Biura podróży – Egipt, Tunezja i Turcja dużo popularniejsze

AG

Od rozpoczęcia przedsprzedaży Lata 2019 liczba klientów kupujących imprezy do Egiptu wzrosła w porównaniu do analogicznego okresu w ubiegłym roku o 89,8 proc., do Tunezji – o 111 proc., zaś do Turcji – 37,4 proc.

W przedświątecznym tygodniu, w porównaniu z analogicznym okresem roku 2017 w biurach podróży liczba rezerwacji zmalała o 24,4 proc., zaś liczba klientów – o 25,5 proc.
Polski Związek Organizatorów Turystyki przedstawił kolejny raport sprzedaży imprez turystycznych na przyszły sezon. Raport podsumowujący sprzedaż wyjazdów turystycznych opracowany na podstawie danych systemu rezerwacyjnego MERLINX, który przedstawił PZOT (Polski Związek Organizatorów Turystyki) pokazuje, że imprezy samolotowe sprzedawane na przyszły sezon w ostatnim tygodniu stanowiły 83,4 proc. sprzedaży, z dojazdem własnym – 10,5 proc. a autokarowe – 5,9 proc.

W ostatnim tygodniu, w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego liczba sprzedanych imprez autokarowych zmalała o 34,7 proc., liczba imprez z dojazdem własnym – o 9,5 proc., zaś liczba samolotówek wzrosła o 26,4 proc.

Jeśli chodzi o sprzedaż oferty na imprezy od 1 listopada 2018 do 31 października 2019 roku, to pierwsza dziesiątka wyglądała tak: Egipt, Turcja, Grecja, Hiszpania, Bułgaria, Włochy, Tunezja, Wyspy Zielonego Przylądka, Chorwacja i Portugalia.

Wśród dziesiątki najpopularniejszych kierunków znajdują się po 3 greckie i po dwa egipskie, hiszpańskie i tureckie. Na podium znajdują się Antalya, Hurghada i Marsa Alam.
Najmniej w pierwszej dziesiątce najpopularniejszych kierunków kosztują imprezy w Burgas (1 909 zł) i Hurghadzie (2 181 zł). Najdrożej jest na Fuerteventurze (2 873 zł) i na Teneryfie (2 843 zł).

Jeśli chodzi o dynamikę sprzedaży, to Raport PZOT pokazuje, że sprzedaż oferty zmalała w ostatnich czterech tygodniach o 0,6 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego.
Wyjazdy lotnicze wzrosły o 1,4 proc., autokarowe zmalały o minus 7,6 proc. a wyjazdy z dojazdem własnym zmalały minus 12,9 proc.

Od rozpoczęcia przedsprzedaży Lata 2019 liczba klientów wzrosła w porównaniu do analogicznego okresu 2017 roku o 0,5 proc. Wycieczki samolotowe stanowią 84,6 proc. wszystkich imprez.

Jeśli chodzi o porównanie pierwszej dziesiątki krajów, które najlepiej się sprzedają w porównaniu z ubiegłym sezonem, to na pierwszym miejscu znajduje się zaś Turcja (wzrost o 37,4 proc. w porównaniu z ostatnim sezonem). Dalej zaś: Egipt (+89,8 proc.), Grecja (minus 29,5 proc.), Hiszpania (spadek o minus 23,9 proc.), Włochy (minus 19,5 proc.), Bułgaria (minus 41,6 proc.), Tunezja (wzrost o 111 proc.), Albania (minus 31,7 proc.), Tajlandia (+0,6 proc.) i Austria (minus 20,5 proc.).

Jeśli chodzi o podział rynku to najwięcej, bo 19,4 proc. sprzedanych imprez przypada na Turcję. Na Egipt – 17,6 proc., Grecję – 14,8 proc., Hiszpanię – 9 proc., Włochy –4,8 proc., Bułgarię – 3,3