Biura podróży – prawie dwa razy większa sprzedaż oferty egipskiej

AG

Od rozpoczęcia przedsprzedaży Lata 2017 liczba klientów kupujących ofertę egispką wzrosła w porównaniu do analogicznego okresu zeszłej jesieni 2016 roku o 90 proc.

 

W ostatnim tygodniu, w porównaniu z analogicznym okresem roku 2016, w biurach podróży liczba rezerwacji wzrosła o 15,5 proc., zaś liczba klientów – o 16,5 proc.
Raport podsumowujący sprzedaż wyjazdów turystycznych opracowany na podstawie danych systemu rezerwacyjnego MERLINX, który przedstawił PZOT (Polski Związek Organizatorów Turystyki) pokazuje, że imprezy samolotowe w ostatnim tygodniu, stanowiły 78,1 proc. sprzedaży, z dojazdem własnym – 16,5 proc. a autokarowe 4,9 proc. W ostatnim tygodniu, w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego, zmalała liczba sprzedanych imprez autokarowych – o minus 26,7 proc., imprez z dojazdem własnym wzrosła – o 215,2 proc., zaś liczba samolotówek wzrosła o 5,7 proc.

Jeśli chodzi o sprzedaż oferty na imprezy od 1 listopada 2016 do 31 października 2017 roku, to pierwsza dziesiątka wyglądała tym razem następująco: Grecja, Hiszpania, Turcja, Bułgaria, Włochy, Egipt, Chorwacja, Portugalia, Albania i Cypr. Wśród dziesiątki najpopularniejszych kierunków znajdują się pięć greckich i po dwa bułgarskie oraz hiszpańskie. Na podium znajdują się Antalya, Heraklion i Zakynthos. Najmniej kosztują imprezy w Warnie (1 957 zł) i w Burgas (2 086 zł). Najdrożej jest na Teneryfie (2 867 zł) i na Majorce (3 011 zł).

Jeśli chodzi o dynamikę sprzedaży, to Raport PZOT pokazuje, że sprzedaż oferty wzrosła w ostatnich czterech tygodniach o 22,3 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Sprzedaż wycieczek samolotowych wzrosła o 12,6 proc., imprez z dojazdem własnym wzrosła – o 200,6 proc., zaś autokarówek – zmalała o minus 22,2
Od rozpoczęcia przedsprzedaży Lata 2017 liczba klientów wzrosła w porównaniu do analogicznego okresu zeszłej jesieni 2016 roku o 29,6 proc. Wycieczki samolotowe stanowią 77,8 proc. wszystkich imprez.

Jeśli chodzi o porównanie pierwszej dziesiątki krajów, które najlepiej się sprzedają w porównaniu z ubiegłym sezonem, to na pierwszym miejscu znajduje się zaś Grecja (wzrost sprzedaży o 43 proc. w porównaniu do ubiegłego roku). Dalej zaś: Hiszpania (+5 proc.), Bułgaria (+5 proc.), Egipt (+90 proc.), Włochy (1 proc.), Turcja (+60 proc.), Portugalia (2 proc.), Chorwacja (+11 proc.), Albania (116 proc.) i Kuba (+52 proc.). Na szesnastej pozycji znajduje się Tanzania (+107 proc.) a na siedemnastej – Malta (+129 proc.).