Biura podróży – klienci pod choinkę kupowali wycieczki

AG

W przedświątecznym tygodniu, w porównaniu z analogicznym okresem roku 2017 w biurach podróży liczba rezerwacji wzrosła o 19 proc., zaś liczba klientów – o 18,7 proc.

Polski Związek Organizatorów Turystyki przedstawił kolejny raport sprzedaży imprez turystycznych na przyszły sezon. Raport podsumowujący sprzedaż wyjazdów turystycznych opracowany na podstawie danych systemu rezerwacyjnego MERLINX, który przedstawił PZOT (Polski Związek Organizatorów Turystyki) pokazuje, że imprezy samolotowe sprzedawane na przyszły sezon w ostatnim tygodniu stanowiły 84,2 proc. sprzedaży, z dojazdem własnym – 9,3 proc. a autokarowe – 6,4 proc.

W ostatnim tygodniu, w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego liczba sprzedanych imprez autokarowych wzrosła o 5,3 proc., liczba imprez z dojazdem własnym – o 17,7 proc., zaś liczba samolotówek wzrosła o 20,1 proc.

Jeśli chodzi o sprzedaż oferty na imprezy od 1 listopada 2018 do 31 października 2019 roku, to pierwsza dziesiątka wyglądała tak: Egipt, Turcja, Grecja, Hiszpania, Włochy, Bułgaria, Tunezja, Oman, Albania i Portugalia.

Wśród dziesiątki najpopularniejszych kierunków znajdują się po 3 egipskie i greckie i po dwa hiszpańskie i tureckie. Na podium znajdują się Antalya, Hurghada i Marsa Alam.

Najmniej w pierwszej dziesiątce najpopularniejszych kierunków kosztują imprezy w Hurghadzie (2 279 zł) i Sharm El Sheik (2 267 zł). Najdrożej jest na Fuerteventurze (3 020 zł) i na Teneryfie (3 150 zł).

Jeśli chodzi o dynamikę sprzedaży, to Raport PZOT pokazuje, że sprzedaż oferty wzrosła w ostatnich czterech tygodniach o 7 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego.
Wyjazdy lotnicze wzrosły o 9,8 proc., autokarowe zmalały o minus 0,1 proc. a wyjazdy z dojazdem własnym zmalały minus 13,3 proc.

Od rozpoczęcia przedsprzedaży Lata 2019 liczba klientów wzrosła w porównaniu do analogicznego okresu 2017 roku o 2,1 proc. Wycieczki samolotowe stanowią 84,7 proc. wszystkich imprez.

Jeśli chodzi o porównanie pierwszej dziesiątki krajów, które najlepiej się sprzedają w porównaniu z ubiegłym sezonem, to na pierwszym miejscu znajduje się zaś Turcja (wzrost o 40,7 proc. w porównaniu z ostatnim sezonem). Dalej zaś: Egipt (+95 proc.), Grecja (minus 28 proc.), Hiszpania (spadek o minus 24 proc.), Włochy (minus 18,6 proc.), Bułgaria (minus 41,4 proc.), Tunezja (wzrost o 114,8 proc.), Albania (minus 29,9 proc.), Tajlandia (+0,3 proc.) i Austria (minus 21 proc.).

Jeśli chodzi o podział rynku to najwięcej, bo 19,5 proc. sprzedanych imprez przypada na Turcję. Na Egipt – 17,7 proc., Grecję – 14,7 proc., Hiszpanię – 8,9 proc., Włochy –4,9 proc., Bułgarię – 3,2