Biura podróży – Tunezja już na 9. pozycji

AG

Jeśli chodzi o sprzedaż oferty na imprezy od 1 listopada 2017 do 31 października 2018 roku w biurach podróży, to Tunezja zajmuje już 9. pozycję. Wycieczki do Tunezji stanowią 1,5 proc. wszystkich sprzedanych w biurach podróży.

Polski Związek Organizatorów Turystyki przedstawił kolejny raport sprzedaży imprez turystycznych na przyszły sezon. W ostatnim tygodniu, w porównaniu z analogicznym okresem roku 2017 w biurach podróży liczba rezerwacji wzrosła o 18,3 proc., zaś liczba klientów – o 20,1 proc.
Raport podsumowujący sprzedaż wyjazdów turystycznych opracowany na podstawie danych systemu rezerwacyjnego MERLINX, który przedstawił PZOT (Polski Związek Organizatorów Turystyki) pokazuje, że imprezy samolotowe w ostatnim tygodniu, stanowiły 85,3 proc. sprzedaży, z dojazdem własnym – o 7,2 proc. a autokarowe – 7,4 proc.

W ostatnim tygodniu, w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego wzrosła liczba sprzedanych imprez autokarowych – o 8,6 proc., liczba imprez z dojazdem własnym zmalała – o minus 0,8 proc., zaś liczba samolotówek wzrosła – o 23,8 proc.

Jeśli chodzi o sprzedaż oferty na imprezy od 1 listopada 2017 do 31 października 2018 roku, to pierwsza dziesiątka wyglądała tak: Grecja, Turcja, Egipt, Hiszpania, Bułgaria, Włochy, Tunezja, Albania, Chorwacja i Cypr. Wśród dziesiątki najpopularniejszych kierunków znajduje się pięć greckich i po dwa egipskie i tureckie. Na podium znajdują się Antalya, Heraklion i Hurghada.
Najmniej w pierwszej dziesiątce najpopularniejszych kierunków kosztują imprezy w Burgas (1 991 zł) i w Hurghadzie (2 185 zł). Najdrożej jest w Chanii (2 822 zł) i w Heraklionie (2 747 zł).

Jeśli chodzi o dynamikę sprzedaży, to Raport PZOT pokazuje, że sprzedaż oferty wzrosła w ostatnich czterech tygodniach o 16,9 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Wyjazdy lotnicze wzrosły o 18,9 proc., autokarowe – o 2,1 proc. a wyjazdy z dojazdem własnym – o 14,3 proc.
Od rozpoczęcia przedsprzedaży Lata 2018 liczba klientów wzrosła w porównaniu do analogicznego okresu 2016 roku o 28,1 proc. Wycieczki samolotowe stanowią 83,9 proc. wszystkich imprez.

Jeśli chodzi o porównanie pierwszej dziesiątki krajów, które najlepiej się sprzedają w porównaniu z ubiegłym sezonem, to na pierwszym miejscu znajduje się zaś Grecja (wzrost o 9,1 proc. w porównaniu z ubiegłym rokiem). Dalej zaś: Turcja (brak danych), Hiszpania (spadek o minus 23,5 proc.), Egipt (+88,2 proc.), Bułgaria (+27,6 proc.), Włochy (+1,5 proc.), Albania (+73,7 proc.), Chorwacja (+2,4 proc.), Tunezja (brak danych) i Portugalia (minus 32,1 proc). Na 13. pozycji znajduje się Cypr (+32,9 proc.), na 15. pozycji – Maroko (wzrost o 66,4 proc.), zaś na 19. – Wyspy Zielonego Przylądka (+131,5 proc.)
Jeśli chodzi o podział rynku to najwięcej, bo 22,6 proc. sprzedanych imprez przypada na Grecję. Na Turcję – 14,8 proc., Hiszpanię – 11,1 proc., Egipt – 10 proc., Bułgarię – 6,9 proc., Włochy – 5,2 proc.