Biura podróży – złote żniwa trwają

AG

Od rozpoczęcia przedsprzedaży Lata 2017 liczba klientów wzrosła w porównaniu do analogicznego okresu zeszłej jesieni 2016 roku o 29,8 proc.

W ostatnim tygodniu, w porównaniu z analogicznym okresem roku 2016, w biurach podróży liczba rezerwacji wzrosła o 31,1 proc., zaś liczba klientów – o 33,9 proc.
Raport podsumowujący sprzedaż wyjazdów turystycznych opracowany na podstawie danych systemu rezerwacyjnego MERLINX, który przedstawił PZOT (Polski Związek Organizatorów Turystyki) pokazuje, że imprezy samolotowe w ostatnim tygodniu, stanowiły 79,8 proc. sprzedaży, z dojazdem własnym – 14,5 proc. a autokarowe 5,4 proc. W ostatnim tygodniu, w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego, wzrosła liczba sprzedanych imprez autokarowych – o 16,1 proc., imprez z dojazdem własnym wzrosła – o 227,3 proc., zaś liczba samolotówek wzrosła o 21,8 proc.

Jeśli chodzi o sprzedaż oferty na imprezy od 1 listopada 2016 do 31 października 2017 roku, to pierwsza dziesiątka wyglądała tym razem następująco: Grecja, Hiszpania, Turcja, Bułgaria, Włochy, Egipt, Chorwacja, Portugalia, Albania i Cypr. Wśród dziesiątki najpopularniejszych kierunków znajdują się pięć greckich i dwa hiszpańskie. Na podium znajdują się Antalya, Heraklion i Korfu. Najmniej kosztują imprezy w Hurghadzie (1 700 zł) i w Burgas (2 015 zł). Najdrożej jest na Teneryfie (2 995 zł) i na Majorce (3 000 zł).

Jeśli chodzi o dynamikę sprzedaży, to Raport PZOT pokazuje, że sprzedaż oferty wzrosła w ostatnich czterech tygodniach o 22,6 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Sprzedaż wycieczek samolotowych wzrosła o 12,6 proc., imprez z dojazdem własnym wzrosła – o 205,2 proc., zaś autokarówek – zmalała o minus 12,6.

Od rozpoczęcia przedsprzedaży Lata 2017 liczba klientów wzrosła w porównaniu do analogicznego okresu zeszłej jesieni 2016 roku o 29,8 proc. Wycieczki samolotowe stanowią 77,9 proc. wszystkich imprez.

Jeśli chodzi o porównanie pierwszej dziesiątki krajów, które najlepiej się sprzedają w porównaniu z ubiegłym sezonem, to na pierwszym miejscu znajduje się zaś Grecja (wzrost sprzedaży o 41 proc. w porównaniu do ubiegłego roku). Dalej zaś: Hiszpania (+6 proc.), Bułgaria (+6 proc.), Egipt (+92 proc.), Turcja (+59 proc.), Włochy (3 proc.), Portugalia (2 proc.), Chorwacja (+11 proc.), Albania (113 proc.) i Kuba (+52 proc.). Na szesnastej pozycji znajduje się Malta (+128 proc.) a na siedemnastej – Tanzania (+107 proc.).