Biura podróży – pierwsza 10 najpopularniejszych kierunków bierze połowę rynku

AG

Wśród najpopularniejszych kierunków u klientów biur podroży w Polsce, dziesięć – Antalya, Hurghada, Zakynthos, Heraklion, Rodos, Burgas, Bodrum, Marsa Alam, Korfu i Kos – przyjmuje w tym sezonie 48,8 proc.turystów.

 

Raport podsumowujący sprzedaż wyjazdów turystycznych opracowany na podstawie danych systemu rezerwacyjnego MERLINX, który przedstawił PZOT (Polski Związek Organizatorów Turystyki) pokazuje, że imprezy samolotowe sprzedawane na przyszły sezon w ostatnim tygodniu stanowiły 90,6 proc. sprzedaży, z dojazdem własnym – 4,1 proc. a autokarowe – 5,2 proc.

Jeśli chodzi o sprzedaż oferty na imprezy od 1 listopada 2018 do 31 października 2019 roku, to pierwsza dziesiątka wyglądała tak: Grecja, Turcja, Hiszpania, Bułgaria, Egipt, Włochy, Albania, Tunezja, Chorwacja i Portugalia.

Wśród dziesiątki najpopularniejszych kierunków znajduje się sześć greckich i dwa tureckie.
Na podium znajdują się Antalya, Zakynthos i Heraklion.

Najmniej w pierwszej dziesiątce najpopularniejszych kierunków kosztują imprezy w Burgas (2 105 zł) i w Tiranie (2 366 zł). Najdrożej jest w Chanii (3 198 zł) i na Kos (2 992 zł).

W obecnym sezonie wycieczki samolotowe stanowią 86,9 proc. wszystkich imprez.

Jeśli chodzi o podział rynku to najwięcej, bo 25,7 proc. sprzedanych imprez przypada na Grecję. Na Turcję – 17,7 proc., Egipt – 12,0 proc, Hiszpanię – 9,6 proc., Bułgarię – 6,3 proc, Włochy – 4,2 proc., Albanię – 2,7 proc., Tunezję – 2,2 proc., Portugalię- 1,7 proc. i Chorwację – 1,7 proc., Cypr – 1 proc.

Wśród kierunków najpopularniejsze są Antalya -12,2proc., Hurghada – 5,6 proc., Zakynthos – 4,9 proc., Heraklion – 4,6 proc. i Rodos – 4,1 proc.