Biura podróży – niskie ceny imprez turystycznych nadal się utrzymują

W ubiegłym tygodniu średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025 spadła o 59 zł. Zdecydowanie największy spadek cen w ostatnim tygodniu odnotowano na Sardynii – o 1583 zł, a znacząco mniejszy na Maltę (ponownie) i do Turcji Egejskiej – średnio o 306 i 165 zł. Największy wzrost średnich cen wycieczek miał miejsce na Półwyspie Chalcydyckim – średnio o 748 zł, a mniejszy wystąpił w Albanii (poprzednio miał tam miejsce znaczny spadek cen) i na wyspie Kos – o 313 i 128 zł.
W minionym tygodniu ceny wycieczek z wylotami w dniach 4- 10 sierpnia 2025 spadły we wszystkich z wiodących kierunków wyjazdów turystycznych Polaków z wyjątkiem Grecji. Tam ceny poszły w górę średnio o 48 zł. Najbardziej spadły ceny w Turcji i Bułgarii – o 151 i 97 zł, a w mniejszym stopniu na Wyspach Kanaryjskich i Egipcie – średnio o 67 i 56 zł.
Badanie średniej ceny imprez wobec cen sprzed roku z wylotami w pierwszym tygodniu sierpnia 2025 pokazało, że średnia cena była wyższa wobec średniej ceny dla poprzedniego sezonu o 31 zł.
Największy roczny wzrost cen wycieczek ponownie odnotowano na Sardynii – o 994 zł, a znacząco mniejszy na hiszpańskich wybrzeżach Costa de la Luz i Costa del Sol – średnio o 670 i 534 zł. Największy roczny spadek cen wyjazdów kolejny raz wystąpił na półwyspie Chalcydyckim – o 449 zł, a nieco mniejsze były spadki cen w Turcji Egejskiej oraz w Hurghadzie – o 320 i 316 zł. W adekwatnym okresie sprzedaży ubiegłego sezonu lato 2023 odnotowano wzrost cen w ujęciu rocznym o 248 zł.
Wśród wiodących kierunków roczny wzrost średnich cen wycieczek wystąpił na Wyspach Kanaryjskich i w Bułgarii – średnio o 39 i 15 zł, mały spadek cen miał miejsce w Grecji – o 8 zł, natomiast bardziej znaczące spadki zanotowano w Turcji i Egipcie – o 104 i 233 zł.
W mniej uczęszczanych kierunkach największy wzrost cen w ujęciu rocznym odnotowano w Hiszpanii kontynentalnej, na Majorce, w Portugalii i we Włoszech – o 602, 376, 292 i 263 zł, a w mniejszym stopniu wzrosły ceny wyjazdów do Albanii i Maroka – o 60 i 39 zł. Spadły natomiast ceny wyjazdów do Tunezji i na Cypr – średnio o 14 i 11 zł.
Z perspektywy dwóch sezonów liczonych łącznie (czyli wobec sezonu 2023 z wylotami w pierwszym tygodniu sierpnia) najbardziej poszły w górę średnie ceny wycieczek do Turcji – o 356 zł oraz na Wyspy Kanaryjskie i do Grecji – o 343 i 337 zł, znacznie mniejszy był wzrost cen wyjazdów do Bułgarii – średnio o 50 zł, natomiast spadły w tym ujęciu ceny wyjazdów do Egiptu – o 590 zł.
Wśród mniej uczęszczanych kierunków zdecydowanie największy dwuletni wzrost cen wycieczek odnotowano we Włoszech i w Portugalii – średnio o 1724 i 1071 zł, dość wyraźnie mniejszy w Hiszpanii kontynentalnej, na Majorce, w Maroku i Albanii – o 677, 578, 236 i 230 zł, natomiast spadły w tym ujęciu średnie ceny wyjazdów na Cypr – o 76 zł.
POWIĄZANE WPISY
7 marca 2025
Strelicje na klifach, czyli z Itaką na Maderę
Touroperator na Maderę wysyła klientów od 2007 roku. Dzięki doświadczeniu i długoletniej…
0 Komentarzy12 Minuty
7 marca 2025
Africa Showcase Roadshow po raz trzeci w Polsce
Africa Showcase Roadshow odbył się w zeszłym tygodniu w Polsce, Czechach oraz - po raz…
0 Komentarzy2 Minuty
6 marca 2025
Urlop.pl – dlaczego warto współpracować z marką
Urlop.pl znany dotąd jako Fostertravel.pl to dynamicznie rozwijająca się sieć biur…
0 Komentarzy6 Minuty
5 marca 2025
Join UP! Polska podpisuje umowę gwarancyjną z Euroins AD
Join UP! Polska podpisało umowę z Euroins AD na udzielenie gwarancji ubezpieczeniowej.…
0 Komentarzy1 Minuty
5 marca 2025
Rego-Bis rozpoczyna serię Rego Workshops 2025
Rego-Bis rozpoczęło serię spotkań z agentami w ramach Rego Workshops 2025. Wydarzenia…
0 Komentarzy1 Minuty
14 marca 2025
Śląskie powołuje Klub Ambasadora Kongresów
Utworzenie drugiego w Polsce regionalnego Klubu Ambasadora Kongresów polskich jest szansą…
0 Komentarzy4 Minuty
10 marca 2025
Rainbow z nową kampanią „Będzie co wspominać”
Marka Rainbow prezentuje swoją najnowszą kampanię reklamową „Będzie co wspominać”, której…
0 Komentarzy2 Minuty
10 marca 2025
Biura podróży – w marcu powrót wysokich cen imprez turystycznych
Największe spadki cen w ostatnim tygodniu odnotowano w Portugalii i na Teneryfie – o 192…
0 Komentarzy3 Minuty
10 marca 2025
Nekera i Turespaña zapraszają na spanish event: największe hiszpańskie wydarzenie branżowe w 2025 roku
Wkrótce odbędzie się kolejna edycja Spanish Event, prestiżowego corocznego wydarzenia…
0 Komentarzy2 Minuty
7 marca 2025
Strelicje na klifach, czyli z Itaką na Maderę
Touroperator na Maderę wysyła klientów od 2007 roku. Dzięki doświadczeniu i długoletniej…
0 Komentarzy12 Minuty
7 marca 2025
Africa Showcase Roadshow po raz trzeci w Polsce
Africa Showcase Roadshow odbył się w zeszłym tygodniu w Polsce, Czechach oraz - po raz…
0 Komentarzy2 Minuty
6 marca 2025
Urlop.pl – dlaczego warto współpracować z marką
Urlop.pl znany dotąd jako Fostertravel.pl to dynamicznie rozwijająca się sieć biur…
0 Komentarzy6 Minuty
5 marca 2025
Join UP! Polska podpisuje umowę gwarancyjną z Euroins AD
Join UP! Polska podpisało umowę z Euroins AD na udzielenie gwarancji ubezpieczeniowej.…
0 Komentarzy1 Minuty
5 marca 2025
Rego-Bis rozpoczyna serię Rego Workshops 2025
Rego-Bis rozpoczęło serię spotkań z agentami w ramach Rego Workshops 2025. Wydarzenia…
0 Komentarzy1 Minuty
14 marca 2025
Śląskie powołuje Klub Ambasadora Kongresów
Utworzenie drugiego w Polsce regionalnego Klubu Ambasadora Kongresów polskich jest szansą…
0 Komentarzy4 Minuty
10 marca 2025
Rainbow z nową kampanią „Będzie co wspominać”
Marka Rainbow prezentuje swoją najnowszą kampanię reklamową „Będzie co wspominać”, której…
0 Komentarzy2 Minuty
10 marca 2025
Biura podróży – w marcu powrót wysokich cen imprez turystycznych
Największe spadki cen w ostatnim tygodniu odnotowano w Portugalii i na Teneryfie – o 192…
0 Komentarzy3 Minuty
10 marca 2025
Nekera i Turespaña zapraszają na spanish event: największe hiszpańskie wydarzenie branżowe w 2025 roku
Wkrótce odbędzie się kolejna edycja Spanish Event, prestiżowego corocznego wydarzenia…
0 Komentarzy2 Minuty
7 marca 2025
Strelicje na klifach, czyli z Itaką na Maderę
Touroperator na Maderę wysyła klientów od 2007 roku. Dzięki doświadczeniu i długoletniej…
0 Komentarzy12 Minuty