Biura podróży – Turcja i Tunezja z wielką dynamiką

AG

W porównaniu z ubiegłym sezonem, sprzedaż oferty tureckiej w biurach podróży wzrosła o 277,9 proc., zaś tunezyjskiej – o 486,4 proc.

Wycieczki do Grecji, Turcji, Hiszpanii, Egiptu, Bułgarii i Włoch stanowią ponad 70 proc. wszystkich sprzedanych w biurach podróży.
Polski Związek Organizatorów Turystyki przedstawił kolejny raport sprzedaży imprez turystycznych na przyszły sezon. W ostatnim tygodniu, w porównaniu z analogicznym okresem roku 2017 w biurach podróży liczba rezerwacji wzrosła o 65,6 proc., zaś liczba klientów – o 63,3 proc.

Raport podsumowujący sprzedaż wyjazdów turystycznych opracowany na podstawie danych systemu rezerwacyjnego MERLINX, który przedstawił PZOT (Polski Związek Organizatorów Turystyki) pokazuje, że imprezy samolotowe w ostatnim tygodniu, stanowiły 85,5 proc. sprzedaży, z dojazdem własnym – o 5,7 proc. a autokarowe – 8,6 proc.
W ostatnim tygodniu, w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego liczba sprzedanych imprez autokarowych wzrosła o 74,9 proc., liczba imprez z dojazdem własnym – o 14,3 proc., zaś liczba samolotówek wzrosła – o 67,6 proc.

Jeśli chodzi o sprzedaż oferty na imprezy od 1 listopada 2017 do 31 października 2018 roku, to pierwsza dziesiątka wyglądała tak: Grecja, Turcja, Hiszpania, Egipt, Bułgaria, Włochy, Albania, Chorwacja, Tunezja i Polska. Wśród dziesiątki najpopularniejszych kierunków znajduje się pięć greckich i po dwa egipskie i tureckie. Na podium znajdują się Antalya, Heraklion i Korfu.
Najmniej w pierwszej dziesiątce najpopularniejszych kierunków kosztują imprezy w Burgas (2 069 zł) i w Marsa Alam (2 076 zł). Najdrożej jest w Chanii (2 793 zł) i na Rodos (2 613 zł).

Jeśli chodzi o dynamikę sprzedaży, to Raport PZOT pokazuje, że sprzedaż oferty wzrosła w ostatnich czterech tygodniach o 21 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Wyjazdy lotnicze wzrosły o 24,2 proc., autokarowe – o 10,5 proc. a wyjazdy z dojazdem własnym wzrosły – o 0,8 proc.
Od rozpoczęcia przedsprzedaży Lata 2018 liczba klientów wzrosła w porównaniu do analogicznego okresu 2017 roku o 27,4 proc. Wycieczki samolotowe stanowią 84,2 proc. wszystkich imprez.

Jeśli chodzi o porównanie pierwszej dziesiątki krajów, które najlepiej się sprzedają w porównaniu z ubiegłym sezonem, to na pierwszym miejscu znajduje się zaś Grecja (wzrost o 10,9 proc. w porównaniu z ubiegłym rokiem). Dalej zaś: Turcja (277,9), Hiszpania (spadek o minus 23,1 proc.), Egipt (+88,4 proc.), Bułgaria (+24,4 proc.), Włochy (minus 1,5 proc.), Albania (+73,3 proc.), Chorwacja (+1.9 proc.), Tunezja (486,4) i Portugalia (minus 33,2 proc). Na 12. pozycji znajduje się Cypr (+28,9 proc.), na 14. pozycji – Maroko (wzrost o 62,2 proc.), zaś na 20. – Wyspy Zielonego Przylądka (+150,4 proc.)

Jeśli chodzi o podział rynku to najwięcej, bo 23,2 proc. sprzedanych imprez przypada na Grecję. Na Turcję – 14,7 proc., Hiszpanię – 11,3 proc., Egipt – 10,1 proc., Bułgarię – 6,8 proc., Włochy – 5,1 proc