Branża dogadała się z Muzeum Auschwitz
Podczas spotkania przedstawicieli branży turystycznej, muzeum i MSiT omówiono m.in. sprawę rezerwacji z rocznych wyprzedzeniem, okresu płatności, zwiększenia grup zwiedzających i usprawnienia systemu rezerwacji. Teraz czas na wprowadzenie tych pomysłów. 28 lipca w Państwowym Muzeum Auschwitz-Birkenau odbyło się spotkanie dotyczące systemu obsługi odwiedzających Miejsce Pamięci. Wzięli w nim udział m.in. podsekretarz stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki Tomasz Jędrzejczak, dyrektor muzeum dr Piotr M.A. Cywiński, Dariusz Wojtal wiceprezes Polskiej Izby Turystyki, Piotr Pryszcz wiceprezes Krakowskiej Izby Turystyki, Tadeusz Milik przewodniczący Forum Turystyki Przyjazdowej przy POT oraz przedstawiciele organizatorów turystyki przyjazdowej.
Podczas rozmów poruszono najważniejsze zgłaszane przez przedstawicieli branży turystycznej postulaty związane z obsługą odwiedzających tereny byłego niemieckiego nazistowskiego obozu koncentracyjnego i zagłady Auschwitz. Mówiono o technicznych i praktycznych aspektach działania systemu rezerwacji, możliwych zmianach w obowiązującym regulaminie zwiedzania, obostrzeniach ustawowych związanych z działalnością Muzeum, a także o bezpieczeństwie zarówno odwiedzających, jak i ochronie konserwatorskiej autentycznych pozostałości poobozowych.
Oto propozycje rozwiązań, które zostały omówione i wstępnie zaakceptowane przez uczestników spotkania:
1. Rozważona zostanie możliwość dokonywania rezerwacji zwiedzania z rocznym wyprzedzeniem dla grup zawierających umowy w ramach ofert katalogowych tour operatorów. Konieczne jest jednak określenie zasad dostępu do takiej – ograniczonej liczbowo – puli, aby nie stwarzać możliwości 'hurtowego’ nieuzasadnionego blokowania kart wstępu na rok przed przyjazdem.
2. Muzeum rozumie konieczność wydłużenia okresu na dokonanie płatności zarówno dla odwiedzających indywidualnie jak i w grupach zorganizowanych. Sprawdzone zostaną możliwości techniczne systemu w tym zakresie. Zasadnym wydaje się także stworzenie zależności – im wcześniej dokonywana rezerwacja – tym dłuższy okres na dokonanie płatności.
3. Muzeum przychyla się do prośby o stworzenie możliwości podglądu w systemie dostępności przewodników/terminów wejść – sprawdzone zostaną możliwości techniczne.
4. Muzeum rozważy argumenty za i przeciw wprowadzeniu pilotażowego okresu zwiększenia liczby osób w grupie zwiedzających do 40 osób.
5. Muzeum sprawdzi technicznych możliwości wprowadzenia opcji jednokrotnej zmiany terminu zwiedzania indywidualnego, po czym odniesie się do tej kwestii.
6. W przypadku braku przewodników władających oczekiwanym językiem obcym Muzeum w kontaktach bezpośrednich (formularz zwiedzania niestandardowego, kontakt mailowy) dołoży wszelkich starań, aby zwiedzanie odbyło się w terminie zgodnym z oczekiwaniami tour operatora.
Rozwiązania te będą wdrożone po dalszych szczegółowych analizach.
góra
POWIĄZANE WPISY
17 grudnia 2024
Nekera otworzyła sezon narciarski. Ponad 200 uczestników na „Ski Opening” w Dolomitach
Podczas „Ski Opening z Nekera” ponad 200 klientów i agentów świętowało zimowy początek na…
0 Komentarzy3 Minuty
13 grudnia 2024
Gotowy na Wakacje – łatwy i szybki kontakt z klientem
Szkolenia będą podzielone na dwie grupy: dla firm posiadających system rezerwacyjny…
0 Komentarzy2 Minuty
9 grudnia 2024
Wakacje.pl: pierwszy milion klientów w jednym roku
Po raz pierwszy w historii Wakacje.pl przekroczyły barierę miliona obsłużonych klientów w…
0 Komentarzy1 Minuta
4 grudnia 2024
Łotewska gwarancja Join Up zaakceptowana. „To precedens, potencjalne problemy dla rynku i dla klientów”
Urząd Marszałkowski województwa mazowieckiego umorzył postępowanie w sprawie wykreślenia…
0 Komentarzy30 Minuty
4 grudnia 2024
Biura podróży – ceny imprez turystycznych naprzemiennie rosną i maleją
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy4 Minuty
2 grudnia 2024
Zmiany w sieci sprzedaży Itaki. Kacper Haluch dyrektorem, Michał Henicz jego zastępcą
Od 1 listopada 2024 roku Kacper Haluch objął stanowisko dyrektora sieci sprzedaży Itaki,…
0 Komentarzy1 Minuta
28 listopada 2024
Join Up bez prawidłowej gwarancji. Postępowanie w sprawie wykreślenia z rejestru
Urząd Marszałkowski województwa Mazowieckiego wszczął postępowanie w sprawie wykreślenia…
0 Komentarzy6 Minuty
28 listopada 2024
Exim Tours podsumował sezon letni: wzrost liczby klientów o 30 proc.
Exim Tours podsumował sezon letni 2024, odnotowując blisko 30 proc. wzrost liczby…
0 Komentarzy4 Minuty
27 listopada 2024
Grzegorz Bosowski sprzedał udziały we Fly.pl inwestorowi spoza branży, pozostaje prezesem
Po 18 latach istnienia internetowe biuro podróży Fly.pl zostało sprzedane prywatnemu…
0 Komentarzy3 Minuty