Biura podroży – czołówka kierunków bez zmian

AG

Jeśli chodzi o podział rynku to najwięcej, bo 30,2 proc. sprzedanych imprez przypada na Grecję. Na Turcję – 13,7 proc., Hiszpanię – 10,7 proc., Bułgarię – 8,2 proc., Egipt – 8 proc., Włochy – 5,2 proc.

Polski Związek Organizatorów Turystyki przedstawił kolejny raport sprzedaży imprez turystycznych na przyszły sezon. W ostatnim tygodniu, w porównaniu z analogicznym okresem roku 2017 w biurach podróży liczba rezerwacji wzrosła o 3,5 proc., zaś liczba klientów – o 5,1 proc.
Raport podsumowujący sprzedaż wyjazdów turystycznych opracowany na podstawie danych systemu rezerwacyjnego MERLINX, który przedstawił PZOT (Polski Związek Organizatorów Turystyki) pokazuje, że imprezy samolotowe w ostatnim tygodniu, stanowiły 93 proc. sprzedaży, z dojazdem własnym – 2 proc. a autokarowe – 4,6 proc.

W ostatnim tygodniu, w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego liczba sprzedanych imprez autokarowych wzrosła o minus 2,9 proc., liczba imprez z dojazdem własnym zmalała o minus 10,3 proc., zaś liczba samolotówek wzrosła – o 5,8 proc.

Jeśli chodzi o sprzedaż oferty na imprezy od 1 listopada 2017 do 31 października 2018 roku, to pierwsza dziesiątka wyglądała tak: Grecja, Turcja, Hiszpania, Bułgaria, Albania, Egipt, Włochy, Tunezja, Chorwacja i Cypr.
Wśród dziesiątki najpopularniejszych kierunków znajduje się sześć greckich i dwa bułgarskie.
Na podium znajdują się Antalya, Heraklion i Burgas. Najmniej w pierwszej dziesiątce najpopularniejszych kierunków kosztują imprezy w Burgas (1 671 zł) i w Warnie (1 623 zł). Najdrożej jest na Rodos (2 328 zł) i w Chanii (2 328 zł).

Jeśli chodzi o dynamikę sprzedaży, to Raport PZOT pokazuje, że sprzedaż oferty wzrosła w ostatnich czterech tygodniach o 8 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Wyjazdy lotnicze wzrosły o 9,7 proc., autokarowe zmalały – o minus 4 proc. a wyjazdy z dojazdem własnym zmalały – o minus 17,9 proc.

Od rozpoczęcia przedsprzedaży Lata 2018 liczba klientów wzrosła w porównaniu do analogicznego okresu 2017 roku o 18,2 proc. Wycieczki samolotowe stanowią 88,1 proc. wszystkich imprez.

Jeśli chodzi o porównanie pierwszej dziesiątki krajów, które najlepiej się sprzedają w porównaniu z ubiegłym sezonem, to na pierwszym miejscu znajduje się zaś Grecja (wzrost o 15,6 proc. w porównaniu z ubiegłym rokiem). Dalej zaś: Turcja (115,4 proc.), Hiszpania (spadek o minus 23,1 proc.), Bułgaria (+1,8), Egipt (+55,7 proc.), Włochy (minus 5,3 proc.), Albania (+65,6 proc.), Tunezja (266,3 proc.), Chorwacja (minus 15,2 proc.) i Cypr (24,8 proc). Na 12. pozycji Maroko (wzrost o 35,1 proc.), zaś na 14. – Polska (minus 3,7 proc.)

Jeśli chodzi o podział rynku to najwięcej, bo 30,2 proc. sprzedanych imprez przypada na Grecję. Na Turcję – 13,7 proc., Hiszpanię – 10,7 proc., Bułgarię – 8,2 proc., Egipt – 8 proc., Włochy – 5,2 proc.