Biura podróży – więcej klientów niż przed rokiem odwiedzi kraje muzułmańskie

AG

W biurach podróży w Polsce, w porównaniu do ubiegłego roku odnotowano wzrost liczby klientów kupujących imprezy w Egipcie(wzrost o 34 proc.), Turcji (+19, 9 proc.) i Tunezji (+18,8 proc.).

Jeśli chodzi o podział rynku w biurach podróży w Polsce, to 22 proc. przypada na Grecję a wśród 10 najpopularniejszych kierunków, sześć to lotniska greckie.
W ostatnim tygodniu roku, w porównaniu z analogicznym okresem roku 2018 w biurach podróży liczba rezerwacji zmalała o 18 proc., zaś liczba klientów – o 15,8 proc.
W ostatnim tygodniu, w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego liczba sprzedanych imprez autokarowych zmalała o 12,6 proc., liczba imprez z dojazdem własnym wzrosła – o 30,6 proc., zaś liczba samolotówek zmalała o 17,4 proc.

Raport podsumowujący sprzedaż wyjazdów turystycznych opracowany na podstawie danych systemu rezerwacyjnego MERLINX, który przedstawił PZOT (Polski Związek Organizatorów Turystyki) pokazuje, że imprezy samolotowe sprzedawane na przyszły sezon w ostatnim tygodniu stanowiły 91,1 proc. sprzedaży, z dojazdem własnym – 4,5 proc. a autokarowe – 4,3 proc.

Jeśli chodzi o sprzedaż oferty na imprezy od 1 listopada 2018 do 31 października 2019 roku, to pierwsza dziesiątka wyglądała tak: Grecja, Turcja, Bułgaria, Hiszpania, Egipt, Włochy, Albania, Chorwacja, Tunezja i Portugalia.

Wśród dziesiątki najpopularniejszych kierunków znajduje się sześć greckich i dwa tureckie.
Na podium znajdują się Antalya, Zakyntos i Heraklion.
Najmniej w pierwszej dziesiątce najpopularniejszych kierunków kosztują imprezy w Burgas (2 089 zł) i w Hurghadzie (2 262 zł). Najdrożej jest w Chanii (2 736 zł) i na Rodos (2 749 zł).

Jeśli chodzi o dynamikę sprzedaży, to Raport PZOT pokazuje, że sprzedaż oferty była w ostatnich czterech tygodniach o 13,2 proc. mniejsza w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego.
Wyjazdy lotnicze zmalały o 14,8 proc., autokarowe zmalały o 8,9 proc. a wyjazdy z dojazdem własnym wzrosły o 27,5 proc.

Od rozpoczęcia przedsprzedaży Lata 2019 liczba klientów zmalała w porównaniu do analogicznego okresu 2018 roku o 7,3 proc. Wycieczki samolotowe stanowią 85,9 proc. wszystkich imprez.

Jeśli chodzi o porównanie pierwszej dziesiątki krajów, które najlepiej się sprzedają w porównaniu z ubiegłym sezonem, to na pierwszym miejscu znajduje się Grecja (spadek o 23,2 proc. w porównaniu z ostatnim sezonem), zaś na drugim – Turcja (wzrost o 19,9 proc. w porównaniu z ostatnim sezonem). Dalej zaś: Egipt (+34 proc.), Hiszpania (spadek o 20,5 proc.), Bułgaria (minus 33 proc.), Włochy (minus 21,3 proc.), Tunezja (+ 18,8 proc.), Albania (minus 35,2 proc.), Portugalia (+9,4 proc.) i Chorwacja (minus 19,7 proc.).

Jeśli chodzi o podział rynku to najwięcej, bo 22,5 proc. sprzedanych imprez przypada na Grecję. Na Turcję – 19,1 proc., Egipt – 13,7 proc, Hiszpanię – 9,7 proc., Bułgarię – 5,1 proc, Włochy – 4,3 proc., Tunezję – 2,1 proc., Albanię – 2,1proc., Portugalię- 1,6 proc. i Chorwację – 1,6 proc.