Biura podróży – Grecja sprzedaje się jak nigdy

AG

Panika dotycząca wyjazdów do Grecji w mediach nie zajmujących się na co dzień turystyką nie odstraszyła turystów polskich. W ostatnim tygodniu lipca, połowa sprzedanych w biurach podróży imprez, pochodziła właśnie z Grecji. W ostatnim tygodniu w biurach podróży liczba rezerwacji w porównaniu z analogicznym okresem 2014 roku wzrosła o 4,5 proc., zaś liczba klientów – o 6 proc.
Raport podsumowujący sprzedaż wyjazdów turystycznych opracowany na podstawie danych systemu rezerwacyjnego MerlinX, który przedstawił PZOT (Polski Związek Organizatorów Turystyki) pokazuje, że imprezy samolotowe w ostatnim tygodniu, stanowiły 91,4 proc. sprzedaży, z dojazdem własnym – 3,1 proc. a autokarowe – 5,4 proc. W ostatnim tygodniu, w, porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego, wzrosła liczba sprzedanych imprez autokarowych – o 49,6 proc., imprez z dojazdem własnym – o 40,8 proc., liczba samolotówek wzrosła zaś o 3,3 proc.

Jeśli chodzi o kierunki, które cieszyły się wśród Polaków największym zainteresowaniem, to liderem, dwudziesty ósmy tydzień z rzędu, była Grecja, na pozostałych pozycjach w pierwszej dziesiątce znalazły się: Turcja, Hiszpania, Bułgaria, Egipt, Włochy, Cypr, Portugalia, Chorwacja i Maroko. Zwraca uwagę awans Cypru na siódmą pozycję.

Jeśli chodzi o najczęściej wybierane przez klientów docelowe lotniska, to w pierwszej dziesiątce znalazło się sześć greckich i po dwa bułgarskie oraz tureckie. Pierwsza trójka to Heraklion, Rodos i Burgas.

Najmniej tygodniowe pobyty kosztują w Burgas (2 053 zł) i w Warnie (2 073 zł). Najdrożej jest w Chanii (2 858 zł) i w Heraklionie (2 758 zł).
Jeśli chodzi o dynamikę sprzedaży w maju, to Raport PZOT pokazuje, że sprzedaż oferty lato 2015 w ostatnich czterech tygodniach wzrosła ona o 3,2 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego . Sprzedaż wycieczek autokarowych wzrosła o 35,4 proc., imprez z dojazdem własnym o 25 proc., zaś samolotówek o 1,1 proc. Od rozpoczęcia sprzedaży Lata 2015 liczba klientów wzrosła o 4,5 proc. Wycieczki samolotowe stanowią 87,1 proc. wszystkich imprez.

Jeśli chodzi o porównanie pierwszej dziesiątki krajów, które w obecnym sezonie najlepiej się sprzedają i porównanie ich sprzedaży w porównaniu z ubiegłym sezonem, to pierwsza dziesiątka pozostała bez zmian. Na dwudziestym miejscu Po raz siódmy w pierwszej dwudziestce – tym razem na pozycji 19. – znalazła się Polska (wzrost w porównaniu z ubiegłym rokiem o 59,2 proc.), zaś na miejscu trzynastym – Albania (+63,7). Na pierwszym miejscu znajduje się zaś Grecja( w porównaniu z ubiegłym rokiem ( +15,5 proc.). Dalej zaś: Turcja (+8,3 proc.), Hiszpania (+ 12,9 proc.), Egipt (minus 9,1 proc.), Bułgaria (+11,6 proc.), Włochy (+30 proc.), Tunezja (minus 51,9 proc.), Portugalia (+ 16 proc.), Chorwacja (minus 4,8 proc.) i Cypr (+9,7 proc.).