40 ofert (poprzednio 31 ofert, przed rokiem 23, a przed dwoma laty 17 ofert) wyprzedzone przez lidera w już dawno nie spotykanym niewielkim stopniu. Biuro TUI Poland ponadto wyprzedziło biuro Rainbow z liczbą 18 ofert (poprzednio 20 ofert, przed rokiem 18, a przed dwoma laty 16 ofert).
Egipt najtańszy w TUI
Najwięcej atrakcyjnych cenowo ofert na kierunkach egipskich proponowało biuro TUI Poland – 6 ofert, a na kierunkach greckich przodowało biuro Itaka – 12 ofert oraz TUI Poland i Grecos – 7 i 5 ofert. Na Wyspach Kanaryjskich ponownie najwięcej atrakcyjnych ofert miało biuro TUI Poland – 10 ofert oraz Itaka – 7 ofert, a na tureckich biura TUI Poland i Coral Travel – po 7 ofert. W Tunezji tym razem najwięcej atrakcyjnych propozycji miały biura Itaka, Coral Travel, Exim Tours i TUI Poland – wszystkie po 2 oferty, a w Bułgarii biura Itaka i TUI Poland – po 3 oferty.
POWIĄZANE WPISY
10 marca 2025
Nekera i Turespaña zapraszają na spanish event: największe hiszpańskie wydarzenie branżowe w 2025 roku
Wkrótce odbędzie się kolejna edycja Spanish Event, prestiżowego corocznego wydarzenia…
0 Komentarzy2 Minuty
7 marca 2025
Strelicje na klifach, czyli z Itaką na Maderę
Touroperator na Maderę wysyła klientów od 2007 roku. Dzięki doświadczeniu i długoletniej…
0 Komentarzy12 Minuty
7 marca 2025
Africa Showcase Roadshow po raz trzeci w Polsce
Africa Showcase Roadshow odbył się w zeszłym tygodniu w Polsce, Czechach oraz - po raz…
0 Komentarzy2 Minuty
6 marca 2025
Studenckie Koło Naukowe Turystyki Biznesowej „2B” ma już 15 lat!
27 lutego 2025 roku w hotelu Sofitel Warsaw Victoria odbyła się uroczysta Gala z okazji…
0 Komentarzy3 Minuty
6 marca 2025
Urlop.pl – dlaczego warto współpracować z marką
Urlop.pl znany dotąd jako Fostertravel.pl to dynamicznie rozwijająca się sieć biur…
0 Komentarzy6 Minuty
11 marca 2025
Ruszyła rejestracja na II edycję Responsible Incentive Travel Day
Stowarzyszenie SITE Poland, we współpracy z Radisson Collection Warsaw, zaprasza na II…
0 Komentarzy2 Minuty
10 marca 2025
Rainbow z nową kampanią „Będzie co wspominać”
Marka Rainbow prezentuje swoją najnowszą kampanię reklamową „Będzie co wspominać”, której…
0 Komentarzy2 Minuty
10 marca 2025
Biura podróży – w marcu powrót wysokich cen imprez turystycznych
Największe spadki cen w ostatnim tygodniu odnotowano w Portugalii i na Teneryfie – o 192…
0 Komentarzy3 Minuty
10 marca 2025
Branżowe Centrum Umiejętności w dziedzinie hotelarstwa otwarte
6 marca w Biedrzychowicach na Dolnym Śląsku zostało uroczyście otwarte Branżowe Centrum…
0 Komentarzy1 Minuty
10 marca 2025
Nekera i Turespaña zapraszają na spanish event: największe hiszpańskie wydarzenie branżowe w 2025 roku
Wkrótce odbędzie się kolejna edycja Spanish Event, prestiżowego corocznego wydarzenia…
0 Komentarzy2 Minuty
7 marca 2025
Strelicje na klifach, czyli z Itaką na Maderę
Touroperator na Maderę wysyła klientów od 2007 roku. Dzięki doświadczeniu i długoletniej…
0 Komentarzy12 Minuty
7 marca 2025
Africa Showcase Roadshow po raz trzeci w Polsce
Africa Showcase Roadshow odbył się w zeszłym tygodniu w Polsce, Czechach oraz - po raz…
0 Komentarzy2 Minuty
6 marca 2025
Studenckie Koło Naukowe Turystyki Biznesowej „2B” ma już 15 lat!
27 lutego 2025 roku w hotelu Sofitel Warsaw Victoria odbyła się uroczysta Gala z okazji…
0 Komentarzy3 Minuty
6 marca 2025
Urlop.pl – dlaczego warto współpracować z marką
Urlop.pl znany dotąd jako Fostertravel.pl to dynamicznie rozwijająca się sieć biur…
0 Komentarzy6 Minuty
11 marca 2025
Ruszyła rejestracja na II edycję Responsible Incentive Travel Day
Stowarzyszenie SITE Poland, we współpracy z Radisson Collection Warsaw, zaprasza na II…
0 Komentarzy2 Minuty
10 marca 2025
Rainbow z nową kampanią „Będzie co wspominać”
Marka Rainbow prezentuje swoją najnowszą kampanię reklamową „Będzie co wspominać”, której…
0 Komentarzy2 Minuty
10 marca 2025
Biura podróży – w marcu powrót wysokich cen imprez turystycznych
Największe spadki cen w ostatnim tygodniu odnotowano w Portugalii i na Teneryfie – o 192…
0 Komentarzy3 Minuty
10 marca 2025
Branżowe Centrum Umiejętności w dziedzinie hotelarstwa otwarte
6 marca w Biedrzychowicach na Dolnym Śląsku zostało uroczyście otwarte Branżowe Centrum…
0 Komentarzy1 Minuty
10 marca 2025
Nekera i Turespaña zapraszają na spanish event: największe hiszpańskie wydarzenie branżowe w 2025 roku
Wkrótce odbędzie się kolejna edycja Spanish Event, prestiżowego corocznego wydarzenia…
0 Komentarzy2 Minuty