Branża turystyczna musi umieć sprzedawać ubezpieczenia – I edycja Travel Insurance Meeting
Niewątpliwie ostatnie dwa lata pandemii zmieniły sposób podróżowania. Zmieniły się także potrzeby branży związane z ubezpieczeniami i bezpieczeństwem turystów. O tym, jakich ubezpieczeń podróżnych potrzebuje polska branża turystyczna, debatowali eksperci podczas Travel Insurance Meeting – Porozmawiajmy o ubezpieczeniach turystycznych, którego organizatorem była firma ISON Care.
Podróżni rozważają znacznie więcej aspektów dotyczących podróży, zanim podejmą decyzję o wyjeździe. Przede wszystkim zwiększone zainteresowanie dotyczy warunków, jakie panują w miejscu docelowym. Także rola sprzedawcy w biurze podróży stała się o wiele bardziej wymagająca. Nie wystarczy już tylko doradztwo w zakresie wyboru dobrego hotelu, dogodnych godzin przelotu, ale musi on również umieć fachowo opisać i dopasować do miejsca i charakteru podróży, ubezpieczenie turystyczne.
Idealna wizja wakacji i rola asystora
Ważne są odpowiednie sumy ubezpieczeniowe i inne składniki polisy turystycznej. Liczy się także wiedza na temat jak zadziała ubezpieczyciel i asystor w sytuacji, kiedy ich pomoc będzie potrzebna. Dodatkowo są w stanie więcej zapłacić za poczucie bezpieczeństwa. Obecnie do najpopularniejszych produktów, jakie podróżni wybierają, należy ubezpieczenie kosztów rezygnacji. Pandemia na pewno pomogła w sprzedaży ubezpieczeń podróżnych.
„Nie trzeba w trakcie procesu sprzedaży burzyć idealnej wizji wakacji na pięknej plaży, nie trzeba straszyć potencjalnymi zagrożeniami, one stały się jednym z elementów rozważań w kontekście planowania wyjazdu. Turysta znacznie lepiej wie jakie ryzyka wiążą się z podróżowaniem. Jest lepiej poinformowany, ma lepiej sprecyzowane oczekiwania i potrzeby” – mówi Rafał Buczak, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu w Ison Care.
Jak wynika z przeprowadzonej ankiety na potrzeby pierwszej edycji Travel Insurance Meeting – Porozmawiajmy o ubezpieczeniach turystycznych, najważniejszym argumentem wyboru polisy turystycznej i polecenia tej konkretnej swojemu klientowi jest jakość produktu ubezpieczeniowego, ale dwa kolejne to jakość współpracy z towarzystwem ubezpieczeniowym oraz funkcjonalność narzędzia do sprzedaży polis.
„Biuro podróży musi mieć odpowiedni produkt ubezpieczeniowy i wiedzę na jego temat, by tym wymaganiom sprostać. Dzięki temu oferta ubezpieczeniowa nie jest już tylko jednym z kilku dodatków do podróży, a istotnym jej elementem, na równi ważnym co lot, transfer czy zakwaterowanie. Przygotowanie doradców turystycznych do tego zadania to odpowiedzialność ubezpieczycieli i ich struktur wsparcia sprzedaży” – dodaje Rafał Buczak.
Od asystora oczekuje się przede wszystkim szybkości reakcji w działaniu. Dobry asystor dba tym samym o wizerunek ubezpieczyciela, a także biura podróży. Jeżeli jego działania będą właściwe, urlop mimo problemów np. zdrowotnych, będzie udany, to satysfakcja klienta również będzie wysoka.
W sytuacji odwrotnej, jeżeli pomoc asystora będzie niewłaściwa, zbyt wolna czy nietrafiona, to ocena wyjazdu, jakość biura podróży czy towarzystwa ubezpieczeniowego na tym może ucierpieć. Oczywiście na tym potencjał dobrej współpracy pomiędzy asystorem, towarzystwem ubezpieczeniowym i biurem podróży się nie kończy, możliwości są znacznie większe.
Zwiększa się wiedza branży w temacie polis turystycznych
Na zakończenie Travel Insurance Meeting – Porozmawiajmy o ubezpieczeniach turystycznych, Rafał Buczak poprowadził panel dyskusyjny z udziałem kilku innych ekspertów branży Travel i Travel insurance. Wstępem do rozmowy były wyniki ankiety przeprowadzonej przez ISON Care wśród biur podróży i agentów turystycznych. Wnioski z ankiety są dość jednoznaczne, tzn. branża ma coraz lepszą wiedzę na temat polis turystycznych, jej świadomość w tym zakresie jest duża, co nie oznacza jednak, że nie ma już potencjału do rozwoju. Wręcz przeciwnie, oczekiwanie wobec ubezpieczycieli turystycznych jest takie by dostarczali jakościowy produkt, blisko współpracowali z biurami podróży, a narzędzia jakich dostarczają do sprzedaży polis były funkcjonalne.
„Branża potrzebuje ubezpieczeń turystycznych. Przede wszystkim ważny jest zakres informacji, poczucie bezpieczeństwa i większa świadomość na temat ubezpieczeń na okoliczność pandemii. Warto pamiętać też o tym, żeby nie lekceważyć znoszenia obostrzeń i mieć na uwadze ubezpieczenie, ponieważ sytuacja jest wciąż dynamiczna i nikt nie jest w stanie przewidzieć, co się może wydarzyć w najbliższym czasie” – mówi Renata Łątka, Head of Sales w HanseMerkur.
I edycja Travel Insurance Meeting – Porozmawiajmy o ubezpieczeniach turystycznych za nami. Spotkanie zorganizowane przez ISON Care oraz Rafała Buczaka, dyrektora ds. sprzedaży i marketingu we współpracy z AllinTOO, pokazało potrzebę wymiany informacji i doświadczeń w temacie bezpieczeństwa podróży.
POWIĄZANE WPISY
21 lutego 2025
Piknik nad Odrą – dołącz do liderów branży turystycznej na Targach Turystycznych Market Tour!
Festiwal Podróży i Czasu Wolnego "Piknik nad Odrą" to jedno z największych i najbardziej…
0 Komentarzy3 Minuty
20 lutego 2025
Marriott International wprowadza JW Marriott do Polski. Pierwszy hotel powstanie w Krakowie
Marriott International ogłosił podpisanie umowy z J.W. Construction na wprowadzenie marki…
0 Komentarzy2 Minuty
12 lutego 2025
POT: 15 lutego rusza program wsparcia dla spotkań i wydarzeń
15 lutego 2025 roku rusza Promocyjny Program Wsparcia dla Spotkań i Wydarzeń (PPWdSW),…
0 Komentarzy5 Minuty
12 lutego 2025
PLL LOT rozpoczęły rekrutację do programu stażowego LOT Summer Internship
Polskie Linie Lotnicze LOT ponownie otwierają drzwi dla młodych talentów, ogłaszając…
0 Komentarzy3 Minuty
11 lutego 2025
Film promujący Dolny Śląsk zdobywa Grand Prix na FilmAT Festival 2024
Spot promujący Dolny Śląsk „Odkryj tajemniczy Dolny Śląsk” zdobył Grand Prix podczas XIX…
0 Komentarzy2 Minuty
3 marca 2025
Dolnośląski Fundusz Odrzański: trwa nabór wniosków na wsparcie inicjatyw wodnych
Trwa nabór wniosków dla organizacji pozarządowych na działania związane z budową i…
0 Komentarzy3 Minuty
28 lutego 2025
Save the date! XVI Forum Promocji Turystycznej już 28 kwietnia 2025 roku
XVI Forum Promocji Turystycznej odbędzie się 28 kwietnia 2025 roku w Hali Stulecia we…
0 Komentarzy2 Minuty
27 lutego 2025
Video Podcast Waszej Turystyki: brawura i brak rozwagi na wakacjach może nas kosztować nawet setki tysięcy złotych
Brak ostrożności podczas podróży może mieć poważne konsekwencje zdrowotne i finansowe.…
0 Komentarzy1 Minuty
26 lutego 2025
Marcin Mazur i Piotr Dwurnik nowymi wiceprezesami IGHP
Do zarządu Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego dołączyło dwóch nowych członków. Rada…
0 Komentarzy3 Minuty
21 lutego 2025
Piknik nad Odrą – dołącz do liderów branży turystycznej na Targach Turystycznych Market Tour!
Festiwal Podróży i Czasu Wolnego "Piknik nad Odrą" to jedno z największych i najbardziej…
0 Komentarzy3 Minuty
20 lutego 2025
Marriott International wprowadza JW Marriott do Polski. Pierwszy hotel powstanie w Krakowie
Marriott International ogłosił podpisanie umowy z J.W. Construction na wprowadzenie marki…
0 Komentarzy2 Minuty
12 lutego 2025
POT: 15 lutego rusza program wsparcia dla spotkań i wydarzeń
15 lutego 2025 roku rusza Promocyjny Program Wsparcia dla Spotkań i Wydarzeń (PPWdSW),…
0 Komentarzy5 Minuty
12 lutego 2025
PLL LOT rozpoczęły rekrutację do programu stażowego LOT Summer Internship
Polskie Linie Lotnicze LOT ponownie otwierają drzwi dla młodych talentów, ogłaszając…
0 Komentarzy3 Minuty
11 lutego 2025
Film promujący Dolny Śląsk zdobywa Grand Prix na FilmAT Festival 2024
Spot promujący Dolny Śląsk „Odkryj tajemniczy Dolny Śląsk” zdobył Grand Prix podczas XIX…
0 Komentarzy2 Minuty
3 marca 2025
Dolnośląski Fundusz Odrzański: trwa nabór wniosków na wsparcie inicjatyw wodnych
Trwa nabór wniosków dla organizacji pozarządowych na działania związane z budową i…
0 Komentarzy3 Minuty
28 lutego 2025
Save the date! XVI Forum Promocji Turystycznej już 28 kwietnia 2025 roku
XVI Forum Promocji Turystycznej odbędzie się 28 kwietnia 2025 roku w Hali Stulecia we…
0 Komentarzy2 Minuty
27 lutego 2025
Video Podcast Waszej Turystyki: brawura i brak rozwagi na wakacjach może nas kosztować nawet setki tysięcy złotych
Brak ostrożności podczas podróży może mieć poważne konsekwencje zdrowotne i finansowe.…
0 Komentarzy1 Minuty
26 lutego 2025
Marcin Mazur i Piotr Dwurnik nowymi wiceprezesami IGHP
Do zarządu Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego dołączyło dwóch nowych członków. Rada…
0 Komentarzy3 Minuty
21 lutego 2025
Piknik nad Odrą – dołącz do liderów branży turystycznej na Targach Turystycznych Market Tour!
Festiwal Podróży i Czasu Wolnego "Piknik nad Odrą" to jedno z największych i najbardziej…
0 Komentarzy3 Minuty