Biura podróży wciąż czekają na powrót klientów
W biurach podróży wciąż gorzej niż przed rokiem. W porównaniu z analogicznym okresem roku 2015, w biurach podróży odnotowano spadek liczby rezerwacji w o minus 11,9 proc. oraz spadek o minus 12,4 proc. liczby klientów.
Raport podsumowujący sprzedaż wyjazdów turystycznych opracowany na podstawie danych systemu rezerwacyjnego MERLINX , który przedstawił PZOT (Polski Związek Organizatorów Turystyki) pokazuje, że imprezy samolotowe w ostatnim tygodniu, stanowiły 81,4 proc. sprzedaży, z dojazdem własnym – 11,3 proc. a autokarowe – 7,2 proc. W ostatnim tygodniu, w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego, wzrosła liczba sprzedanych imprez autokarowych – o 34,2 proc., imprez z dojazdem własnym – o 14,6 proc., zaś liczba samolotówek zmalała o minus 17,6 proc.
Jeśli chodzi o sprzedaż oferty na imprezy od 1 listopada 2015 do 31 października 2016 roku, to pierwsza dziesiątka najchętniej wybieranych krajów nie zmienia się specjalnie, choć zwraca po raz siódmy wysoka (dziewiąta) pozycja Cypru. Dycha wygląda następująco: Grecja, Hiszpania, Bułgaria, Włochy, Turcja, Chorwacja, Egipt, Portugalia, Cypr i Albania. Wśród dziesiątki najpopularniejszych kierunków znajduje się pięć greckich a na podium znajdują się Heraklion, Zakynthos i Fuerteventura. Najmniej kosztują imprezy w Warnie (2 095 zł) i Antalyi (2 125 zł). Najdrożej jest na Fuerteventurze (2 949 zł) i na Teneryfie (2 968 zł).
Jeśli chodzi o dynamikę sprzedaży, to Raport PZOT pokazuje, że sprzedaż oferty lato 2016 zmalała w ostatnich czterech tygodniach o minus 7,7 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Sprzedaż wycieczek samolotowych zmalała o minus 11 proc., imprez z dojazdem własnym wzrosła o 6,1 proc., zaś autokarówek wzrosła o 22,6 proc. Od rozpoczęcia przedsprzedaży Lata 2016 liczba klientów zmalała o minus 7,5 proc. Wycieczki samolotowe stanowią 81,1 proc. wszystkich imprez.
Jeśli chodzi o porównanie pierwszej dziesiątki krajów, które najlepiej się sprzedają w porównaniu z ubiegłym sezonem, to pierwsza wygląda następująco. Na pierwszym miejscu znajduje się zaś Hiszpania (wzrost w porównaniu z ubiegłym rokiem +67 proc.). Dalej zaś: Grecja (+12 proc.), Włochy (+50 proc.), Bułgaria (+170 proc.), Egipt (minus 72 proc.), Turcja (minus 71 proc.), Portugalia (+ 86 proc.), Chorwacja (+86 proc.), Austria (+116 proc.), , Kuba (+104 proc.). Zwracają uwagę znajdujące się na dziewiętnastej pozycji Czechy – wzrost w porównaniu z ubiegłym rokiem wyniósł 129 proc oraz na pozycji osiemnastej Polska ze wzrostem wynoszącym 214 proc.
POWIĄZANE WPISY
22 stycznia 2025
Travel Advance będzie współpracować z nowym DMC z Abu Dhabi
Od grudnia 2024 roku agencja Travel Advance, specjalizująca się w marketingu destynacji,…
0 Komentarzy1 Minuty
21 stycznia 2025
Ecco Travel uruchomił promocje na wybrane wycieczki objazdowe
Ecco Travel ogłasza kolejną edycję promocji „Wielka obniżka”, która potrwa od 17 do 31…
0 Komentarzy1 Minuta
20 stycznia 2025
Biura podróży – po dużym wzroście, ceny zaczęły powoli spadać
W ubiegłym tygodniu średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy3 Minuty
15 stycznia 2025
Sun&Fun otwiera pierwszy salon w galerii handlowej
Sun&Fun otworzył swój pierwszy salon sprzedaży w warszawskim Centrum Handlowym Promenada.…
0 Komentarzy2 Minuty
14 stycznia 2025
Biura podróży – znaczny wzrost cen imprez turystycznych
W minionym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy3 Minuty
14 stycznia 2025
Turystyka w 2025 roku – co nas czeka?
Poznaj trendy w turystyce na 2025 rok: dynamiczne pakietowanie, AI i zintegrowane…
0 Komentarzy3 Minuty
10 stycznia 2025
Sabina Saikovskaja nową dyrektorką regionalną Join UP
Od stycznia 2025 roku, stanowisko dyrektorki regionalnej na Polskę i kraje bałtyckie…
0 Komentarzy2 Minuty
9 stycznia 2025
Wakacje.pl partnerem Gali Waszej Turystyki
Wakacje.pl będą partnerem czwartej edycji Gali Waszej Turystyki. Wydarzenie odbędzie się…
0 Komentarzy2 Minuty
9 stycznia 2025
Sykon w gronie partnerów Gali Waszej Turystyki
Sykon – specjalista w tworzeniu nowoczesnych systemów rezerwacyjnych dla biur podróży –…
0 Komentarzy2 Minuty
Cóż, opieranie się na danych z MerlinaX – gdzie praktycznie wcale nie notuje się sprzedaży, np. Rainbow – nie jest miarodajne. Wielu doświadczonych agentów pracuje na systemach touroperatorów, gdyż tam jest więcej opcji.
Raport nie oddaje więc w pełni rynku