Biura podróży – ulubione kierunki bez zmian
Pierwsza dziesiątka najpopularniejszych kierunków wśród klientów biur podróży nie zmienia się od początku roku. Największy wzrost popularności w porównaniu do ubiegłego roku odnotowują Chorwacja, Austria, Czechy i Polska.
W ostatnim tygodniu, w porównaniu z analogicznym okresem roku 2015, w biurach podróży liczba rezerwacji zmalała o minus 7,1 proc., zaś liczba klientów – o minus 7,9 proc.
Raport podsumowujący sprzedaż wyjazdów turystycznych opracowany na podstawie danych systemu rezerwacyjnego MERLINX, który przedstawił PZOT (Polski Związek Organizatorów Turystyki) pokazuje, że imprezy samolotowe w ostatnim tygodniu, stanowiły 90,1 proc. sprzedaży, z dojazdem własnym – 3,7 proc. a autokarowe – 5,8 proc. W ostatnim tygodniu, w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego, zmalała liczba sprzedanych imprez autokarowych – o minus 1 proc., imprez z dojazdem własnym wzrosła – o 20,8 proc., zaś liczba samolotówek zmalał – o minus 9,4 proc.
Jeśli chodzi o sprzedaż oferty na imprezy od 1 listopada 2015 do 31 października 2016 roku, to pierwsza dziesiątka najchętniej wybieranych krajów nie zmienia się specjalnie, na stale już zadomowił się w pierwszej dziesiątce Cypr. Dycha wygląda następująco: Grecja, Hiszpania, Bułgaria, Turcja, Włochy, Chorwacja, Egipt, Portugalia, Albania i Cypr. Wśród dziesiątki najpopularniejszych kierunków znajduje się sześć greckich i dwa bułgarskie a na podium znajdują się Heraklion, Burgas i Korfu. Najmniej kosztują imprezy w Antalyi (1 991 zł) i w Burgas (1 977 zł). Najdrożej jest na Majorce (3 142 zł) i na Kos (3 076 zł).
Jeśli chodzi o dynamikę sprzedaży, to Raport PZOT pokazuje, że sprzedaż oferty lato 2016 wzrosła w ostatnich czterech tygodniach o 4,1 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Sprzedaż wycieczek samolotowych wzrosła o 3,6 proc., imprez z dojazdem własnym – o 14,2 proc., zaś autokarówek – o 4,1 proc. Od rozpoczęcia przedsprzedaży Lata 2016 liczba klientów zmalała o minus 7,1 proc. Wycieczki samolotowe stanowią 85 proc. wszystkich imprez.
Jeśli chodzi o porównanie pierwszej dziesiątki krajów, które najlepiej się sprzedają w porównaniu z ubiegłym sezonem, to pierwsza wygląda następująco. Na pierwszym miejscu znajduje się zaś Grecja (wzrost sprzedaży o 4 proc. w porównaniu do ubiegłego roku). Dalej zaś: Hiszpania (+40 proc.), Bułgaria (+37 proc.), Włochy (+48 proc.), Turcja (minus 63 proc.), Egipt (minus 72 proc.), Chorwacja (+87 proc.), Portugalia (+26 proc.), Cypr (+11 proc.) i Albania (brak danych). Od kilkunastu tygodni na dziewiętnastej pozycji utrzymują się Czechy – wzrost w porównaniu z ubiegłym rokiem wyniósł 120 proc., zaś na pozycji dwunastej – Polska ze wzrostem wynoszącym 134 proc. i na pozycji jedenastej – Austria (+119 proc.).
POWIĄZANE WPISY
23 grudnia 2024
Właściciel Wakacje.pl przejmuje Travelplanet.pl. Wirtualna Polska zostanie właścicielem Invia Group za 239,7 mln euro
Wirtualna Polska Holding podpisała ramową umowę zakupu 100 proc. akcji Invia Group do…
0 Komentarzy6 Minuty
20 grudnia 2024
NKAR Travel & Tours ze Sri Lanki dołącza do Polhotrep
Polhotrep Travel Representation, firma specjalizująca się w reprezentacji DMC na polskim…
0 Komentarzy1 Minuty
19 grudnia 2024
Tydzień w Kolumbii z Rainbow do zdobycia podczas licytacji na IV Gali Waszej Turystyki
Już 10 stycznia 2025 roku w warszawskim Hotelu Renaissance odbędzie się IV Gala Waszej…
0 Komentarzy1 Minuty
17 grudnia 2024
Nekera otworzyła sezon narciarski. Ponad 200 uczestników na „Ski Opening” w Dolomitach
Podczas „Ski Opening z Nekera” ponad 200 klientów i agentów świętowało zimowy początek na…
0 Komentarzy3 Minuty
13 grudnia 2024
Gotowy na Wakacje – łatwy i szybki kontakt z klientem
Szkolenia będą podzielone na dwie grupy: dla firm posiadających system rezerwacyjny…
0 Komentarzy2 Minuty
9 grudnia 2024
Wakacje.pl: pierwszy milion klientów w jednym roku
Po raz pierwszy w historii Wakacje.pl przekroczyły barierę miliona obsłużonych klientów w…
0 Komentarzy1 Minuta
4 grudnia 2024
Łotewska gwarancja Join Up zaakceptowana. „To precedens, potencjalne problemy dla rynku i dla klientów”
Urząd Marszałkowski województwa mazowieckiego umorzył postępowanie w sprawie wykreślenia…
0 Komentarzy30 Minuty
4 grudnia 2024
Biura podróży – ceny imprez turystycznych naprzemiennie rosną i maleją
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy4 Minuty
2 grudnia 2024
Zmiany w sieci sprzedaży Itaki. Kacper Haluch dyrektorem, Michał Henicz jego zastępcą
Od 1 listopada 2024 roku Kacper Haluch objął stanowisko dyrektora sieci sprzedaży Itaki,…
0 Komentarzy1 Minuta