Biura podróży – najpopularniejsze kraje i kierunki bez zmian

AG

Grecja, Turcja, Hiszpania, Bułgaria, Egipt – oferty z tych krajów niezmiennie cieszą się największą popularnością wśród klientów polskich biur podróży. W ostatnim tygodniu w biurach podróży liczba rezerwacji w porównaniu z analogicznym okresem 2014 roku wzrosła o 8,4 proc., zaś liczba klientów – o 8,3 proc.
Raport podsumowujący sprzedaż wyjazdów turystycznych opracowany na podstawie danych systemu rezerwacyjnego MerlinX, który przedstawił PZOT (Polski Związek Organizatorów Turystyki) pokazuje, że imprezy samolotowe w ostatnim tygodniu, stanowiły 91,5 proc. sprzedaży, z dojazdem własnym – 3,2 proc. a autokarowe – 5,3 proc. W ostatnim tygodniu, w, porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego, wzrosła liczba sprzedanych imprez autokarowych – o 25,3 proc., imprez z dojazdem własnym – o 28 proc., liczba samolotówek wzrosła zaś o 6,9 proc.

Jeśli chodzi o kierunki, które cieszyły się wśród Polaków największym zainteresowaniem, to liderem, dwudziesty siódmy tydzień z rzędu, była Grecja, na pozostałych pozycjach w pierwszej dziesiątce znalazły się: Turcja, Hiszpania, Bułgaria, Egipt, Włochy, Portugalia, Chorwacja, Cypr i Maroko. Do pierwszej dziesiątki po długiej przerwie wróciło Maroko.

Jeśli chodzi o najczęściej wybierane przez klientów docelowe lotniska, to w pierwszej dziesiątce znalazło się sześć greckich i po dwa bułgarskie oraz tureckie. Pierwsza trójka to, Antalya, Heraklion i Rodos.

Najmniej tygodniowe pobyty kosztują w Burgas (2 070 zł) i w Warnie (2 003 zł). Najdrożej jest w Chanii (2 892 zł) i na Kos (2 728 zł).
Jeśli chodzi o dynamikę sprzedaży w maju, to Raport PZOT pokazuje, że sprzedaż oferty lato 2015 w ostatnich czterech tygodniach wzrosła ona o 0,2 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego . Sprzedaż wycieczek autokarowych wzrosła o 28 proc., imprez z dojazdem własnym o 15 proc., zaś samolotówek spadła o minus 1,6 proc. Od rozpoczęcia sprzedaży Lata 2015 liczba klientów wzrosła o 4,4 proc. Wycieczki samolotowe stanowią 86,9 proc. wszystkich imprez.

Jeśli chodzi o porównanie pierwszej dziesiątki krajów, które w obecnym sezonie najlepiej się sprzedają i porównanie ich sprzedaży w porównaniu z ubiegłym sezonem, to pierwsza dziesiątka pozostała bez zmian. Na dwudziestym miejscu Po raz szósty w pierwszej dwudziestce – tym razem na pozycji 19. – znalazła się Polska (wzrost w porównaniu z ubiegłym rokiem o 61,2 proc.), zaś na miejscu trzynastym – Albania (+60). Na pierwszym miejscu znajduje się zaś Grecja( w porównaniu z ubiegłym rokiem ( +13,7 proc.). Dalej zaś: Turcja (+10 proc.), Egipt (minus 7,9 proc.), Hiszpania (+ 12,9 proc.), Bułgaria (+11,8 proc.), Włochy (+29,1 proc.), Tunezja (minus 49,5 proc.), Portugalia (+ 15,4 proc.), Chorwacja (minus 3,8 proc.) i Cypr (+7,7 proc.).