Biura podróży – pierwsza czwórka krajów bierze 2/3 rynku

AG

Jeśli chodzi o podział rynku biur podroży w Polsce, to najwięcej, bo 25,1 proc. sprzedanych imprez przypada na Grecję. Na Turcję – 18 proc., Egipt – 12,3 proc., Hiszpanię – 9,6 proc.

Raport podsumowujący sprzedaż wyjazdów turystycznych opracowany na podstawie danych systemu rezerwacyjnego MERLINX, który przedstawił PZOT (Polski Związek Organizatorów Turystyki) pokazuje, że imprezy samolotowe sprzedawane na przyszły sezon w ostatnim tygodniu stanowiły 90,3 proc. sprzedaży, z dojazdem własnym – 4,4 proc. a autokarowe – 5,3 proc.

Jeśli chodzi o sprzedaż oferty na imprezy od 1 listopada 2018 do 31 października 2019 roku, to pierwsza dziesiątka wyglądała tak: Grecja, Turcja, Bułgaria, Hiszpania, Egipt, Albania, Włochy, Tunezja, Chorwacja i Portugalia.

Wśród dziesiątki najpopularniejszych kierunków znajduje się sześć greckich i dwa bułgarskie.
Na podium znajdują się Antalya, Burgas i Zakynthos.

Najmniej w pierwszej dziesiątce najpopularniejszych kierunków kosztują imprezy w Burgas (2 086 zł) i w Warnie (2 144 zł). Najdrożej jest w Chanii (3 072 zł) i na Kos (3 121 zł).

Obecnie wycieczki samolotowe stanowią 86,7 proc. wszystkich imprez.

Jeśli chodzi o podział rynku to najwięcej, bo 25,1 proc. sprzedanych imprez przypada na Grecję. Na Turcję – 18 proc., Egipt – 12,3 proc, Hiszpanię – 9,6 proc., Bułgarię – 6,2 proc, Włochy – 4,3 proc., Albanię – 2,6 proc., Tunezję – 2,1 proc., Portugalię- 1,7 proc. i Chorwację – 1,7 proc., Cypr – 1 proc.

Wśród kierunków najpopularniejsze są Antalya -12,4 proc., Hurghada – 5,7 proc., Zakynthos – 4,8 proc., Heraklion – 4,5 proc. i Bodrum – 4 proc.