Biura podróży – podium dla: Grecji, Turcji i Egiptu

AG

Od rozpoczęcia przedsprzedaży Lata 2019 biurach podróży w Polsce 19,5 proc. sprzedanych imprez przypada na Grecję, 19,3 – na Turcję a 15,1 na Egipt.

W ostatnim tygodniu roku, w porównaniu z analogicznym okresem roku 2018 w biurach podróży liczba rezerwacji zmalała o 8,3 proc., zaś liczba klientów – o 9 proc.
W ostatnim tygodniu, w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego liczba sprzedanych imprez autokarowych zmalała o 16,4 proc., liczba imprez z dojazdem własnym wzrosła – o 48 proc., zaś liczba samolotówek zmalała o 12 proc.

Raport podsumowujący sprzedaż wyjazdów turystycznych opracowany na podstawie danych systemu rezerwacyjnego MERLINX, który przedstawił PZOT (Polski Związek Organizatorów Turystyki) pokazuje, że imprezy samolotowe sprzedawane na przyszły sezon w ostatnim tygodniu stanowiły 82,6 proc. sprzedaży, z dojazdem własnym – 9,3 proc. a autokarowe – 7,9 proc.

Jeśli chodzi o sprzedaż oferty na imprezy od 1 listopada 2018 do 31 października 2019 roku, to pierwsza dziesiątka wyglądała tak: Grecja, Turcja, Egipt, Hiszpania, Bułgaria, Tunezja, Włochy, Cypr, Albania i Chorwacja.

Wśród dziesiątki najpopularniejszych kierunków znajdują się cztery greckie i po dwa egipskie i tureckie.
Na podium znajdują się Antalya, Hurghada i Zakyntos.

Najmniej w pierwszej dziesiątce najpopularniejszych kierunków kosztują imprezy w Burgas (2 059 zł) i w Hurghadzie (2 449 zł). Najdrożej jest na Fuerteventurze (3 064 zł) i na Rodos (2 829 zł).

Jeśli chodzi o dynamikę sprzedaży, to Raport PZOT pokazuje, że sprzedaż oferty była w ostatnich czterech tygodniach o 8,4 proc. mniejsza w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego.
Wyjazdy lotnicze zmalały o 11,3 proc., autokarowe wzrosły o 13,7 proc. a wyjazdy z dojazdem własnym wrosły o 5,7 proc.

Od rozpoczęcia przedsprzedaży Lata 2019 liczba klientów zmalała w porównaniu do analogicznego okresu 2018 roku o 6,3 proc. Wycieczki samolotowe stanowią 85 proc. wszystkich imprez.

Jeśli chodzi o porównanie pierwszej dziesiątki krajów, które najlepiej się sprzedają w porównaniu z ubiegłym sezonem, to na pierwszym miejscu znajduje się zaś Grecja (spadek o 23,2 proc. w porównaniu z ostatnim sezonem). Dalej zaś: Turcja (wzrost o 19,8 proc.), Egipt (+37,4 proc.), Hiszpania (spadek o 21,7 proc.), Bułgaria (minus 38,1 proc.), Włochy (minus 19,9 proc.), Tunezja (+ 32,5 proc.), Albania (minus 35,4 proc.), Portugalia (+5,3 proc.) i Chorwacja (minus 30,5 proc.).

Jeśli chodzi o podział rynku to najwięcej, bo 19,5 proc. sprzedanych imprez przypada na Grecję. Na Turcję – 19,3 proc., Egipt – 15,1 proc, Hiszpanię – 9,7 proc., Bułgarię – 4,6 proc, Włochy – 4,5 proc.