Biura podróży – piątka najlepiej sprzedających się kierunków: Grecja, Hiszpania, Turcja, Bułgaria i Egipt

AG

Raport PZOT pokazuje, że sprzedaż oferty wzrosła w ostatnich czterech tygodniach o 14,3 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego.

W ostatnim tygodniu, w porównaniu z analogicznym okresem roku 2016, w biurach podróży liczba rezerwacji wzrosła o 34,1 proc., zaś liczba klientów – o 33,7 proc.
Raport podsumowujący sprzedaż wyjazdów turystycznych opracowany na podstawie danych systemu rezerwacyjnego MERLINX, który przedstawił PZOT (Polski Związek Organizatorów Turystyki) pokazuje, że imprezy samolotowe w ostatnim tygodniu, stanowiły 76,8 proc. sprzedaży, z dojazdem własnym – 16,7 proc. a autokarowe 6,1 proc. W ostatnim tygodniu, w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego, zmalała liczba sprzedanych imprez autokarowych – o minus 14,1 proc., imprez z dojazdem własnym wzrosła – o 208,5 proc., zaś liczba samolotówek wzrosła o 23,5 proc.

Jeśli chodzi o sprzedaż oferty na imprezy od 1 listopada 2016 do 31 października 2017 roku, to pierwsza dziesiątka wyglądała tym razem następująco: Grecja, Hiszpania, Turcja, Bułgaria, Egipt, Włochy, Chorwacja, Portugalia, Cypr i Albania. Wśród dziesiątki najpopularniejszych kierunków znajdują się sześć greckich i dwa hiszpańskie. Na podium znajdują się Antalya, Heraklion i Zakynthos. Najmniej kosztują imprezy w Antalyi (2 126 zł) i w Burgas (2 118 zł). Najdrożej jest na Teneryfie (3 012 zł) i na Fuerteventurze (3 136 zł).

Jeśli chodzi o dynamikę sprzedaży, to Raport PZOT pokazuje, że sprzedaż oferty wzrosła w ostatnich czterech tygodniach o 14,3 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Sprzedaż wycieczek samolotowych wzrosła o 6,2 proc., imprez z dojazdem własnym wzrosła – o 145,8 proc., zaś autokarówek – zmalała o minus 23,6
Od rozpoczęcia przedsprzedaży Lata 2017 liczba klientów wzrosła w porównaniu do analogicznego okresu zeszłej jesieni 2016 roku o 30,9 proc. Wycieczki samolotowe stanowią 77,7 proc. wszystkich imprez.

Jeśli chodzi o porównanie pierwszej dziesiątki krajów, które najlepiej się sprzedają w porównaniu z ubiegłym sezonem, to na pierwszym miejscu znajduje się zaś Grecja (wzrost sprzedaży o 52 proc. w porównaniu do ubiegłego roku). Dalej zaś: Hiszpania (+6 proc.), Bułgaria (+6 proc.), Egipt (+92 proc.), Włochy (minus 1 proc.), Turcja (+70 proc.), Portugalia (1 proc.), Chorwacja (+16 proc.), Albania (brak danych.) i inne (+65 proc.). Na siedemnastej pozycji znajduje się Tanzania (+108 proc.) a na osiemnastej – Malta (+137 proc.).