Biura podróży – w maju sprzedaż o ponad 11 proc. wyższa niż przed rokiem
Coraz więcej klientów w biurach podróży. W ostatnim tygodniu było ich o 9,9 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2014 roku, rezerwacji sprzedano o 10,5 proc. więcej. Raport podsumowujący sprzedaż wyjazdów turystycznych opracowany na podstawie danych systemu rezerwacyjnego MerlinX, który przedstawił PZOT (Polski Związek Organizatorów Turystyki) pokazuje, że imprezy samolotowe w ostatnim tygodniu, stanowiły 90,7 proc. sprzedaży, z dojazdem własnym – 3,8 proc. a autokarowe – 5,4 proc. W ostatnim tygodniu, w, porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego, wzrosła liczba sprzedanych imprez: samolotowych – o 9,3 proc., autokarowych – o 20,9 proc, zaś liczba imprez z dojazdem własnym – o 11,2 proc.
Jeśli chodzi o kierunki, które cieszyły się wśród Polaków największym zainteresowaniem, to liderem, dziewiętnasty tydzień z rzędu, była Grecja, na pozostałych pozycjach w pierwszej dziesiątce znalazły się: Turcja, Hiszpania, Egipt, Bułgaria, Tunezja, Włochy, Portugalia, Chorwacja i Maroko.
Jeśli chodzi o najczęściej wybierane przez klientów docelowe lotniska, to w pierwszej dziesiątce znalazło się pięć greckich i po dwa: egipskie i tureckie. Pierwsza trójka to: Antalya, Heraklion i Korfu.
Najmniej tygodniowe pobyty kosztują w Burgas (1 889 zł) i w Sharm El Sheik (2 000 zł). Najdrożej jest na Rodos (2 573 zł) i Krecie (2 532 zł).
Jeśli chodzi o dynamikę sprzedaży w maju, to Raport PZOT pokazuje, że sprzedaż oferty lato 2015 wzrosła 11,5 proc. w stosunku do maja roku 2014. Sprzedaż wycieczek autokarowych wzrosła o 27,9 proc., imprez z dojazdem własnym o 8,2 proc., zaś samolotówki wzrosły o 10,7 proc.
Od rozpoczęcia sprzedaży Lata 2015 liczba klientów wzrosła o 5,4 proc. Wycieczki samolotowe stanowią 85,1 proc. wszystkich imprez.
Jeśli chodzi o porównanie pierwszej dziesiątki krajów, które w obecnym sezonie najlepiej się sprzedają i porównanie ich sprzedaży w porównaniu z ubiegłym sezonem, to pierwsza dziesiątka pozostała bez zmian. Na pierwszym miejscu znajduje się zaś Grecja( w porównaniu z ubiegłym rokiem ( +14,5 proc.). Dalej zaś: Turcja (+6,2 proc.), Egipt (+3,7 proc.), Hiszpania (+ 11,9 proc.), Włochy (+27,9 proc.), Bułgaria (+13,3 proc.), Tunezja (minus 29,4 proc.), Portugalia (+ 8 proc.), Chorwacja (minus 3,3 proc.) i Maroko (minus 28,7 proc.).
POWIĄZANE WPISY
22 stycznia 2025
Travel Advance będzie współpracować z nowym DMC z Abu Dhabi
Od grudnia 2024 roku agencja Travel Advance, specjalizująca się w marketingu destynacji,…
0 Komentarzy1 Minuty
21 stycznia 2025
Ecco Travel uruchomił promocje na wybrane wycieczki objazdowe
Ecco Travel ogłasza kolejną edycję promocji „Wielka obniżka”, która potrwa od 17 do 31…
0 Komentarzy1 Minuta
20 stycznia 2025
Biura podróży – po dużym wzroście, ceny zaczęły powoli spadać
W ubiegłym tygodniu średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy3 Minuty
15 stycznia 2025
Sun&Fun otwiera pierwszy salon w galerii handlowej
Sun&Fun otworzył swój pierwszy salon sprzedaży w warszawskim Centrum Handlowym Promenada.…
0 Komentarzy2 Minuty
14 stycznia 2025
Biura podróży – znaczny wzrost cen imprez turystycznych
W minionym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy3 Minuty
14 stycznia 2025
Turystyka w 2025 roku – co nas czeka?
Poznaj trendy w turystyce na 2025 rok: dynamiczne pakietowanie, AI i zintegrowane…
0 Komentarzy3 Minuty
10 stycznia 2025
Sabina Saikovskaja nową dyrektorką regionalną Join UP
Od stycznia 2025 roku, stanowisko dyrektorki regionalnej na Polskę i kraje bałtyckie…
0 Komentarzy2 Minuty
9 stycznia 2025
Wakacje.pl partnerem Gali Waszej Turystyki
Wakacje.pl będą partnerem czwartej edycji Gali Waszej Turystyki. Wydarzenie odbędzie się…
0 Komentarzy2 Minuty
9 stycznia 2025
Sykon w gronie partnerów Gali Waszej Turystyki
Sykon – specjalista w tworzeniu nowoczesnych systemów rezerwacyjnych dla biur podróży –…
0 Komentarzy2 Minuty