Branża turystyczna musi umieć sprzedawać ubezpieczenia – I edycja Travel Insurance Meeting
Niewątpliwie ostatnie dwa lata pandemii zmieniły sposób podróżowania. Zmieniły się także potrzeby branży związane z ubezpieczeniami i bezpieczeństwem turystów. O tym, jakich ubezpieczeń podróżnych potrzebuje polska branża turystyczna, debatowali eksperci podczas Travel Insurance Meeting – Porozmawiajmy o ubezpieczeniach turystycznych, którego organizatorem była firma ISON Care.
Podróżni rozważają znacznie więcej aspektów dotyczących podróży, zanim podejmą decyzję o wyjeździe. Przede wszystkim zwiększone zainteresowanie dotyczy warunków, jakie panują w miejscu docelowym. Także rola sprzedawcy w biurze podróży stała się o wiele bardziej wymagająca. Nie wystarczy już tylko doradztwo w zakresie wyboru dobrego hotelu, dogodnych godzin przelotu, ale musi on również umieć fachowo opisać i dopasować do miejsca i charakteru podróży, ubezpieczenie turystyczne.
Idealna wizja wakacji i rola asystora
Ważne są odpowiednie sumy ubezpieczeniowe i inne składniki polisy turystycznej. Liczy się także wiedza na temat jak zadziała ubezpieczyciel i asystor w sytuacji, kiedy ich pomoc będzie potrzebna. Dodatkowo są w stanie więcej zapłacić za poczucie bezpieczeństwa. Obecnie do najpopularniejszych produktów, jakie podróżni wybierają, należy ubezpieczenie kosztów rezygnacji. Pandemia na pewno pomogła w sprzedaży ubezpieczeń podróżnych.
„Nie trzeba w trakcie procesu sprzedaży burzyć idealnej wizji wakacji na pięknej plaży, nie trzeba straszyć potencjalnymi zagrożeniami, one stały się jednym z elementów rozważań w kontekście planowania wyjazdu. Turysta znacznie lepiej wie jakie ryzyka wiążą się z podróżowaniem. Jest lepiej poinformowany, ma lepiej sprecyzowane oczekiwania i potrzeby” – mówi Rafał Buczak, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu w Ison Care.
Jak wynika z przeprowadzonej ankiety na potrzeby pierwszej edycji Travel Insurance Meeting – Porozmawiajmy o ubezpieczeniach turystycznych, najważniejszym argumentem wyboru polisy turystycznej i polecenia tej konkretnej swojemu klientowi jest jakość produktu ubezpieczeniowego, ale dwa kolejne to jakość współpracy z towarzystwem ubezpieczeniowym oraz funkcjonalność narzędzia do sprzedaży polis.
„Biuro podróży musi mieć odpowiedni produkt ubezpieczeniowy i wiedzę na jego temat, by tym wymaganiom sprostać. Dzięki temu oferta ubezpieczeniowa nie jest już tylko jednym z kilku dodatków do podróży, a istotnym jej elementem, na równi ważnym co lot, transfer czy zakwaterowanie. Przygotowanie doradców turystycznych do tego zadania to odpowiedzialność ubezpieczycieli i ich struktur wsparcia sprzedaży” – dodaje Rafał Buczak.
Od asystora oczekuje się przede wszystkim szybkości reakcji w działaniu. Dobry asystor dba tym samym o wizerunek ubezpieczyciela, a także biura podróży. Jeżeli jego działania będą właściwe, urlop mimo problemów np. zdrowotnych, będzie udany, to satysfakcja klienta również będzie wysoka.
W sytuacji odwrotnej, jeżeli pomoc asystora będzie niewłaściwa, zbyt wolna czy nietrafiona, to ocena wyjazdu, jakość biura podróży czy towarzystwa ubezpieczeniowego na tym może ucierpieć. Oczywiście na tym potencjał dobrej współpracy pomiędzy asystorem, towarzystwem ubezpieczeniowym i biurem podróży się nie kończy, możliwości są znacznie większe.
Zwiększa się wiedza branży w temacie polis turystycznych
Na zakończenie Travel Insurance Meeting – Porozmawiajmy o ubezpieczeniach turystycznych, Rafał Buczak poprowadził panel dyskusyjny z udziałem kilku innych ekspertów branży Travel i Travel insurance. Wstępem do rozmowy były wyniki ankiety przeprowadzonej przez ISON Care wśród biur podróży i agentów turystycznych. Wnioski z ankiety są dość jednoznaczne, tzn. branża ma coraz lepszą wiedzę na temat polis turystycznych, jej świadomość w tym zakresie jest duża, co nie oznacza jednak, że nie ma już potencjału do rozwoju. Wręcz przeciwnie, oczekiwanie wobec ubezpieczycieli turystycznych jest takie by dostarczali jakościowy produkt, blisko współpracowali z biurami podróży, a narzędzia jakich dostarczają do sprzedaży polis były funkcjonalne.
„Branża potrzebuje ubezpieczeń turystycznych. Przede wszystkim ważny jest zakres informacji, poczucie bezpieczeństwa i większa świadomość na temat ubezpieczeń na okoliczność pandemii. Warto pamiętać też o tym, żeby nie lekceważyć znoszenia obostrzeń i mieć na uwadze ubezpieczenie, ponieważ sytuacja jest wciąż dynamiczna i nikt nie jest w stanie przewidzieć, co się może wydarzyć w najbliższym czasie” – mówi Renata Łątka, Head of Sales w HanseMerkur.
I edycja Travel Insurance Meeting – Porozmawiajmy o ubezpieczeniach turystycznych za nami. Spotkanie zorganizowane przez ISON Care oraz Rafała Buczaka, dyrektora ds. sprzedaży i marketingu we współpracy z AllinTOO, pokazało potrzebę wymiany informacji i doświadczeń w temacie bezpieczeństwa podróży.
POWIĄZANE WPISY
22 listopada 2024
Industrialne Mazowsze: fascynujące dziedzictwo techniki i przemysłu
Mazowsze, mimo swojej przeszłości rolniczej, odgrywało istotną rolę w procesach…
0 Komentarzy4 Minuty
20 listopada 2024
Kulturalne Mazowsze – co warto zobaczyć jesienią
Jesienna aura nie zawsze sprzyja wędrówkom na świeżym powietrzu i eksplorowaniu uroków…
0 Komentarzy8 Minuty
19 listopada 2024
Z Gniezna do Warszawy. Nowa wystawa „1025. Narodziny Królestwa” już otwarta
W nowoczesnym gmachu Muzeum Historii Polski w Warszawie 14 listopada odbył się uroczysty…
0 Komentarzy1 Minuta
19 listopada 2024
MROT kontynuuje akcję promocyjną #PamięćiHistoria
Listopad, miesiąc zadumy i refleksji nad historią oraz pamięcią narodową, stał się…
0 Komentarzy3 Minuty
14 listopada 2024
Prywatny koncert Marzeny Markowskiej do wylicytowania na IV Gali Waszej Turystyki
Już 10 stycznia 2025 roku w warszawskim Hotelu Renaissance odbędzie się IV Gala Waszej…
0 Komentarzy1 Minuty
12 listopada 2024
Otwarte zgłoszenia udziału w aukcji charytatywnej na Gali Waszej Turystyki. Włącz się i pomagaj
Podczas kolejnej edycji Gali Waszej Turystyki, która odbędzie się 10 stycznia 2025 roku…
0 Komentarzy1 Minuty
12 listopada 2024
Miejsca, gdzie jesień na Mazowszu wygląda najpiękniej
Wprawdzie o wakacjach zdążyliśmy już zapomnieliśmy, ale Mazowsze w jesiennej szacie też…
0 Komentarzy7 Minuty
7 listopada 2024
Jesień w Olsztynie: historia, smaki i szlaki pełne barw
Olsztyn jest kameralnym miastem, które szczególnie w sezonie letnim tętni życiem.…
0 Komentarzy7 Minuty
5 listopada 2024
Save the date! IV Gala Waszej Turystyki już 10 stycznia 2025
Redakcja portalu WaszaTurystyka.pl ma zaszczyt zaprosić na IV Galę Waszej Turystyki,…
0 Komentarzy2 Minuty