Biura podróży – Tunezja pnie się do góry

AG

W ubiegłym tygodniu oferta tunezyjska znalazła się na 7.miejscu pod względem wielkości sprzedaży w biurach podróży w Polsce.

Polski Związek Organizatorów Turystyki przedstawił kolejny raport sprzedaży imprez turystycznych na przyszły sezon. W ostatnim tygodniu roku, w porównaniu z analogicznym okresem roku 2018 w biurach podróży liczba rezerwacji zmalała o 10,2 proc., zaś liczba klientów – o 10,7 proc.

Raport podsumowujący sprzedaż wyjazdów turystycznych opracowany na podstawie danych systemu rezerwacyjnego MERLINX, który przedstawił PZOT (Polski Związek Organizatorów Turystyki) pokazuje, że imprezy samolotowe sprzedawane na przyszły sezon w ostatnim tygodniu stanowiły 85,9 proc. sprzedaży, z dojazdem własnym – 8,6 proc. a autokarowe – 5,4 proc.

W ostatnim tygodniu, w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego liczba sprzedanych imprez autokarowych zmalała o 15,1 proc., liczba imprez z dojazdem własnym – o 14,3 proc., zaś liczba samolotówek o 10 proc.

Jeśli chodzi o sprzedaż oferty na imprezy od 1 listopada 2018 do 31 października 2019 roku, to pierwsza dziesiątka wyglądała tak: Turcja, Grecja, Egipt, Hiszpania, Bułgaria, Włochy, Tunezja, Chorwacja, Albania i Portugalia.

Wśród dziesiątki najpopularniejszych kierunków znajdują się 4 greckie, trzy egipskie i dwa tureckie.
Na podium znajdują się Antalya, Hurghada i Burgas.

Najmniej w pierwszej dziesiątce najpopularniejszych kierunków kosztują imprezy w Burgas (1 978 zł) i Hurghadzie (2 187 zł). Najdrożej jest na Rodos (2 679 zł) i w Heraklionie (2 776 zł).

Jeśli chodzi o dynamikę sprzedaży, to Raport PZOT pokazuje, że sprzedaż oferty zmalała w ostatnich czterech tygodniach o 22,2 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego.
Wyjazdy lotnicze zmalały o 22,3 proc., autokarowe zmalały o minus 26,8 proc. a wyjazdy z dojazdem własnym zmalały o 16,8 proc.

Od rozpoczęcia przedsprzedaży Lata 2019 liczba klientów zmalała w porównaniu do analogicznego okresu 2017 roku o 5,1 proc. Wycieczki samolotowe stanowią 85 proc. wszystkich imprez.

Jeśli chodzi o porównanie pierwszej dziesiątki krajów, które najlepiej się sprzedają w porównaniu z ubiegłym sezonem, to na pierwszym miejscu znajduje się zaś Turcja (wzrost o 23,6 proc. w porównaniu z ostatnim sezonem). Dalej zaś: Egipt (+69,9 proc.), Grecja (minus 32 proc.), Hiszpania (spadek o minus 24,4 proc.), Włochy (minus 21,7 proc.), Bułgaria (minus 42,1 proc.), Tunezja (+ 90,7 proc.), Albania (minus 38,4 proc.), Tajlandia (+2 proc.) i Zjednoczone Emiraty Arabskie (+ 18,3 proc.).

Jeśli chodzi o podział rynku to najwięcej, bo 19,5 proc. sprzedanych imprez przypada na Turcję. Na Egipt – 16,8 proc., Grecję – 16,1 proc., Hiszpanię – 9,2 proc., Włochy –4,7 proc., Bułgarię – 3,9