Biura podróży – Tunezja wraca do gry

AG

Już trzeci tydzień z rzędu Tunezja znajduje się w pierwszej dziesiątce najpopularniejszych krajów wśród klientów biur podróży. I to mimo, że wciąż jeździ do niej dużo mniej Polaków. Trwa hossa biur podróży – w ostatnum tygodniu odnotowały o prawie 20 proc. więcej klientów.

W ostatnim tygodniu, w porównaniu z analogicznym okresem roku 2015, w biurach podróży liczba rezerwacji wzrosła o 19,4 proc., zaś liczba klientów – o 19,3proc.
Raport podsumowujący sprzedaż wyjazdów turystycznych opracowany na podstawie danych systemu rezerwacyjnego MERLINX, który przedstawił PZOT (Polski Związek Organizatorów Turystyki) pokazuje, że imprezy samolotowe w ostatnim tygodniu, stanowiły 92,2 proc. sprzedaży, z dojazdem własnym – 1,9 proc. a autokarowe – 4,5 proc. W ostatnim tygodniu, w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego, wzrosła liczba sprzedanych imprez autokarowych – o 37,8 proc., imprez z dojazdem własnym wzrosła – o 26 proc., zaś liczba samolotówek – o 18,2 proc.

Jeśli chodzi o sprzedaż oferty na imprezy od 1 listopada 2015 do 31 października 2016 roku, to pierwsza dziesiątka najchętniej wybieranych krajów nie zmienia się specjalnie, trzeci tydzień w pierwszej dziesiątce utrzymuje się Tunezja. Dycha wygląda następująco: Grecja, Hiszpania, Turcja, Włochy, Egipt, Bułgaria, Tunezja, Portugalia, Chorwacja i Cypr. Wśród dziesiątki najpopularniejszych kierunków znajduje się sześć greckich i dwa hiszpańskie a na podium znajdują się Heraklion, Antalya i Korfu. Najmniej kosztują imprezy w Antalyi (1 989 zł) i w Burgas (1 533 zł). Najdrożej jest na Fuerteventurze (2 948 zł) i w Chanii (2 592 zł).

Jeśli chodzi o dynamikę sprzedaży, to Raport PZOT pokazuje, że sprzedaż oferty lato 2016 wzrosła w ostatnich czterech tygodniach o 11,1 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Sprzedaż wycieczek samolotowych wzrosła o 10,8 proc., imprez z dojazdem własnym – o 19,3 proc., zaś autokarówek – o 8,5 proc. Od rozpoczęcia przedsprzedaży Lata 2016 liczba klientów zmalała o minus 4,2 proc. Wycieczki samolotowe stanowią 86,1 proc. wszystkich imprez.

Jeśli chodzi o porównanie pierwszej dziesiątki krajów, które najlepiej się sprzedają w porównaniu z ubiegłym sezonem, to pierwsza wygląda następująco. Na pierwszym miejscu znajduje się zaś Grecja (wzrost sprzedaży o 7 proc. w porównaniu do ubiegłego roku). Dalej zaś: Hiszpania (+40 proc.), Bułgaria (+37 proc.), Turcja (minus 60 proc.), Włochy (+50 proc.), Egipt (minus 69 proc.), Chorwacja (+81 proc.), Portugalia (+24 proc.), Albania (brak danych) i Cypr (+7 proc.). Na osiemnastej pozycji znajdują się Czechy – wzrost w porównaniu z ubiegłym rokiem wyniósł 109 proc., na pozycji jedenastej – Polska ze wzrostem wynoszącym 110 proc. i na pozycji dwunastej – Austria (+112 proc.).