Biura podróży – kryzys trwa
Wciąż mniej klientów niż przed rokiem. W ostatnim tygodniu listopada w biurach podróży liczba rezerwacji na wyjazdy do końca października 2016 roku zmalała o minus 35,6 proc., zaś liczba klientów spadła w porównaniu z analogicznym okresem 2014 roku o minus 37,6 proc. Raport podsumowujący sprzedaż wyjazdów turystycznych opracowany na podstawie danych systemu rezerwacyjnego MERLINX , który przedstawił PZOT (Polski Związek Organizatorów Turystyki) pokazuje, że imprezy samolotowe w ostatnim tygodniu, stanowiły 77,6 proc. sprzedaży, z dojazdem własnym – 15,3 proc. a autokarowe – 7,1 proc. W ostatnim tygodniu, w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego, zmalała liczba sprzedanych imprez autokarowych – o minus 28,3 proc., imprez z dojazdem własnym wzrosła o 6,8 proc., liczba samolotówek zaś zmalała – o minus 42,9 proc.
Jeśli chodzi o sprzedaż oferty na imprezy od 1 listopada 2015 do 31 października 2016 roku, to pierwsza dziesiątka najchętniej wybieranych krajów wygląda następująco: Hiszpania, Grecja, Bułgaria, Włochy, Egipt, Austria, Portugalia, Chorwacja, Dominikana i Cypr.
Wśród dziesiątki najpopularniejszych kierunków znajduja się cztery greckie a na podium znajdują się Fuerteventura, Teneryfa i Arrecife. Najmniej kosztują imprezy w Marsa Alam (1 548 zł) i Hurghadzie (1 827 zł). Najdrożej jest na Korfu (2 754 zł) i Zakynthos (2 641 zł).
Jeśli chodzi o dynamikę sprzedaży, to Raport PZOT pokazuje, że sprzedaż oferty lato 2016 zmalała w ostatnich czterech tygodniach o minus 21,3 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Sprzedaż wycieczek samolotowych zmalała o minus 26,7 proc., imprez z dojazdem własnym wzrosła o 11 proc., zaś autokarówek wzrosła o 3,7 proc.
Od rozpoczęcia przedsprzedaży Lata 2016 liczba klientów wzrosła o 12,3 proc. Wycieczki samolotowe stanowią 78,5 proc. wszystkich imprez.
Jeśli chodzi o porównanie pierwszej dziesiątki krajów, które najlepiej się sprzedają w porównaniu z ubiegłym sezonem, to pierwsza wygląda następująco. Na pierwszym miejscu znajduje się zaś Hiszpania ( w porównaniu z ubiegłym rokiem +92 proc.). Dalej zaś: Grecja (+44 proc.), Włochy (+89 proc.), Egipt (minus 59 proc.), Bułgaria (b.d.), Turcja (minus 56 proc.), Portugalia (+ 104 proc.), Austria (+126 proc.), Kuba (+129 proc.), Zjednoczone Emiraty Arabskie (b.d.).
POWIĄZANE WPISY
22 stycznia 2025
Travel Advance będzie współpracować z nowym DMC z Abu Dhabi
Od grudnia 2024 roku agencja Travel Advance, specjalizująca się w marketingu destynacji,…
0 Komentarzy1 Minuty
21 stycznia 2025
Ecco Travel uruchomił promocje na wybrane wycieczki objazdowe
Ecco Travel ogłasza kolejną edycję promocji „Wielka obniżka”, która potrwa od 17 do 31…
0 Komentarzy1 Minuta
20 stycznia 2025
Biura podróży – po dużym wzroście, ceny zaczęły powoli spadać
W ubiegłym tygodniu średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy3 Minuty
15 stycznia 2025
Sun&Fun otwiera pierwszy salon w galerii handlowej
Sun&Fun otworzył swój pierwszy salon sprzedaży w warszawskim Centrum Handlowym Promenada.…
0 Komentarzy2 Minuty
14 stycznia 2025
Biura podróży – znaczny wzrost cen imprez turystycznych
W minionym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy3 Minuty
14 stycznia 2025
Turystyka w 2025 roku – co nas czeka?
Poznaj trendy w turystyce na 2025 rok: dynamiczne pakietowanie, AI i zintegrowane…
0 Komentarzy3 Minuty
10 stycznia 2025
Sabina Saikovskaja nową dyrektorką regionalną Join UP
Od stycznia 2025 roku, stanowisko dyrektorki regionalnej na Polskę i kraje bałtyckie…
0 Komentarzy2 Minuty
9 stycznia 2025
Wakacje.pl partnerem Gali Waszej Turystyki
Wakacje.pl będą partnerem czwartej edycji Gali Waszej Turystyki. Wydarzenie odbędzie się…
0 Komentarzy2 Minuty
9 stycznia 2025
Sykon w gronie partnerów Gali Waszej Turystyki
Sykon – specjalista w tworzeniu nowoczesnych systemów rezerwacyjnych dla biur podróży –…
0 Komentarzy2 Minuty