Biura podróży – Egipt wraca do gry

AG

Wśród dziesięciu najbardziej popularnych kierunków w biurach podróży w ostatnim tygodniu, znalazły się dwa lotnisk egipskie. Od rozpoczęcia przedsprzedaży Lata 2017 liczba klientów kupujących imprezy w Egipcie wzrosła w porównaniu do analogicznego okresu zeszłej jesieni 2016 roku o 15 proc.

W ostatnim tygodniu, w porównaniu z analogicznym okresem roku 2016, w biurach podróży liczba rezerwacji wzrosła o 8,9 proc., zaś liczba klientów – o 3,9 proc.
Raport podsumowujący sprzedaż wyjazdów turystycznych opracowany na podstawie danych systemu rezerwacyjnego MERLINX, który przedstawił PZOT (Polski Związek Organizatorów Turystyki) pokazuje, że imprezy samolotowe w ostatnim tygodniu, stanowiły 80,3 proc. sprzedaży, z dojazdem własnym – 13 proc. a autokarowe 6,6 proc. W ostatnim tygodniu, w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego, wzrosła liczba sprzedanych imprez autokarowych – o 13,1 proc., imprez z dojazdem własnym – o 13,1 proc., zaś liczba samolotówek – o 1,9 proc.

Jeśli chodzi o sprzedaż oferty na imprezy od 1 listopada 2016 do 31 października 2017 roku, to pierwsza dziesiątka krajów wyglądała tym razem następująco: Grecja, Hiszpania, Bułgaria, Egipt, Włochy, Chorwacja, Albania, Portugalia, Zjednoczone Emiraty Arabskie i Turcja. Wśród dziesiątki najpopularniejszych kierunków znajdują się cztery greckie, trzy hiszpańskie i dwa egipskie. Na podium znajdują się Heraklion, Fuertaventura i Zakyntos. Najmniej kosztują imprezy w Marsa Alam (2 282 zł) i w Hurghadzie (2 341 zł). Najdrożej jest na Lanzarote (2 971 zł) i na Korfu (2 871 zł).

Jeśli chodzi o dynamikę sprzedaży, to Raport PZOT pokazuje, że sprzedaż oferty wzrosła w ostatnich czterech tygodniach o 3,6 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Sprzedaż wycieczek samolotowych zmalała o minus 0,3 proc., imprez z dojazdem własnym wzrosła – o 41,3 proc., zaś autokarówek zmalała o minus 0,2 proc.
Od rozpoczęcia przedsprzedaży Lata 2017 liczba klientów wzrosła w porównaniu do analogicznego okresu zeszłej jesieni 2016 roku o 23,7 proc. Wycieczki samolotowe stanowią 79,6 proc. wszystkich imprez.

Jeśli chodzi o porównanie pierwszej dziesiątki krajów, które najlepiej się sprzedają w porównaniu z ubiegłym sezonem, to na pierwszym miejscu znajduje się zaś Grecja (wzrost sprzedaży o 71 proc. w porównaniu do ubiegłego roku). Dalej zaś: Hiszpania (+1 proc..), Włochy (minus 16 proc.), Bułgaria (+8 proc.), Egipt (+15 proc.), Kuba (+38 proc.), Austria (+14 proc.), Portugalia (minus 9 proc.), Albania (brak danych.), ) i Turcja (minus 25 proc. Na jedenastej pozycji znajduje się Chorwacja (+48 proc.), a na miejscu 19. – Niemcy (+113 proc.).