Biura podróży – dwa razy większa sprzedaz oferty egipskiej

AG

Od rozpoczęcia przedsprzedaży Lata 2017 liczba klientów kupujących imprezy w Egipcie wzrosła w porównaniu do analogicznego okresu 2016 roku o 99 proc.

W ostatnim tygodniu, w porównaniu z analogicznym okresem roku 2016, w biurach podróży liczba rezerwacji wzrosła o 10,5 proc., zaś liczba klientów – o 11,9 proc. Raport podsumowujący sprzedaż wyjazdów turystycznych opracowany na podstawie danych systemu rezerwacyjnego MERLINX, który przedstawił PZOT (Polski Związek Organizatorów Turystyki) pokazuje, że imprezy samolotowe w ostatnim tygodniu, stanowiły 82,8 proc. sprzedaży, z dojazdem własnym – 11,9 proc. a autokarowe 5,1 proc.

W ostatnim tygodniu, w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego, wzrosła liczba sprzedanych imprez autokarowych – o 2,6 proc., imprez z dojazdem własnym wzrosła – o 248,7 proc., zaś liczba samolotówek o 2,6 proc.

Jeśli chodzi o sprzedaż oferty na imprezy od 1 listopada 2016 do 31 października 2017 roku, to pierwsza dziesiątka wyglądała tym razem następująco: Grecja, Hiszpania, Bułgaria, Turcja, Włochy, Egipt, Albania, Chorwacja, Portugalia i Cypr. Wśród dziesiątki najpopularniejszych kierunków znajdują się pięć greckich i dwa bułgarskie. Na podium znajdują się Burgas, Heraklion i Antalya. Najmniej kosztują imprezy w Warnie (2 096 zł) i w Burgas (2 034 zł). Najdrożej jest na Majorce (3 219 zł) i na Zakynthos (2 962 zł).

Jeśli chodzi o dynamikę sprzedaży, to Raport PZOT pokazuje, że sprzedaż oferty wzrosła w ostatnich czterech tygodniach o 6,9 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Sprzedaż wycieczek samolotowych zmalała o minus 3,1 proc., imprez z dojazdem własnym wzrosła – o 257,6 proc., zaś autokarówek – zmalała o minus 8,3. Od rozpoczęcia przedsprzedaży Lata 2017 liczba klientów wzrosła w porównaniu do analogicznego okresu 2016 roku o 25,7 proc. Wycieczki samolotowe stanowią 78,5 proc. wszystkich imprez.

Jeśli chodzi o porównanie pierwszej dziesiątki krajów, które najlepiej się sprzedają w porównaniu z ubiegłym sezonem, to na pierwszym miejscu znajduje się zaś Grecja (wzrost sprzedaży o 28 proc. w porównaniu do ubiegłego roku). Dalej zaś: Hiszpania (+5 proc.), Bułgaria (+10 proc.), Turcja (+40 proc.), Egipt (+99 proc.), Włochy (7 proc.), Chorwacja (+6 proc.), Portugalia (4 proc.), Albania (103 proc.) i Cypr (minus 1 proc.). Na szesnastej pozycji znajduje się Malta (+123 proc.) a na dziewiętnastej – Tanzania (+106 proc.). Polska znajduje się na pozycji 15. (+11 proc.).

Jeśli chodzi o podział rynku to najwięcej, bo 29,31 proc. sprzedanych imprez przypada na Grecję. Hiszpania to 17,53 proc., Bułgaria – 7,88 proc., Turcja – 6,33 proc., Egipt – 5,91 proc., Włochy 5,82 proc.