Biura podróży – prawie dwa razy lepsza końcówka lata 2017

AG

W ostatnim tygodniu, w porównaniu z analogicznym okresem roku 2016, w biurach podróży liczba rezerwacji wzrosła o 96,3 proc., zaś liczba klientów – o 97,1 proc.

Raport podsumowujący sprzedaż wyjazdów turystycznych opracowany na podstawie danych systemu rezerwacyjnego MERLINX, który przedstawił PZOT (Polski Związek Organizatorów Turystyki) pokazuje, że imprezy samolotowe w ostatnim tygodniu, stanowiły 95,2 proc. sprzedaży, z dojazdem własnym – 2 proc. a autokarowe – 1,6 proc.
W ostatnim tygodniu, w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego, zmalała liczba sprzedanych imprez autokarowych – o minus 18,8 proc., imprez z dojazdem własnym wzrosła – o 27,3 proc., zaś liczba samolotówek wzrosła o 105,3.

Jeśli chodzi o sprzedaż oferty na imprezy od 1 listopada 2016 do 31 października 2017 roku, to pierwsza dziesiątka wyglądała tak: Egipt, Hiszpania, Turcja, Portugalia, Grecja, Tunezja, Maroko, Cypr, Włochy i Polska. Wśród dziesiątki najpopularniejszych kierunków znajdują się cztery hiszpańskie i dwa egipskie. Na podium znajdują się Hurghada, Marsa Alam i Antalya.
Najmniej kosztują imprezy Enfidhie (1 201 zł) i w Hurghadzie (1 750 zł). Najdrożej jest na Teneryfie (2 734 zł) i na Lanzarote (2 836 zł).

Jeśli chodzi o dynamikę sprzedaży, to Raport PZOT pokazuje, że sprzedaż oferty wzrosła w ostatnich czterech tygodniach o 46,3 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Wyjazdy lotnicze wzrosły o 52,7 proc., autokarowe zmalały o minus 40 a wyjazdy z dojazdem własnym są na tym samym poziomie.
Od rozpoczęcia przedsprzedaży Lata 2017 liczba klientów wzrosła w porównaniu do analogicznego okresu 2016 roku o 17,1 proc. Wycieczki samolotowe stanowią 86,6 proc. wszystkich imprez.

Jeśli chodzi o porównanie pierwszej dziesiątki krajów, które najlepiej się sprzedają w porównaniu z ubiegłym sezonem, to na pierwszym miejscu znajduje się zaś Grecja (wzrost sprzedaży o 7,9 proc. w porównaniu do ubiegłego roku). Dalej zaś: Hiszpania (+1,3 proc.), Bułgaria (+11 proc.), Turcja (+37,7 proc.), Egipt (+110,1 proc.), Włochy (15,7 proc.), Albania (99,5 proc.), Portugalia (10,5proc.), Chorwacja (minus 1,2 proc.) i Cypr (5,6 proc.). Na szesnastej pozycji znajduje się Malta (+120,8 proc.). Już na siedemnastym miejscu znajduje się Tunezja (+47,9 proc.). Polska znajduje się na pozycji 11. (+20,7 proc.).

Jeśli chodzi o podział rynku to najwięcej, bo 31,5 proc. sprzedanych imprez przypada na Grecję. Hiszpania to 16,5 proc., Bułgaria – 9 proc., Turcja – 7,9 proc., Egipt – 6,5 proc., Włochy – 6,3 proc.