Biura podróży – najpopularniejsze kierunki dużo droższe niż przed rokiem
Obecna średnia cena imprezy turystycznej w biurach podróży jest wyższa od średniej ceny dla poprzedniego sezonu o 184 złote. Średnie ceny w Egipcie i Turcji wzrosły w skali rocznej odpowiednio o 257 i 251 złotych.
Analiza cen imprez turystycznych opracowana przez Instytut Badań Rynku Turystycznego TravelDATA, zajmujący się gromadzeniem danych z rynku zorganizowanej turystyki wyjazdowej obejmuje pierwszy pełny tydzień października, czyli 30 września – 6 października 2018 roku.
W minionym tygodniu, dla wycieczek z wylotami pomiędzy 30 września i 6 października, średnia cena wzrosła o 55 złotych
Zdecydowanie największy wzrost wystąpił na Malcie – o średnio 538 złotych. Znacznie mniejsze, choć również istotne zwyżki cen wycieczek wystąpiły w Marsa Alam i w Portugalii – o 113 i 106 złotych. Z kolei największe spadki cen w ostatnim tygodniu odnotowano na wyspach Kos i Fuerteventura oraz w Tunezji Kontynentalnej – odpowiednio o średnio 52, 50 i 38 złotych. W takim samym okresie przed rokiem średnie ceny były bardziej stabilne i dla ogółu wycieczek wzrosły o 3 złote, a przed dwoma laty spadły o 9 złotych.
W minionym tygodniu, dla wyjazdów w pierwszym tygodniu października, najmocniej wzrosły średnie ceny wycieczek do Turcji i Egiptu – o 76 i 57 złotych. Tym razem wyraźnie mniejszy wzrost średnich cen odnotowano w Grecji – o 20 złotych i był to zapewne skutek już relatywnie wysokiej bazy odniesienia. Stosunkowo niewiele i jednocześnie w podobnym stopniu jak przed tygodniem podniosły się ceny na kierunkach kanaryjskich – o średnio 13 złotych (poprzednio wzrost wyniósł 15 złotych).
Badanie średniej ceny imprez wobec cen sprzed roku dla wylotów w pierwszym tygodniu października 2019 pokazuje, że obecna średnia cena jest wyższa wobec średniej ceny dla poprzedniego sezonu o 184 złote
Wśród wiodących kierunków, podobnie jak dla wyjazdów w pierwszym tygodniu października, znaczące zwyżki średnich cen wycieczek nadal występują na zyskujących na popularności już od sezonu 2017 kierunkach o bardzo korzystnym stosunku jakości do ceny, czyli Egiptu i Turcji, na których średnie ceny wzrosły w skali rocznej o 257 i 251 złotych. Podobnie jak w sierpniu i wrześniu tak i w październiku pod względem wzrostów z oboma tymi kierunkami konkurowała Grecja, gdzie tym razem były one jednak nieco łagodniejsze i w skali roku wyniosły średnio 196 złotych.
Wyspy Kanaryjskie były droższe w porównaniach rocznych w relatywnie najmniejszym stopniu, gdyż średni wzrost cen wyniósł tam 129 złotych. Na obecną roczną skalę wzrostu cen istotny wpływ ma fakt, że o tej samej porze przed rokiem ceny notowały tam spadek cen o średnio 130 złotych. Należy jednak kolejny raz zaznaczyć, że w całym okresie wiosny i lata tego sezonu ceny wycieczek na Wyspy Kanaryjskie sprzedawanych w ofertach last minute były dla organizatorów zdecydowanie bardziej korzystne, a roczne wzrosty w tym okresie sprzedaży wynosiły przeważnie kilkaset złotych.
Na mniej masowych kierunkach największe zwyżki cen w ujęciu rocznym odnotowano na Cyprze, w Maroku i w Portugalii – o średnio 491, 210 i 199 złotych, znacznie mniejsze w Tunezji – o średnio 45 złotych, a bardzo niewielkie zmiany średnich cen odnotowano na Majorce, gdzie wzrosły one o 13 złotych i na Malcie, gdzie spadły one o średnio 11 złotych.
W porównaniach średnich cen wycieczek wśród dużych i średnich organizatorów październikowe ceny w najmniejszym stopniu wzrosły w biurze Exim Tours– o około 25 złotych. Pozostali organizatorzy proponowali wyższe średnie ceny niż w tym samym okresie poprzedniego sezonu w granicach od około 100 złotych (biuro TUI Poland) do aż blisko 950 złotych.
W tym, co dla turystów ma większe znaczenie, a zatem w liczbie najatrakcyjniejszych poziomów bieżących cen wycieczek, czyli na pierwszym lub drugim miejscu na 24 kierunkach i w trzech kategoriach hoteli, na pozycji lidera kolejny już raz znalazło się biuro TUI Poland z liczbą 30 ofert (poprzednio 30, a przed rokiem 29 ofert), które wyprzedziło biura Rainbow z liczbą 18 ofert (poprzednio 15, a przed rokiem 22 oferty) oraz Coral Travel z liczbą 17 ofert (przed tygodniem 23, a przed rokiem 12 ofert). Przewagę w zakresie hoteli wszystkich kategorii tym razem posiadała oferta biura TUI Poland.
Najwięcej atrakcyjnych cenowo ofert na kierunkach egipskich proponowały biura Coral Travel – 6 ofert oraz Rainbow i TUI Poland – po 3 oferty, na kierunkach greckich biura Grecos – 12 ofert oraz Itaka – 5 ofert, na kierunkach kanaryjskich biura TUI Poland – 8 ofert oraz Itaka i Rainbow – po 7 ofert, a na tureckich biura Coral Travel – 6 ofert i TUI Poland – 3 oferty. W Tunezji najwięcej atrakcyjnych ofert miała biuro TUI Poland i Exim Tours– po 4 oferty i Coral Travel – 3 oferty, natomiast w Bułgarii ofert październikowych już nie było. W porównaniu z okresem sprzed roku biuro TUI Poland wzmocniło swoją pozycję na Wyspach Kanaryjskich, w Turcji i Tunezji, Rainbow na Wyspach Kanaryjskich, a Coral Travel w Grecji i Turcji.
Analiza cen imprez turystycznych opracowana przez Instytut Badań Rynku Turystycznego TravelDATA, zajmujący się gromadzeniem danych z rynku zorganizowanej turystyki wyjazdowej obejmuje pierwszy pełny tydzień października, czyli 30 września – 6 października 2018 roku.
W minionym tygodniu, dla wycieczek z wylotami pomiędzy 30 września i 6 października, średnia cena wzrosła o 55 złotych
Zdecydowanie największy wzrost wystąpił na Malcie – o średnio 538 złotych. Znacznie mniejsze, choć również istotne zwyżki cen wycieczek wystąpiły w Marsa Alam i w Portugalii – o 113 i 106 złotych. Z kolei największe spadki cen w ostatnim tygodniu odnotowano na wyspach Kos i Fuerteventura oraz w Tunezji Kontynentalnej – odpowiednio o średnio 52, 50 i 38 złotych. W takim samym okresie przed rokiem średnie ceny były bardziej stabilne i dla ogółu wycieczek wzrosły o 3 złote, a przed dwoma laty spadły o 9 złotych.
W minionym tygodniu, dla wyjazdów w pierwszym tygodniu października, najmocniej wzrosły średnie ceny wycieczek do Turcji i Egiptu – o 76 i 57 złotych. Tym razem wyraźnie mniejszy wzrost średnich cen odnotowano w Grecji – o 20 złotych i był to zapewne skutek już relatywnie wysokiej bazy odniesienia. Stosunkowo niewiele i jednocześnie w podobnym stopniu jak przed tygodniem podniosły się ceny na kierunkach kanaryjskich – o średnio 13 złotych (poprzednio wzrost wyniósł 15 złotych).
Badanie średniej ceny imprez wobec cen sprzed roku dla wylotów w pierwszym tygodniu października 2019 pokazuje, że obecna średnia cena jest wyższa wobec średniej ceny dla poprzedniego sezonu o 184 złote
Wśród wiodących kierunków, podobnie jak dla wyjazdów w pierwszym tygodniu października, znaczące zwyżki średnich cen wycieczek nadal występują na zyskujących na popularności już od sezonu 2017 kierunkach o bardzo korzystnym stosunku jakości do ceny, czyli Egiptu i Turcji, na których średnie ceny wzrosły w skali rocznej o 257 i 251 złotych. Podobnie jak w sierpniu i wrześniu tak i w październiku pod względem wzrostów z oboma tymi kierunkami konkurowała Grecja, gdzie tym razem były one jednak nieco łagodniejsze i w skali roku wyniosły średnio 196 złotych.
Wyspy Kanaryjskie były droższe w porównaniach rocznych w relatywnie najmniejszym stopniu, gdyż średni wzrost cen wyniósł tam 129 złotych. Na obecną roczną skalę wzrostu cen istotny wpływ ma fakt, że o tej samej porze przed rokiem ceny notowały tam spadek cen o średnio 130 złotych. Należy jednak kolejny raz zaznaczyć, że w całym okresie wiosny i lata tego sezonu ceny wycieczek na Wyspy Kanaryjskie sprzedawanych w ofertach last minute były dla organizatorów zdecydowanie bardziej korzystne, a roczne wzrosty w tym okresie sprzedaży wynosiły przeważnie kilkaset złotych.
Na mniej masowych kierunkach największe zwyżki cen w ujęciu rocznym odnotowano na Cyprze, w Maroku i w Portugalii – o średnio 491, 210 i 199 złotych, znacznie mniejsze w Tunezji – o średnio 45 złotych, a bardzo niewielkie zmiany średnich cen odnotowano na Majorce, gdzie wzrosły one o 13 złotych i na Malcie, gdzie spadły one o średnio 11 złotych.
W porównaniach średnich cen wycieczek wśród dużych i średnich organizatorów październikowe ceny w najmniejszym stopniu wzrosły w biurze Exim Tours– o około 25 złotych. Pozostali organizatorzy proponowali wyższe średnie ceny niż w tym samym okresie poprzedniego sezonu w granicach od około 100 złotych (biuro TUI Poland) do aż blisko 950 złotych.
W tym, co dla turystów ma większe znaczenie, a zatem w liczbie najatrakcyjniejszych poziomów bieżących cen wycieczek, czyli na pierwszym lub drugim miejscu na 24 kierunkach i w trzech kategoriach hoteli, na pozycji lidera kolejny już raz znalazło się biuro TUI Poland z liczbą 30 ofert (poprzednio 30, a przed rokiem 29 ofert), które wyprzedziło biura Rainbow z liczbą 18 ofert (poprzednio 15, a przed rokiem 22 oferty) oraz Coral Travel z liczbą 17 ofert (przed tygodniem 23, a przed rokiem 12 ofert). Przewagę w zakresie hoteli wszystkich kategorii tym razem posiadała oferta biura TUI Poland.
Najwięcej atrakcyjnych cenowo ofert na kierunkach egipskich proponowały biura Coral Travel – 6 ofert oraz Rainbow i TUI Poland – po 3 oferty, na kierunkach greckich biura Grecos – 12 ofert oraz Itaka – 5 ofert, na kierunkach kanaryjskich biura TUI Poland – 8 ofert oraz Itaka i Rainbow – po 7 ofert, a na tureckich biura Coral Travel – 6 ofert i TUI Poland – 3 oferty. W Tunezji najwięcej atrakcyjnych ofert miała biuro TUI Poland i Exim Tours– po 4 oferty i Coral Travel – 3 oferty, natomiast w Bułgarii ofert październikowych już nie było. W porównaniu z okresem sprzed roku biuro TUI Poland wzmocniło swoją pozycję na Wyspach Kanaryjskich, w Turcji i Tunezji, Rainbow na Wyspach Kanaryjskich, a Coral Travel w Grecji i Turcji.
Jeśli chodzi o podium drugiego najważniejszego kierunku w polskiej zorganizowanej turystyce wyjazdowej, czyli Turcji, wyraźnym liderem zestawienia dla wyjazdów w październiku jest specjalizujące się w tym kierunku biuro Coral Travel. Dość wyraźnie wyprzedza ono w tym względzie biura TUI Poland oraz Itakę.
POWIĄZANE WPISY
23 grudnia 2024
Właściciel Wakacje.pl przejmuje Travelplanet.pl. Wirtualna Polska zostanie właścicielem Invia Group za 239,7 mln euro
Wirtualna Polska Holding podpisała ramową umowę zakupu 100 proc. akcji Invia Group do…
0 Komentarzy6 Minuty
20 grudnia 2024
NKAR Travel & Tours ze Sri Lanki dołącza do Polhotrep
Polhotrep Travel Representation, firma specjalizująca się w reprezentacji DMC na polskim…
0 Komentarzy1 Minuty
19 grudnia 2024
Tydzień w Kolumbii z Rainbow do zdobycia podczas licytacji na IV Gali Waszej Turystyki
Już 10 stycznia 2025 roku w warszawskim Hotelu Renaissance odbędzie się IV Gala Waszej…
0 Komentarzy1 Minuty
17 grudnia 2024
Nekera otworzyła sezon narciarski. Ponad 200 uczestników na „Ski Opening” w Dolomitach
Podczas „Ski Opening z Nekera” ponad 200 klientów i agentów świętowało zimowy początek na…
0 Komentarzy3 Minuty
13 grudnia 2024
Gotowy na Wakacje – łatwy i szybki kontakt z klientem
Szkolenia będą podzielone na dwie grupy: dla firm posiadających system rezerwacyjny…
0 Komentarzy2 Minuty
9 grudnia 2024
Wakacje.pl: pierwszy milion klientów w jednym roku
Po raz pierwszy w historii Wakacje.pl przekroczyły barierę miliona obsłużonych klientów w…
0 Komentarzy1 Minuta
4 grudnia 2024
Łotewska gwarancja Join Up zaakceptowana. „To precedens, potencjalne problemy dla rynku i dla klientów”
Urząd Marszałkowski województwa mazowieckiego umorzył postępowanie w sprawie wykreślenia…
0 Komentarzy30 Minuty
4 grudnia 2024
Biura podróży – ceny imprez turystycznych naprzemiennie rosną i maleją
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy4 Minuty
2 grudnia 2024
Zmiany w sieci sprzedaży Itaki. Kacper Haluch dyrektorem, Michał Henicz jego zastępcą
Od 1 listopada 2024 roku Kacper Haluch objął stanowisko dyrektora sieci sprzedaży Itaki,…
0 Komentarzy1 Minuta